logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak zrobić zegar na 132 diody LED (60 sekund, 60 minut, 12 godzin)?

tomaszhod 01 Sty 2021 21:00 1356 23
REKLAMA
  • #1 19152224
    tomaszhod
    Poziom 9  
    Ocena: 21
    Witam. Jestem bardzo początkującym arduinowcem więc prose o wyrozumiałość i łopatologię. Chciałem stworzyć zegar na 132 diody LED. 60 sek, 60 minuty i 12 godziny. Chciałem to zrobić na rejestrach przesuwnych 74HC595 i Arduino uno R3. Mniej więcej wiem jak podłączyć rejestry ale jak przesyłać sygnał, 1 bit aby obszedł wszystkie kości to już trudniej. Podpiąłem 2 scalaki i przesyła mi 8 bitów czyli drugi scalak pokazuje prawie to samo co pierwszy. Ktoś może pomóc jak to rozwiązać programowo? Czyli układ podzielony na dwa liczniki do 60 i jeden do 12. Pierwszy sekundowy liczy do 59 i na 60 impulsie steruje drugim licznikiem minutowym. ten z kolei po 59 impulsach steruje godziną.
    Załączniki:
    • Jak zrobić zegar na 132 diody LED (60 sekund, 60 minut, 12 godzin)? 74HC595_3.png (41.36 KB) Musisz być zalogowany, aby pobrać ten załącznik.
  • REKLAMA
  • REKLAMA
  • #3 19152523
    szelus
    Poziom 34  
    Ocena: 53
    Cześć.
    tomaszhod napisał:
    Ktoś może pomóc jak to rozwiązać programowo? Czyli układ podzielony na dwa liczniki do 60 i jeden do 12. Pierwszy sekundowy liczy do 59 i na 60 impulsie steruje drugim licznikiem minutowym. ten z kolei po 59 impulsach steruje godziną.

Programowo czy sprzętowo?
    Można to oczywiście rozwiązać kompletnie bez mikroprocesora z wykorzystaniem "worka" układów serii 74xx jak zasugerował kolega artbi881.

Z drugiej strony użycie mikrokontrolera daje prostszy układ, większą elastyczność i pozwala zapoznać się z bardziej współczesnymi technologiami.

Jeżeli chodzi o układ takiego zegara na bazie Arduino, to widzę dwie sensowne możliwości.