Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Trafic II 2014 2.0 dci - P0530 Czujnik ciśnienia klimatyzacji napięcie z

20 Sie 2020 09:11 300 17
  • Poziom 8  
    Od jakiegoś czasu borykam się z problem klimy w busie. W EDC pokazuje błąd P0530 Napięcie czujnika ciśnienia płynu chłodzącego- Wartość powyżej górnego limitu. Czujnik wymieniony na nowy, kostka wymieniona na nową, klima nabita, na kostce wartości : sygnałowy pin 3,7 V , drugi napięcie stałe 5v , trzeci masa OK. Mam drugiego takiego trafica sprawdziłem wszystkie wartości na kostce jest identycznie. Na kompie gdzie jest błąd w parametrach rzeczywistych wartość napięcia tego pokazuje cały czas 5V, w tym sprawnym ta wartość skacze od 3,6-3,7 v. Bezpieczniki sprawdzone
  • Poziom 39  
    Może masz zwarcie, odetnij sygnałowy i sprawdź co wtedy widać w parametrach.
  • Poziom 8  
    Nawet jak ścigane kostkę od czujnika jest to samo. Zwarcia nie ma bo pokazuje dwie inne wartości takie jakie powinny być

    Dodano po 1 [godziny] 9 [minuty]:

    piotrekwoj1 napisał:
    Może masz zwarcie, odetnij sygnałowy i sprawdź co wtedy widać w parametrach.

    Jak odłącze kostkę od czujnika ciśnienia płynu chłodniczego i multimetrem sprawdzam przejście na masie i sygnale w kostce to załącza się sprężarka
  • Poziom 39  
    Dziwne bo przecież na sygnałowym nie powinno być napięcia.
  • Poziom 8  
    w drugim mam takie same wartości i z czujnikiem lipa
  • Poziom 39  
    maydayxxx napisał:
    w drugim mam takie same wartości i z czujnikiem lipa

    A czujniki możesz zamienić?
  • Poziom 42  
    Przecież ten czujnik to prawdopidobnie przetwornik ciśnienia.
    Działa jak potencjometr.
    Podaj na sam czujnik +5V i -5V na skrajne piny z zewnęrznego zasilacza lub nawet z kostki i mierz napięcie na środkowym.
    Po wymuszeniu pracy sprężarki napięcie na środkowym względem minusa powinno rosnąć po włączeniu sprężarki.
    Pytanie czy zakres pomiarowy czujnika jest odpowiedni i czy kolejność pinów nie jest odwrotna. Tzn czy odwrócenie +z - nie poprawi sytuacji.
  • Poziom 39  
    jack63 napisał:
    Przecież ten czujnik to prawdopidobnie przetwornik ciśnienia.
    Działa jak potencjometr.
    Podaj na sam czujnik +5V i -5V na skrajne piny z zewnęrznego zasilacza lub nawet z kostki i mierz napięcie na środkowym.
    Po wymuszeniu pracy sprężarki napięcie na środkowym względem minusa powinno rosnąć po włączeniu sprężarki.
    Pytanie czy zakres pomiarowy czujnika jest odpowiedni i czy kolejność pinów nie jest odwrotna. Tzn czy odwrócenie +z - nie poprawi sytuacji.

    Przecież my to wiemy ale problem jest w czym innym, czytałeś dokładnie ten post?
  • Poziom 42  
    piotrekwoj1 napisał:
    Przecież my to wiemy ale problem jest w czym innym, czytałeś dokładnie ten post?

    Post czytałem. Więc w czym jest wg. ciebie problem?
    Autor tematu opisuje problem niejednoznacznie. Ty podobnie:
    piotrekwoj1 napisał:
    Dziwne bo przecież na sygnałowym nie powinno być napięcia.

    Na sygnałowym czego? Od strony instalacji czy przy czujniku?
    Też uważam, że jest zwarcie linii sygnałowej do linii 5V, ale przetwornik też trzeba sprawdzić.
  • Poziom 8  
    przecież pisze że przy kostce opisałem piny. Nie są zamienione kable kolejnością. Na górnym pojedynczym pinie dochodzi sygnał 3,8 v w momencie załączenia ac. na prawym dolnym jest masa, na lewym jest stały prąd 5 V. Gdyby była zwora to miał bym raczej ta samą wartość na min 2 pinach. Rozpiąłem wiązkę od wtyczki do komputera i nie ma żadnych śladów przegnicia. Jutro do dyspozycji od rana będę miał dwa busy i jeszcze nowy czujnik. Podmienie najpierw czujniki zobaczymy co będzie
  • Poziom 8  
    czujniki podmienione i dalej nie załącza. Gdzie szukać tego zwarcia w edc jak na przewodach będzie ok?
  • Poziom 42  
    maydayxxx napisał:
    czujniki podmienione i dalej nie załącza.

    Po chlerę wymieniasz na pałe czujniki zamiast je sprawdzić w układzie jak pisałem.
    Tym sposobem dalej nie wiesz co jest uszkodzone...
    Robota bez sensu i wróżka potrzebna...
    Zwarcie nie musi być na kablach tylko w obwodach wejścia pomiarowego.
    Do tego ori czujnik mógł mieć inny pinout lub ktoś coś pomieszał kolejnością kabli. W krańcowym przypadku możesz uszkadzać kolejne czujniki tylko podłączając wtyczkę do nich.
    Poza tym jest sporo czujników tej konstrukcji i mogą one mieć różne zakresy pomiarowe, co powoduje występowanie różnych napięć na wyjściu pomiarowym przy tym samym ciśnieniu.
    A może po prostu układ jest przeładowany.
    Trzeba więcej myśleć a mniej robić.
  • Poziom 8  
    Czy Ty potrafisz czytać ze zrozumieniem? Pisze, że mam dwa takie same busy, te same silniki, te same układy klimatyzacji, Oba miały ściągnięty gaz do zera i nabite tą samą ilością gazu. Przyjmijmy, że bus A ma sprawną klimatyzacje a bus B nie. Czujniki z busa A ( działająca klima )przekładam do busa B ( nie działająca klima) i tam dalej pokazuje błąd tego czujnika. Czujki z busa B działa w busie A. Nawet trzeci stary czujnik, który wymieniłem w busie B też działa w busie A. Wniosek jest jeden, że winą nie jest czujnik. Twoje wypowiedzi są tak chaotyczne i niezrozumiałe, że ciężko Cię zrozumieć. Piszesz tak, że niby wiesz ale tak naprawdę nie wnosisz żadnej wiedzy...
  • Poziom 42  
    maydayxxx napisał:
    Twoje wypowiedzi są tak chaotyczne i niezrozumiałe, że ciężko Cię zrozumieć

    Wpisz sobie w google słowo chaos lub chaotyczny i sprawdź co to znaczy.
    Mniejsza o to. Widzę, że trzeba jak krowie na rowie.
    Podłącz ten trzeci czujnik do wtyczki. Ponieważ odłączony od instalacji chłodniczej mierzy on ciśnienie atmosferyczne czyli powinien pokazywać ciśnienie barometryczne równe zero. Napięcie między pinem sygnałowym a minusem zasilania powinno być bliskie zera lub 5V, a odczyt fejsem powinien pokazać zero lub anormalną sytuację związaną ze zbyt niskim ciśnieniem w układzie.
    Gdy wskazania będą takie jak opisujesz na początku tematu, to uszkodzone jest okablowanie lub sama centralka sterująca.
    Jak próba przejdzie pozytywnie, to zapnij zamiast czujnika potencjometr 4.7k lub 2.2k. Pin sygnałowy do ślizgacza potencjometru. Kręcenie osią potencjometru powinno dawać zmianę odczytów ciśnienia i przy odczytywanym ciśnieniu ok 4 - 15 bar układ powinien wystartować sprężarkę i wentylatory skraplacza.
    Jak druga próba przejdzie ok, to masz problem z samym układem chłodniczym. Może być zator (np filtr zatkany) lub przeładowanie czynnikiem.
    Jak odczyty ciśnienia będą ok, a układ nie ruszy sprężarką, to masz jeszcze inny problem i trzeba szukać dalej.
  • Poziom 8  
    jack63 napisał:
    maydayxxx napisał:
    Twoje wypowiedzi są tak chaotyczne i niezrozumiałe, że ciężko Cię zrozumieć

    Wpisz sobie w google słowo chaos lub chaotyczny i sprawdź co to znaczy.
    Mniejsza o to. Widzę, że trzeba jak krowie na rowie.
    Podłącz ten trzeci czujnik do wtyczki. Ponieważ odłączony od instalacji chłodniczej mierzy on ciśnienie atmosferyczne czyli powinien pokazywać ciśnienie barometryczne równe zero. Napięcie między pinem sygnałowym a minusem zasilania powinno być bliskie zera lub 5V, a odczyt fejsem powinien pokazać zero lub anormalną sytuację związaną ze zbyt niskim ciśnieniem w układzie.
    Gdy wskazania będą takie jak opisujesz na początku tematu, to uszkodzone jest okablowanie lub sama centralka sterująca.
    Jak próba przejdzie pozytywnie, to zapnij zamiast czujnika potencjometr 4.7k lub 2.2k. Pin sygnałowy do ślizgacza potencjometru. Kręcenie osią potencjometru powinno dawać zmianę odczytów ciśnienia i przy odczytywanym ciśnieniu ok 4 - 15 bar układ powinien wystartować sprężarkę i wentylatory skraplacza.
    Jak druga próba przejdzie ok, to masz problem z samym układem chłodniczym. Może być zator (np filtr zatkany) lub przeładowanie czynnikiem.
    Jak odczyty ciśnienia będą ok, a układ nie ruszy sprężarką, to masz jeszcze inny problem i trzeba szukać dalej.

    Już piszesz jaśniej, ja tylko dodam od siebie że ja ich nie sprawdzam na sucho tylko te czujniki wkrecam w układ chłodzenia i podpinam kostkę do niego. Dodatkowo gdy sprawdzałem miernikiem przejście na odpalonym aucie i włączoną klima i spiąłem ze sobą pin masowy i pin sygnałowy w kostce od czujnika to klima sprężarka wystartowała i wentylator skraplacza również a w parametrach komputer pokazał ciśnienie coś w granicach 25 Bar
  • Poziom 42  
    Dzięki łaskawco.
    Po co podłączać czujnik do instalacji gdy automatykę można sprawdzić na sucho???
    A może masz problem z samym złączem czujnika?
    Z tego co pamiętam to króciec do nakkręcenia czujnika powiniem mieć w sobie wentylek. Czujnik ma naciskacz i po wkręceniu ten naciskacz otwiera drogę czynnika chłodniczego do czujnika. Jak jest coś niechalo z wentylkiem lub naciskaczem to ciśnienie nie jest mierzone.
    Poza tym nie wolno używać żadnych uszczelniaczy. Uszczelnieniem jest specjalna podkładka miedziana/aluminiowa. Użycie uszczelniacza może zatkać otwór pomiarowy lub zalepić wentylek.
    Także trzeba to też sprawdzić.
  • Poziom 8  
    Jesteśmy chyba coraz bliżej rozwiązania zagadki. Otóż w busie B, w tym co nie działa klima przy odkecaniu lub dokrecaniu syczy cały czas gaz, do momentu całkowitego zakręcenia albo całkowicie odkrecenia. Czy może być tak że zaworek schredera psuje sprawę?
  • Poziom 42  
    Czyli jest ok. Tak ma być. Przecież to logiczne. Całkowicie odkręny czujnik to zarorek trzyma i nie syczy. Wkręcając naciskacz otwiera zaworek więc syczy. Dokręcajæc do końca przestaje syczeć bo gniecie uszczelkę i doszczelnia.

    Ja bym wykręcił czujnik i zmierzył ciśnienie manometrem.
    Można też podać azot o znanym ciśnieniu na wykręcony czujnik i zrobicć odczyt fejsem.