Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Mercedes sprinter 313cdi 03r. - Nie działa pompa paliwa wstępna

Bunny82 08 Apr 2020 22:01 2550 15
  • #1
    Bunny82
    Level 16  
    Hej posiadam sprintera 313cdi 2,2 cm3 Kierowca jechał sobie do sklepu z Kasią wyszedł przyszedł z powrotem ze sklepu odpalił jechał dalej i za 500 m silnik zgasł potem sprawa znowu odpalić odpalił przyjechał kawałek i znowu zgasł, już nie można było odpalić silnika okazało się że zsunął się jeden z wężyków z filtra paliwa więc nasuneliśmy wężyk spowrotem zalewając przy tej czynności filtr ropą i na plaka odpalaliśmy silnik pracował tylko na plaku i nie mógł po pewnym czasie pracować na ropie bo gasl. Po podaniu paliwa z butelki silnik zaczął pracować. Zauważyłem że pompa wstępna w zbiorniku nie pracuje i dla tego mam pytanie do fachowców gdzie znajduje się przekaźnik pompy paliwa bo nie mogę go znaleźć
  • #3
    sprimerr
    Level 15  
    2.2 z 2003 nie ma pompy
  • #4
    Gerri
    Mercedes specialist
    Pompa wstępna jest mechaniczna, zamontowana na silniku.
    Link
    Pompy w baku faktycznie nie ma.
  • #6
    Gerri
    Mercedes specialist
    Akurat przy numerze części który podałeś widnieje dopisek:
    For options "MR8: ENGINE M 111 E23 105 KW (143 PS)"

    M111 to akurat silnik benzynowy.
  • #7
    DriverMSG
    Admin of Computers group
    Ja tego nie neguję. :D
    Autor zasugerował, że zauważył brak pracy tej pompy (może wcześniej ją słyszał, może ktoś ją dokładał, może była inna pompa przepływowa na przewodach?), a na schemacie jest przekaźnik pompy paliwa, jak i sama pompa.

    Oczywiście niczego to nie zmienia, bo definitywnie problemem jest zapowietrzony lub niesprawny układ paliwowy.
    Zacząłbym od wymiany filtra paliwa, sprawdzenie drożności, szczelności układu paliwowego, a dalej kontrola pomp.

    Jak robiłem ostatnio wymianę głowicy w 213, to odpalił bez najmniejszego problemu i jakoś specjalnie nie musiałem walczyć z odpowietrzaniem. - https://youtu.be/XhbXyLFoHIE?t=7
  • #8
    Bunny82
    Level 16  
    Hej sorki za pomyłkę ale pierwsza rejestracja jest w 2004 roku silnik ma moc 95 kw poj 2148 cm3 vin WDB9036621R642724. To chciałbym teraz na 100% wiedzieć czy jest czy nie ma pompy wstępnej w baku i jak by się dało ustalić gdzie jest zlokalizowany ten przekaźnik.
  • #9
    sprimerr
    Level 15  
    w zyciu cdi 903 nie ma pompy w zbiorniku
  • #10
    Gerri
    Mercedes specialist
    Bunny82 wrote:
    vin WDB9036621R642724

    Wg podanego nru VIN auto ma pompę wstępną zamontowaną na silniku (jak podałem w linku powyżej), a w baku jest jedynie pływak.
  • #11
    sprimerr
    Level 15  
    wstepna jest na glowicy zebatkowa ale w zyciu jej nie wymienialem a zrobilismy z w setkach sprinterow
  • #13
    JohnNeo
    Level 11  
    Chłopie wymień w końcu ten filtr paliwa. To podstawa.
    Robiłem już kilka busów i zdarzały się elektryczne pompy paliwa tylko że teraz już nie pamiętam czy to był Citroen czy inveko czy sprinter. W każdym razie pompa znajdowała się w lewej ramie podwozia na wysokości za lewym przednim kołem. Jak chcesz możesz sprawdzić. Pompka wygląda jak stara cewka zapłonowa, ma srebny kształt cylindryczny z widocznymi dwoma przewodami zasilającymi.
    Pozdrawiam.
  • #14
    sprimerr
    Level 15  
    JohnNeo wrote:
    Chłopie wymień w końcu ten filtr paliwa. To podstawa.
    Robiłem już kilka busów i zdarzały się elektryczne pompy paliwa tylko że teraz już nie pamiętam czy to był Citroen czy inveko czy sprinter. W każdym razie pompa znajdowała się w lewej ramie podwozia na wysokości za lewym przednim kołem. Jak chcesz możesz sprawdzić. Pompka wygląda jak stara cewka zapłonowa, ma srebny kształt cylindryczny z widocznymi dwoma przewodami zasilającymi.
    Pozdrawiam.


    cos wiesz ze dzwoni ale w innym kosciele ,, zaden sprinter 903 na olej napedowy diesel nie mial pompy elektrycznej !!!!! iveco ma pompe ale nie sprinter
  • #15
    JohnNeo
    Level 11  
    Nie twierdzę ze sprinter ma pompę jak wyżej ktoś wspomniał. Tak, masz chyba rację że to w iveco widziałem tę pompę. Po prostu jak wspomniałem wcześniej, w którymś busie widziałem pompę i tyle.
    Pozdrawiam szanowne grono 😉