Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot 307 2.0 HDI 136KM -RHR - brak wtrysku wstępnego.

sedoo 05 Feb 2021 10:38 1878 14
Texa Poland
  • #1
    sedoo
    Level 4  
    Auto odpala normalnie, pracuje równo, nie dymi, nie brakuje mu mocy. Praca silnika na wolnych obrotach wydaje się być poprawna, choć jest trochę głośniejszy i pracuje bardziej twardo. Natomiast podczas przyspieszania wyraźnie klekocze jak stary diesel. Słychać wyraźnie spalanie stukowe. Irytujące rechotanie.
    Sprawdzone wszystko co możliwe, rozrząd, kompresje, dwa wtryski naprawione, dwa podmieniane używane. Podstawiany przepływomierz, czujnik ciśnienia turbiny, czujnik ciśnienia paliwa. W pompie wymieniony zawór regulacji dawki paliwa.
    Na komputerze żadnych błędów. Natomiast w parametrach pracy silnika widać że kąt wtrysku wstępnego jest identyczny jak kąt wtrysku zasadniczego. Zwykle waha się od -1 do -3 czasami więcej. Jestem pewny że kiedyś było poprawnie czyli kąt wtrysku zasadniczego oscylował miedzy -1 a -3 a wtrysku wstępnego był sporo niższy ok -15. Wygląda na to że sterownik (SIEMENS Sid803A) z jakiegoś powodu po prostu wyłączył dawkę pilotującą. Wydaje mi się że rzeczywiście brak tej dawki powoduje głośną pracę, ponieważ to dzięki niej silniki comon rail chodzą tak miękko. Niestety nie mój. I to jest jedyne do czego można się przyczepić. Reszta parametrów w normie.
    Znalazłem dwa podobne przypadki na forach ale niestety wszystkie urwały sie bez rozwiązania.
    Może ktoś miał podobny przypadek? Co może powodować że kąt wyprzedzenia wtrysku wstępnego jest identyczny jak kąt wyprzedzenia wtrysku zasadniczego? Co mogę jeszcze sprawdzić?
  • Texa Poland
  • #2
    lukashb
    Level 39  
    Ciesz się, że masz tak. U mnie po regeneracji wtrysków którą zrobiłem, w sumie same końcówki i mycie, bo stos piezo był ok, wartość ta stała na 0 stopni i koniec. Twardo jak h*j pracował. Sprzedałem dziada, uwierz mi, że problemy się skończyły. Z tego co wiem obecnie, auto nadal jeździ. Bez remontów.
  • #3
    sedoo
    Level 4  
    Przed regeneracją było ok u Ciebie? U mnie właśnie dlatego że tak zaczął pracować dałem wtryski do sprawdzenia i naprawy. Ale twarda praca pojawiła się wcześniej.
  • Texa Poland
  • #4
    ALIBABA I
    Level 30  
    lukashb wrote:
    uto odpala normalnie, pracuje równo, nie dymi, nie brakuje mu mocy. Praca silnika na wolnych obrotach wydaje się być poprawna, choć jest trochę głośniejszy i pracuje bardziej twardo. Natomiast podczas przyspieszania wyraźnie klekocze jak stary diesel. Słychać wyraźnie spalanie stukowe. Irytujące rechotanie.
    Sprawdzone wszystko co możliwe, rozrząd, kompresje, dwa wtryski naprawione, dwa podmieniane używane. Podstawiany przepływomierz, czujnik ciśnienia turbiny, czujnik ciśnienia paliwa. W pompie wymieniony zawór regulacji dawki paliwa.
    Na komputerze żadnych błędów. Natomiast w parametrach pracy silnika widać że kąt wtrysku wstępnego jest identyczny jak kąt wtrysku zasadniczego. Zwykle waha się od -1 do -3 czasami więcej. Jestem pewny że kiedyś było poprawnie czyli kąt wtrysku zasadniczego oscylował miedzy -1 a -3 a wtrysku wstępnego był sporo niższy ok -15. Wygląda na to że sterownik (SIEMENS Sid803A) z jakiegoś powodu po prostu wyłączył dawkę pilotującą. Wydaje mi się że rzeczywiście brak tej dawki powoduje głośną pracę, ponieważ to dzięki niej silniki comon rail chodzą tak miękko. Niestety nie mój. I to jest jedyne do czego można się przyczepić. Reszta parametrów w normie.
    Znalazłem dwa podobne przypadki na forach ale niestety wszystkie urwały sie bez rozwiązania.
    Może ktoś miał podobny przypadek? Co może powodować że kąt wyprzedzenia wtrysku wstępnego jest identyczny jak kąt wyprzedzenia wtrysku zasadniczego? Co mogę jeszcze sprawdzić?
    Witam kolego zacytowałem całość problemu , Będę cytował , na komputerze żadnych błędów,nie ma, po prostu wyłączył dawkę pilotującą jak mam to rozumieć , wspomniałeś o wtryskach powtórka z rozrywki .

    Dodałem w parametrach masz wszystkie dane , kasacja błędów nie załatwi sprawy
  • #5
    sedoo
    Level 4  
    Po podłączeniu diagboxa nie ma żadnych błędów w sterowniku, silnik nie zgłasza błędów, check się nie zapala. Wszystko wydaje się być w normie.
    W parametrach bieżących wszystko jest w normie po za kątem wtrysku wstępnego i katem wtrysku głównego. Te dwa parametry są identyczne i zmieniają się jednocześnie. Stąd wnioskuje ze dawki wstępnej po prostu nie ma. Wcześniej, przed pojawieniem się problemu te dwie wartości były różne i zmieniały się niezależnie od siebie.
  • #6
    klaudia25
    Level 8  
    Witam mam podobny problem. Może razem do czegoś dojdziemy. U mnie to już kilka lat tak chodzi silnik, już dawno auto chciałem sprzedać ale to Fiat Scudo 8- osobowy(taki busik) i dzieci nie lubią niczym innym jeździć i mnie błagały, żebym nie sprzedawał i tak się z nim bujam.
    Silnik 2 hdi 136 km. Głośno chodzi i turbo chwyta około 1900 obr.Przy 150 bębenki pękają za to w okolicach 120 w miarę cicho, dlatego uważam te auto za bezpieczne i jadę 120 km/h hihi.

    Ja nie mogę dojść co jest powodem głośnej pracy, wymieniłem 4 wtryski bo lały i palił 20 litrów - silnik pracuje lepiej i pali 8 litrów, ale nadal jest twardy. Uważam, że kolega wyżej post zrobił najlepiej - sprzedać te francuskie g...o ,wymieniłem EGR bo był zatkany blaszką i pojawiał się błąd, używany rusza się ale jakoś nieprawidłowo albo otwarty na maxa albo zamknięty na maxa, powinien otwierać się o 17% 25% ale nie na maxa odrazu, a potem przy przyspieszeniu zamyka się. Zauważyłem, że diabox pokazuje, otwarcie i zamknięcie ale Cykliczne otwarcie cały czas na 10% coś tu jest nie tak, dziwne bo po wykręceniu Egr-a sprawdzałem miernikiem i zamyka się i 5v z czujnika zmniejsza się liniowo przy ruchu grzybka.
    Podmieniłem przepływkę zero zmian. Po jakimś czasie skapnąłem, się, że było robione coś w sterowniku (sid803a), ponieważ DPF-a nie było, kupiłem DPF i zmieniłem sterownik tak, że normalnie DPF- wypala ale dalej głośno pracuje - niestety nie udany to zakup ale nie ma co narzeka. Możę w końcu do tego dojdę. Sterownik chyba nie jest winny ponieważ wymieniłem dwa sterowniki (kupiłem za grosze na allegro i wgrałem w EEprom orginalny wsad do tych nowo zakupionych sterowników, w tym EEpromie jest imobilaizer, wszystko działa) i dalej głośno pracuje, przy jednym z tych kupionych sterowników auto ma dużo większą moc, i już nie wiem czego się chwytać , zauważyłem że nie zgadzają się powietrza zadane i rzeczywiste przy otwartym DPF-ie o jakieś 150 też zauważyłem, że turbo mam z silnika 120 km ale dmucha prawidłowo i nie wiem już co sprawdzać. Oczywiście obojętnie na jakim sterowniku dawkę pilotującą mam identyczną z dawką główną Pozdrawiam
  • #7
    sedoo
    Level 4  
    A robiłeś coś z pompą? Mam na myśli zawór PCV. Ja wymieniłem VCV czyli zawór regulacji przepływu, a zawór PCV (ciśnienia) został stary.
    Może ciśnienie paliwa zbyt wysokie? choć teoretycznie na diagboxie pokazuje w normie, trochę za wysokie przy przyspieszaniu ale to raczej opóźniona reakcja sterownika.
    Wiem że w tych silnikach z układem delphi jest problem z tymi zaworami i właśnie twardą pracą się on objawia.
    Z tym sterownikiem to mnie zaskoczyłeś bo gdzieś czytałem że dopiero wymiana sterownika pomogła i nawet o tym myślałem.
    Dodatkowo zauważyłem na wielu screenach z diagboxa czy pp2000 które ludzie wstawiają na fora właśnie ten problem z wtryskiem pilotującym i głównym. Często nawet ludzie na to uwagi nie zwracają. Ja wiem że u mnie wcześniej było w porządku, mam gdzieś nawet zrzuty.
    EGR zaślepiałem bez zmian, odłączałem także bez skutku. Sterownik chyba był robiony bo po odłączeniu EGR nie wywala błędu. Natomiast mam wrażenie że działa wypalanie DPF ale czy dpf obecny?? Tego nie wiem, nie zaglądałem tam. Kiedyś przepaliła się jedna z rurek od czujnika ciśnienia DPF i nie zgłaszał błędów.
    U Ciebie to się stało po jakiejś ingerencji typu wymiana rozrządu, awaria?
  • #8
    klaudia25
    Level 8  
    Od zawsze tak było - kupowałem auto na szybko i nawet go dobrze nie sprawdziłem, myślałem ,że sprawę załatwią wtryski - wiec kupiłem za 600pln 4 wtryski a tu dupa i dalej głośno chodzi. W każdym razie mnóstwo rzeczy się nauczyłem ale mam wrażenie, że na ten dzwięk jestem za słaby. Jeśli po odłączeniu Egr nie pokazuje błędu to na 90% było tam grzebane. Ja kupiłem do tego samochodu 2 sterowniki, jeden jak miałem dpf wyrzucony - to kupiłem sterownik gdzie zgadzały się numery SW i HW a data sterownika kupiłem o rok starszy bo wiedziałem, że była taka partia Scudo 120 km bez dpf, i trafilem chyba za 130 pln taki sterownik i sobie posprawdzałem , więc sterownik miał 120 km i auto było dużo słabsze ale po 4 uruchomieniach pokazał, że EGr jest niesprawny , natomiast nie pokazał różnicy ciśnień w DPF-ie- stąd wiedziałem, że to sterownik bez DPF , i jak odczyty zrobiłem w diaboxie, to nie było pozycji do DPF-a, drugi kupiłem o kilka miesięcy młodszy tez za około 130 pln i ten jak założyłem to odrazu czuć wiecej mocy bo to już 136 km, ale nadal głośny. Oba kupione były oryginalnie zamknięte i pokazują błędy wiec nie ruszane mapy (chyba ) . Nawet powiem ci, że kompletnie nie opłaca się w sterowniku wymieniać oprogramowania - gościu chciał mi to zrobić za dużą kase a ja kupiłem sterownik za 130 i czytnik pamięci nie pamietam chyba za 65 pln , trochę poczytałem na rosyjskich i brazylijskich stronach (bo u nas to ci nikt nie powie), ktoś mi coś pokazał i się nauczyłem imobilaizer wgrywać. Na ruskich stronach więcej się dowiesz niż na naszych, nie piszą, że coś możesz zepsuć (jakby to kogoś obchodziło, trzeba być ostrożnym, wyjmować komputer dopiero po uśpieniu komputera, najlepiej kleme ściągnać i tyle ), co zauważyłem na wszystkich sterownikach pokazuje cały czas Regeneracja silnika , pokazuje Właśnie ten wtrysk wstępny taki sam jak główny. Myśle , ze jest mało prawdopodobne , że kupiłem dwa sterowniki w których było grzebane w mapach. Może jeszcze jeden kupić tak z rok młodszy sterownik i zobaczyć, ale skąd ta Regeneracja na wszystkich sterownikach mam jeszcze samochód z silnikiem 1,6 hdi i tam pisze Brak regeneracji chodzi jak marzenie ledwo słychać, masz Diaboxa ? jeśli tak sprawdź czy pisze przy fapie Regeneracja , to już nam coś da. Aha zauważyłem, że jak się dogrzebie w Diaboxie praca silnika - pisze Nieprawidłowa - dziś sprawdzę w 1,6 co pisze. Pisz dalej co jeszcze robiłeś żebym Cie nie kopiował i wydawał kasę na tą Francuską padlinę hihi. Nie znam mechanika, który to potrafi naprawić większość to wymieniacze a ja już pół tego auta rozkręciłem i skręciłem. Pozdro

    Dodano po 7 [minuty]:

    Hey nie wymieniałem i nic nie robiłem z zaworem PCV, VCV ciśnienie mam chyba ok , odkręcałem filtr paliwa, bo jest milion postów, że może być tam złoty piasek ale ja mam czysto , jak znajdziesz te screeny z wtrysku wstępnego , to daj na elektrode, w końcu do tego dojdziemy co jest nie tak, zastanawiam się jeszcze nad płynem Eloys mam go naprawdę mało albo wcale, ale DPF się wypala narazie i nie ma komunikatu, bo wpisałem diaboxem wymianę, ale jak będzie cieplej trzeba dolać.Pozdro, Aha mam błąd swiec żarowych i odpowiedni do tego błąd.
  • #9
    sedoo
    Level 4  
    Wczoraj dobrałem się do ustawień rozrządu i ustawiłem go ponownie stosując dokładnie procedure serwisową. Blokady na kole pasowym wałka plus blokada w koło zamachowe. Klin wychodzi na środku. Okienko na kole zamachowym sprawdzałem też czy jest w osi bo mam koło od starego sprzęgła i tam jest pogięte. Efekt - żaden. Mam wrażenie ze chodzi jeszcze głośniej.
    Zastanawia mnie procedura ustawienia tego rozrządu. Jest tam większa szczelina na klin tylko nie wiem po co. W serwisowce napisane jest ze do założenia paska należy włożyć przyrząd który defacto ustawia klin na środku następnie założyć pasek po czym wyjąc owy przyrząd i napinać pasek. Rzeczywiście klin ustawi się po tej operacji na środku. Następnie zablokować koło zamachowe i dokręcić śrubę wału która dociśnie wszystko w takiej pozycji. Tylko w takim razie jaki jest sens większej szczeliny? Pasek zakłada się dokładnie tak jak by tego luzu na kole nie było i w takiej samej pozycji się skręca koło. mogłoby tego luzu właściwie nie być a jednak jest. Po co?
    Wydaje mi się ale głowy nie dam że gdy po zakupie wymieniałem rozrząd to dokręcałem śrubę wału w pozycji klin maksymalnie w prawo. Poźniej ten rozrząd był zdejmowany i ustawiony wg serwisówki. Nie jestem teraz w stanie stwierdzić kiedy to dokładnie było i czy po tym ten silnik zaczął chodzić jak w starym transicie.
  • #10
    klaudia25
    Level 8  
    Kiedyś czytałem, że ktoś miał ogromny problem z ustawieniem rozrządu w tym silniku, ja wymieniałem rozrząd u mechanika ale okazuje się ,że ten kto mi go wymieniał jest oszustem i założę się, że go nie wymienił (teraz piszczy), fakt że to było 4 lata temu ale i tak zadzwonię do gościa i go zwyzywam. Może porównaj z takim samym silnikiem ten rozrząd , to może być to. Może ja u siebie zrobie nagranie jak u mnie jest ustawiony, paska nie potrafie wymienić, co mam ściągnąć żebym mógł nagrać filmik porównamy jak jest u mnie ustawiony pasek. Znalazłem dziś na yout filmik, że też RhR głośno pracował i ktoś napisał, że to "Uszkodzony krzyżak napędu pompy paliwa' , ale Ty juz to wymieniałeś tak ?
    Jak masz diaboxa sprawdź co pisze w miejscu DPF - czy masz napisane Regeneracja czy brak Regeneracji to ważne ( ta pozycja jest w miejscu poszukiwanie uszkodzeń) i jest tam gdzieś jeszcze pozycja praca silnika- i ja mam nieprawidłową , tu możemy się o coś zachaczyć. Co do rozrządu , to jest możliwa synchronizacja przy przestawionym rozrządzie ???
  • #11
    ALIBABA I
    Level 30  
    Czemu wy zasklepiacie egr miliony postów, nie cytowałem .
  • #12
    portier007
    Level 9  
    Cześć, jak wygląda u Was sprawa Panowie? Mój 1.6hdi 90km pracuje jak traktor, szczególnie na jałowych.. No i wtrysk wstępny tak jak u Was...Peugeot 307 2.0 HDI 136KM -RHR - brak wtrysku wstępnego.
  • #13
    sedoo
    Level 4  
    Sprawa wygląda tak ze po dłuższym sprawdzaniu i poszukiwaniu okazało się że kąt wtrysku wstępnego jest inny w czasie wypalania filtra cząstek stałych. Gdy nie ma wypalania te dwie wartości się pokrywaj. Sprawdzone oscyloskopem wtrysk wstępny jest, ale diagbox go nie pokazuje. Przypuszczam że taki bug tego sterownika SID803a że w okienku podpisanym jako "kąt wyprzedzenia wtrysku wstępnego" w rzeczywistości jest "dotrysk paliwa do wypalania"
    Ale z tego co wiem w 1.6 ta wartość raczej dobrze była pokazywana. Sprawdzałeś coś po za tym kątem? Ciśnienia, korekty?
  • #14
    portier007
    Level 9  
    Korekty trochę kiepskie ale w granicach i sumują się do prawie 0, ciśnienie ok, podmienię komplet wtrysków, zobaczę.. Jak nie to chyba sterownik do wymiany?