Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
HelukabelHelukabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo s60 ,płyn hamulcowy robi się czarny

01 Sie 2020 17:33 240 8
  • Poziom 9  
    Witam szanowne grono,zwracam się z prośbą o pomoc w naprawie układu hamulcowego w volvo s60 2.4 d5. Sprawa wygląda następująco, od dwóch lat borykam się z kolorem płynu hamulcowego,po wymianie i przejechaniu 1000 km, w zbiorniczku jest płyn koloru czarnego a nie koloru słomkowego, wcześniej tego nie było. Wymieniłem już n/w części:
    - serwo(nowe),bo puszczała uszczelka tłoczyska,
    - pompa hamulcowa(nowa),
    - zbiorniczek hamulcowy(używany),
    - pompa vacum(nowa),bo puszczała olej silnikowy do serwa,
    - zaworek zwrotny(nowy)łączący pompe vacum z serwem,
    - przewód gumowy łączący zbiorniczek hamulcowy z pompą sprzęgła,
    - pompa sprzęgła(nowa),
    - przewody elastyczne mocowane do zacisków hamulcowych.
    Samochód ma przejechane 278000 km. Robię długie trasy więc niektóre części wymieniłem profilaktycznie.Najpierw układ hamulcowy zalewałem płynem DOT.4 ATF, ale miesiąc temu zmieniłem na DOT.4 Orlen ,zmiana płynu także nie pomogła. Proszę o pomoc w zlokalizowaniu usterki, bo mi się pomysły skończyły.Wszystkie naprawy w autku robię sam, ale ten czelendż mnie przerósł...
  • HelukabelHelukabel
  • Poziom 25  
    Nie zalał ktoś innego płynu wcześniej np DOT5 . BO tak jakby gumę rozpuszczało .

    ATF zalany był ?
  • HelukabelHelukabel
  • Poziom 9  
    Samochód kupiłem w 2015 roku, po czym wymieniłem wszystkie płyny eksploatacyjne, również hamulcowy na DOT. 4, innego rodzaju czyli Dot. 5 nie wlewałem.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Tak ATF zalany był i przez trzy lata było ok. Nic się nie działo.
  • Poziom 25  
    Jak ATF był zalany do układu hamulcowego to pozostaje płukanka i wymiana gumowych części . Nic innego do głowy mi nie przychodzi . Robota raczej upierdliwa . Może ktoś lepiej doradzi .

    A nie było to ATE ? ( literówka )
  • Poziom 9  
    Tak, moja wina literówka się wkradła, płyn który wlałem to ATE SL. 6 sprawdziłem stare opakowanie. A płukankę robiłem już trzy razy, najpierw jak wymieniałem przewody elastyczne, potem przy wymianie pompy sprzęgła, i ostatnio jak wymieniłem serwo.Jedyne co mi przychodzi do głowy to pompa ABS ale co ona może powodować... nie wiem. W tym układzie hamulcowym niewiele części zostało których jeszcze nie wymieniłem. 😂😂😂
  • Poziom 25  
    To mi wiedzy brakuje już bo faktycznie wymienione zostało wszystko .
  • Poziom 9  
    Jedyne co zauważyłem to że w przewodach miedzianych, ten płyn jest bardziej czysty, czyli raczej tłoczki zacisków odpadają. Wygląda to tak jak by ten płyn bardzo szybko się starzał, lub coś to powoduje, może jakaś reakcją chemiczna lub jakiś czujnik, sam już nie wiem.
  • Poziom 9  
    Ogólnie problemu nie ma wszystko działa jak należy, przynajmniej tak mi się wydaje, układ także szczelny, ale płyn nie jest taki jak powinien. Wiem że temat jest ciężki ale tu chodzi o pogłębianie wiedzy w naprawie samochodów, a te forum to idealne miejsce do nauki.