Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Budowa prasy hydraulicznej

26 Aug 2020 11:48 297 6
  • Level 9  
    Cześć.

Przymierzam się właśnie do budowy prasy hydraulicznej. Hobbystycznie zajmuje się wytwarzaniem broni białej więc prasa służyć ma do obróbki rozgrzanej stali i zgrzewania pakietów damastowych.
    Wiem, że było już na forum kilka tematów poruszających tą tematykę, ale żaden nie wydaje mi się wyczerpujący... Zaznaczam też, że w temacie hydrauliki jestem zielony, ale mam nadzieję że uda mi się to nadrobić.

Tak więc do rzeczy. Chciałbym uzyskać na prasie nacisk ok. 15 T, oczywiście im więcej tym lepiej, w miarę możliwości. Poniżej bardzo wstępna lista podzespołów które znalazłem w necie:

Siłownik dwustronnego działania:
    Średnica tłoczyska - 50 mm
    Średnica tłoka - 105 mm
    Skok - 300 mm

Silnik - i tutaj moje największe ograniczenie, nie posiadam w warsztacie zasilania 3-fazowego, czy to uniemożliwia mi zasilenie prasy? Jeżeli tak, to czy można ratować się agregatem prądotwórczym z siłą? Poniżej silniki 1-fazowe które udało mi się znaleźć:

1. Silnik 1,5 kW, 1400 RPM, 230 V
    2. Silnik 2,2 kW, 2800 RPM, 230 V

Pompa - tutaj potrzebna porada, początkowo wybrałem pompę od kombajnu (Hydromotor PT3-8KS). Podejrzewam jednak, że ta pompa się nie nadaje, jest za mocna (może coś z Ursusa na 13-16 MPa?). Parametry powyższej pompy:
    Pnom - 250 bar
    Pmax - 320 bar
    obroty - 500-3500 RPM
    objętość geomet. - 8 [cm3/U]
    stały strumień - 12,8 l/min

Rozdzielacz hydrauliczny ze sterowaniem manualnym 1 0 2. Znalazłem rozdzielacz Badestnost 1 sekcyjny P40 A1 GKZ1, jednak nie wiem czy jest on wystarczający:
    Pmax zasilania - 250 bar
    Pmax powrót - 50 bar
    Pmax sekcje - 300 bar
    przepływ - do 40 l/min

Oczywiście do tego przewody, filtr, zbiornik oleju.