Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Jak podłączyć i ustawić centralę Faac 452 pod bramę przesuwną?

papusza 08 Feb 2020 17:11 522 6
  • #1
    papusza
    Level 2  
    Witam!Czy ktos z Forum wie jak podlaczyc i ustawic centrale Faac 452 pod brame przesuwna?Niby wszystko O.K. ale caly czas wariuje.Ustawilem niby wedlug instrukcji,ale raz dziala,raz nie...Nie znalazlem nic w archiwum,wiem ,ze centralka jest dedykowana do bram skrzydlowych ale producent daje mozliwosc podlaczenia do bramy przesuwnej.Szkoda,ze nie dodal tez instrukcji...
  • Helpful post
    #2
    kotbury
    Gantry automation specialist
    W czystej postaci ta centralka nie bardzo nadaje się do przesuwnych. Ma bardzo niedokładne ustawienia czasowe (na tyle słabe, że ustawianie otwierania na czas jest właściwie niewykonalne, poza tym każda interwencja fotek lub zabawa pilotem w trakcie ruchu powoduje dodatkowe rozjechanie czasów), a co gorsza, nie ma możliwości podpięcia krańcówek (ani tym bardziej impulsatorów). Dopiero centralka 455D (oparta na tej samej płytce co 452 ale posiadająca dodatkową elektronikę) ma możliwość korzystania z krańcówek. Jest wersja 452 (Genius Brain 592) z opcją krańcówek ale takowej na oczy nie widziałem.

    Sposób działania bram skrzydłowych polega na "dopychaniu" skrzydeł na siłę do odbojów i krótkiej pracy na blokadzie dla rezerwy czasowej. Napęd bramy przesuwnej przy siłowym dojściu do słupków przeważnie się blokuje bez możliwości cofnięcia (nie licząc możliwości uszkodzenia słupka).

    Można próbować doposażyć układ w krańcówki odcinające odpowiedni kabel kierunkowy od silnika po dojechaniu w daną stronę ale z racji zasilania silnika napięciem sieciowym trzeba by było użyć układu krańcówek na niskie napięcie i zestawu styczników przy samym silniku. Rzecz na tyle się komplikuje, że lepiej użyć dedykowanej centralki do bram przesuwnych.
  • #3
    papusza
    Level 2  
    Witam!Dzieki za odpowiedz.Model,ktory posiadam ma wyjscia na krancowki.Podlaczylem kontraktony z poprzedniej centrali.Dzialaja,jednak losowo.I tu tkwi problem-proby ustawienia na switchach na tryb bez wynalazkow logiki wziely w leb.Raz nie dziala wylaczenie raz wlaczenie...W instrukcji jest kilka razy podana informacja o mozliwosci podpiecia do bramy przesuwnej,chocby podpiecie silnika tylko i wylacznie pod wtyki nr1.Z foto dalem sobie na razie spokoj i tak za duzo zamieszania...Podejrzewam,ze problem tkwi w ustawieniach ale te,ktore podaja w instrukcji jakos nie dzialaja.Nawet "dead man",ktory powinien byc najprostszy.Mam zalozona zwore miedzy 11 a 14,moze ktos o wiekszych wiadomosciach ma pomysl na jakies dodatkowe kombinacje?
  • Helpful post
    #4
    kotbury
    Gantry automation specialist
    Krańcówki powinny być typu NC - czyli normalnie zamknięte a rozwierające się przy najeździe na nie bramy. U ciebie prawdopodobnie - jeśli to kontaktrony - są NO (zwierają się przy zbliżeniu bramy) i w efekcie krańcówki działają co drugi raz albo przy ruszeniu bramy z powrotem - czyli losowo.

    1. Wstaw krańcówki typu NC (mechaniczne, magnetyczne oryginalne od FAACa lub zmień kontaktrony na takie, które maja styki NC)
    2. Ustaw logikę EP (krok po kroku) - najpewniejsza.
    3. Zworka - owszem - 11-14, a jesli nie masz fotek to jeszcze 12-13-19.
    4. Faktycznie podpinasz silnik do wyjścia M1
    5. Musisz uruchomić procedurę skróconą wykrywania czasów (wtedy krańcówki zadziałają jako końce ruchu, przy procedurze zaawansowanej krańcówki ustawią się jako początki zwolnień), a kliknięcia pilotem dot. skrzydła 2 wykonujesz jak najszybciej po operacjach na skrzydle 1 (powiedzmy - skrzydło 1 zakończyło otwieranie testowe, od razu klikasz pilota aby zakończyć testowy manewr dla skrzydła 2) - w ten sposób pominiesz 2 skrzydło. Wyłącz wszelkie opóźnienia pomiędzy skrzydłami (czyli SW11 i 12 w listwie DS1 na OFF oraz SW1 w listwie DS2 tez na OFF)

    Wykrywanie czasów rozpoczynasz przy obowiązkowo zamkniętej bramie i wyłączonej samoczynnie centralce (która musi wiedzieć, że zamykanie się zakończyło).
  • #5
    papusza
    Level 2  
    No to jest chyba odpowiedz,ktorej szukalem!Zworki foto zalozylem juz wczesniej,EP tez przerabialem,ale za cholere nie pomyslalem o kontraktonach...Wzialem je z automatu Gibidi,gdzie elektronika byla niby polska,reszta to jakas zbieranica.Dzieki wielkie!Pomalu dostawalem szalu,a odpowiedz byla tak blisko...Tak to jest gdy za robote z elektroniki bierze sie slusarz-spawacz...

    Dodano po 4 [godziny] 24 [minuty]:

    Nie wytrzymalem i sprawdzilem kontraktony-oba sa zwarte.Rozwieraja sie na zmiane,w zaleznosci od biegunowosci magnesu.Nie wiem czy to dobry pomysl ale moze zmiana biegunowosci na koncach bramy cos zmieni?Albo zmiana kabli na wejsciu stykow w centrali?Jak dokladnie przeprowadzic programowanie?Opis z instrukcji jest dla dwoch skrzydel i w moim przypadku nie bardzo sie sprawdza.
  • Helpful post
    #6
    kotbury
    Gantry automation specialist
    Nie dziękuj tylko wypróbuj, może być tak że z rozpędu wlutowali gniazdo krańcówek a one nie są uwzględnione (lub tylko pomacane próbnie) w oprogramowaniu i i tak będą świrować. Na pewno działają w nowszym 455D.

    Quote:
    zmiana biegunowosci na koncach bramy cos zmieni?

    Biegunowości kabli nic. Ale biegunowości magnesów - może. Nie wiem, w jakim układzie są u ciebie te krańcówki (i jak jest w Gibidi) ale przykładowo - np W FAACu 741 do przesuwnych jest jeden zamocowany na napędzie czujnik z dwoma wbudowanymi kontaktronami i właśnie po biegunowości magnesów zamocowanych na końcach skrzydła czujnik rozpoznaje czy brama dojeżdża do otwarcia czy zamknięcia i otwiera odpowiedni kontaktron.


    A co do kontaktronów - jeśli już jednak się rozwierają - musisz wszystko tak ustawić coby na otwarciu bramy rozwierał się ten podpięty do FCA1, a na zamknięciu FCC1 dla skrzydła pierwszego. Nie mam pojęcia jak centrala potraktuje drugie skrzydło więc wypróbuj też mostki (-) - FCA2 i (-) - FCC2

    A co do programowania czasów - rób tak jak w instrukcji a tam gdzie brama będzie czekać na reakcję krańcówki skrzydła 2 którego nie ma - "popychaj" pilotem.
  • #7
    papusza
    Level 2  
    Witam!Kotbury naprowadzil mnie na dobre tory-zmienilem bieguny magnesow na koncach bramy i kontraktony przestaly glupiec,ale wszystkie switche dalem na off.Nie wiem czy to zbieg okolicznosci,czy tez w moim modelu sie tak po prostu udalo.Epilog sprawy-brama chodzi jak powinna,przynajmniej na razie...Zamykam temat.