logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Termostat na arduino - jak zabezpieczyć przed przegrzaniem?

Archon816 15 Lis 2021 02:25 771 12
REKLAMA
  • #1 19709619
    Archon816
    Poziom 10  
    Ocena: 9
    Dzień dobry.
    Nie jestem profesjonalistą dlatego moja wiedza jest bardzo wybiórcza. Zrobiłem na arduino prosty termostat sterujący grzałką. Na pierwszy rzut oka wszystko działa ok, ale raz zdarzyło mi się, że zawiesił się na włączonym przekaźniku i dopiero wyłączenie i włączenie zasilania arduino przywróciło normalną pracę. Niezależnie od tego czy był to jakiś błąd sprzętowy czy softu, chciałbym zrobić zabezpieczenie które zagwarantuje wyłączenie grzałek po przekroczeniu 35 stopni. Zacząłem zgłębiać temat i znalazłem układ: „Wyłącznik termiczny NO 5A/250V 35*C F27 X405”. Pytanie czy zastosowanie takiego wyłącznika na zasilaczu grzałek jest dobrym pomysłem, czy można to zrobić lepiej?
  • REKLAMA
  • Pomocny post
    #2 19709665
    MocnyAmper
    Poziom 25  
    Ocena: 282
    Pokaż może kod, wtedy się zobaczy. Nie powinien się wieszać.
    Jeśli natomiast nie potrzebujesz regulacji temperatury i możesz zastosować przekaźnik termiczny to po co Ci Arduino? Nie wiem jakiej mocy jest ta Twoja grzałka, ale jeśli poniżej 1kW to taki przekaźnik na 5A powinien dać radę.

PS - ten wyłącznik termiczny jest typu "NO" - normalnie otwarty. Czyli zacznie przewodzić dopiero kiedy temperatura przekroczy 35 stopni (np aby załączyć układ chłodzenia). Szukaj normalnie zamkniętego "NC".
  • REKLAMA
  • #3 19709845
    Archon816
    Poziom 10  
    Witam :)
    Temperatura musi być precyzyjnie utrzymana, dlatego potrzebny jest taki termostat :)
    Ten przekaźnik termiczny miałby być tylko zabezpieczeniem po przekroczeniu 35* (standardowo ma być utrzymana 30-32*)
    Dzięki za info na temat NO i NC!

Kod: Text
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod
  • Pomocny post