Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Nissan primera p11 - Brak iskry

siwek1 29 Jul 2020 08:25 1677 38
  • #1
    siwek1
    Level 9  
    Witam
    Nie mogę zlokalizować cewki zapłonowej w nissanie p11 silnik 2,0. Czy znajduje się ona w aparacie zapłonowym? w aparacie przychodzi kostka z 2 pinami czy jest to zasilanie cewki czy czujnika wałka rozrządu? poniżej dołącze zdjęcie jak wygląda ten aparat zapłonowy. I jeszcze jedno pytanie czy po przekręceniu stacyjki cewka powinna mieć zasilanie? Auto nie ma iskry na wszystkich cylindrach i pierwsze co to chciałbym wykluczyć cewkę zapłonową.
  • #2
    siwek1
    Level 9  
    Nikt nie pomoże? Rozebrałem aparat zapłonowy i dostałem się do cewki, Kiedy mierzę rezystancję pomiędzy pinami z wtyczki a głównym bolcem który wychodzi do palca zapłonowego to ma 15,5 oma to zapewne rezystancja wtórna a jak zmierzyć rezystancje pierwotną? kiedy przykładam miernik do tych czterech blaszek to nie ma nic rezystancji. Nie jestem pewien czy dobrze to mierzę? i jeszcze jedno podstawowe pytanie czy na tej wtyczce 2 pinowej powinno być podawane napiecie z aku po przekręceniu kluczyka? u mnie nie ma tam napiecia ale jest za to we wtyczce 6 pinowej która przychodzi do czujnika położenia wałka rozrządu.poniżej zdjęcia. może ktoś podpowie jak mierzyć rezystncję pierwotną w takiej cewce? mam wrażenie że to zewka padła ale nie jestem pewien. Nissan primera p11 - Brak iskry Nissan primera p11 - Brak iskry
  • #3
    siwek1
    Level 9  
    Nikt nie wypowie się na ten temat? Nie ma tu kogoś kto umie zmierzyć rezystancje pierwotna takiej cewki?
  • #4
    andrzej20001
    Level 43  
    Tam pada moduł, zasilanie na wtyczce podwojnej masz?
  • #5
    siwek1
    Level 9  
    Właśnie moje pytanie najważniejsze to czy na wtyczce z 2 pinami które przychodzą do cewki powinno być zasilanie? Nie mam schematu. Ale za to we wtyczce z 6 pinami jest zasilanie z aku po przekreceniu kluczyka w stacyjce. I możliwe jest że to przez czujnik położenia wałka rozrządu przechodzi prąd i zasila cewke. Dlatego może się ktoś wypowie co liznał tego tematu i podpowie do czego ta wtyczka z 2 pinami czy powinno to być zasilanie cewki czy tylko jej masa?
  • #7
    andrzej20001
    Level 43  
    Na 2 pinowej masz mieć zasilanie
  • #8
    siwek1
    Level 9  
    Nissan Primera p11 FL 2.0 140 kM
  • #9
    andrzej20001
    Level 43  
    Jak wół zasilanie cewki T1 pin nr.7 złacza 2 pinowego zasilanie z kl. 15 do tego idzie "na ostro" , masz jakiś wyłącznik na złodzieja
  • #10
    siwek1
    Level 9  
    Jesteś pewny że jak przekrece stacyjke to na kostce 2 pin powinno być + i - ?. Zobaczcie na zdjęciach że jest tam wsówka która łączy że sobą czujnik wałka razem z cewka i czy to aby nie poprzez ta wsówka ma iść napięcie? Dodam że miernik pokazuje przejście pomiędzy ta wsówka a tymi 2 pinami. Może wiecie jak sprawdzic miernikiem ta cewke to by mi pomogło wykluczyć ja z kręgu podejrzanych. Mam to rozebrane na stole
  • #11
    andrzej20001
    Level 43  
    Chłopie widzisz T1 na schemacie ??? Idzie przewód na zasilanie wtryskiwaczy i cewki do linni 15?? To szukaj. To są grube przewody ,masz na 99% założonego szczura. Jak doszlo do awarii? Żaden miernik, żarówka 5W. Czarny z czerwonym paskiem przewód
  • #13
    siwek1
    Level 9  
    Pisze z telefonu i schematu nie otworzę na nim. Będę w domu i odp ale kompa to otworzę schemat i zobaczę. Narazie z tego co pamiętam do kostki 2 pin szły zielone kable. Odezwę się. Dzięki za schemacik

    Dodano po 3 [godziny] 39 [minuty]:

    Pytanie do andrzej20001 kolego co to znaczy że mam założonego szczura? auto pracowało do końca. Przyjechałem wieczorem pod dom zgasiłem i rano już nie odpaliło.

    Dodano po 16 [minuty]:

    OK teraz widzę na schemacie jeden z przewodów idzie do linii nr 15 czyli włącznik i wyłącznik zapłony czyli musi iść tam zasilanie a niestety go tam nie ma.Teraz pytanie do was panowie którzy mnie tak fajnie na kierunkowaliście. Gdzie szukać ten włącznik i wyłacznik zapłonu co to jest jakiś moduł? Nie jestem elektrykiem więc co to znaczy oznaczenie na przewodzie z cewiki swrt ? są tam dwa przewody jeden zielony drugi zielono biały. Który to jest swrt?
  • #14
    siwek1
    Level 9  
    Dzięki za wskazówki. Primera zagadała. Przewód uszkodzony pod skrzynka bezpiecznikow. Gdyby nie ten schemat to nie wiedziałbym że we wtyczce na cewke powinno być zasilanie. I tutaj wielki ukłon dla DriverMSG za podsuniecie schematu.
    Pozdrawiam
  • #15
    siwek1
    Level 9  
    Witam
    Jednak muszę odświeżyć temat bo niestety Primera następnego dnia już nie zapaliła. Pali bezpiecznik który jest zasilana cewka. Niestety szukanie nowej cewki lub używanej graniczy z cudem. Jest nie dostępna na magazynach w pl oraz używki również nie dostępne. Pytanie do was forumowicze czy ktoś może posiada taką cewkę jak na zdjęciach powyżej i chętnie odsprzeda? a może znacie kogoś kto takie coś regeneruje? Skończyły mi się już pomysły na szukanie tego w necie nawet nie ma na zagranicznych aukcjach, kicha!. Jeśli tego nie znajdę to przyjdzie mi ognisko zrobić z tego samochodu:-). pozdrawiam
  • #16
    andrzej20001
    Level 43  
    Po odpięciu cewki jest ok?
    Tu nie ma aparatu ?
    Spoiler:
    https://allegro.pl/kategoria/uklad-elektryczny-silnika-aparaty-zaplonowe-50770?string=aparat%20zap%C5%82onowy%20primera%202.0&bmatch=baseline-product-cl-eyesa2-engag-dict45-aut-1-2-0717&order=p&stan=u%C5%BCywane
  • #17
    DriverMSG
    Admin of Computers group
    Do kupienia na ebay z Australii pod numerem IGC-101M, oraz tutaj https://www.autodoc.co.uk/bremi/9196743
    Można szukać całego aparatu zapłonowego ewentualnie tak jak modne w Honda przerobić - nawiercić kopułkę i wpiąć tam kablem klasyczną, zewnętrzną cewkę.
  • #18
    siwek1
    Level 9  
    kolego jak widać ten lin który mi podałeś z autodoc to również nie ma na magazynie.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Wszędzie brak tego produktu. Tak jeśli odepnę kostkę pinową z cewki i zmienię bezpiecznik to nie pali go. Dopiero kiedy włącze zapłon i będę wkładał z powrotem wtyczkę do cewki z aparatu to automatycznie pali bezpiecznik. Całego aparatu zapłonowego również nigdzie nie ma. Były używki lecz aktualnie brak. Nie wiem dokładnie jak to przerobić na klasyczną cewkę. może ktoś już to przerabiał?
  • #20
    siwek1
    Level 9  
    Obawiam się że w moim przypadku to będzie nie możliwe ze względu na inne ułożenie palca w aparacie zapłonowym. Pozostaje mi szukać pytać itd. za nową oryginalną cewką.
  • #22
    siwek1
    Level 9  
    Faktycznie po numerach na ebay są te cewki, koszt ich będzie nie mały ale trudno. Dzięki DriverMSG.

    Dodano po 2 [minuty]:

    I to by było wszystko? Przewiercasz się i tylko jak będzie zasilana ta cewka zewnętrzna? tymi dwoma pinami co teraz są podpięte do tej uszkodzonej cewki?
  • #23
    DriverMSG
    Admin of Computers group
    siwek1 wrote:
    tymi dwoma pinami co teraz są podpięte do tej uszkodzonej cewki?
    Tak. Cewka potrzebuje tylko 2 przewody zasilające. W kopułce wyprowadzasz sobie jakiś zacisk (nawet śrubka 3-4mm z nakrętką wystarczy) i do niej podpinasz przewód wysokiego napięcia. Obecnie masz podobnie, tylko cewka jest pod kopułką.
  • #24
    ladamaniac
    Level 39  
    siwek1 wrote:
    Przewiercasz się i tylko jak będzie zasilana ta cewka zewnętrzna? tymi dwoma pinami co teraz są podpięte do tej uszkodzonej cewki?

    Tak, zwróć uwagę gdzie idzie plus a gdzie kluczowanie cewki, nie zamień.
  • #25
    siwek1
    Level 9  
    Co to jest to kluczowanie cewki, czyli minus? z cewki wychodzi jeszcze jeden wtyk który spina się z czujnikiem wałka rozrządu, nie wiem do czego on ma zastosowanie. Ale powiedzmy że robię otwór w kopułce na 4mm śrubkę to wtedy ta śrubka musi się jakoś łączyć w środku w kopułce z przewodem zasilającym palec,tak? czy jeśli będzie tak połączone to wtedy stara cewka a raczej jej uzwojenie wtórne będzie też zasilane dodatkowo ciekawe czy to nie spowoduje jakichś problemów. Jaką cewkę proponujesz zastosować do takiej operacji?

    Dodano po 2 [minuty]:

    DriverMSG proszę napisz na PW żeby nic nie reklamować na tym forum....
  • #26
    DriverMSG
    Admin of Computers group
    siwek1 wrote:
    Ale powiedzmy że robię otwór w kopułce na 4mm śrubkę to wtedy ta śrubka musi się jakoś łączyć w środku w kopułce z przewodem zasilającym palec,tak?
    Tak.
    siwek1 wrote:
    wtedy stara cewka a raczej jej uzwojenie wtórne będzie też zasilane dodatkowo ciekawe czy to nie spowoduje jakichś problemów.
    Nie powinno być zasilane, jeśli będzie odłączone (sprawdź miernikiem, czy ma przejście na masę), ewentualnie odciąć, zaizolować itp.
    siwek1 wrote:
    Jaką cewkę proponujesz zastosować do takiej operacji?
    Naprawdę dowolna, klasyczna z silnika czterocylindrowego.
  • #27
    andrzej20001
    Level 43  
    Moze zadziałać pod warunkiem ze moduł nie zwiera cewki na krótko.
  • #28
    siwek1
    Level 9  
    Co to znaczy że moduł zwiera cewki na krótko? Właściciel tego samochodu mył silnik i od tego czasu zaczeło mu swirować auto. Ciekaw jestem czy gdybym wyjął tą cewkę i postawił na słońce akurat teraz mamy 30st czy to by pomogło...? Dodam że odpaliłem go i przejechałem jakieś 5km potem zgasiłem. Na drugi dzień już rano paliło bezpieczniki i tak do teraz.
  • #30
    Bieda z nędzą
    Level 34  
    Tam akurat tak, zdarzają się awarie tej cewki, zresztą bliżnacza z Mazdą, bo aparat zapłonowy Mitsubishi (ot taka japońska kombinacja). Ale ja to bym chciał wiedzieć co to za Primera, czy P11 czy P11 144. Inaczej- szeroka wtyczka aparatu ma 5 czy 6 kabli? Bo ten drugi model miał pewien sekret- obroty widzi, bo w czasie kręcenia starterem podskakuje obrotomierz, ale nie ma iskry, nie włącza się przekaźnik pompy paliwa, nie ma kluczowania wtryskiwaczy...