Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot Boxer 3.0 160 km - Prośba o opinie korekty wtrysków

binabik 18 Nov 2021 18:21 270 10
  • #1
    binabik
    Level 6  
    Witam , mam problem z peugeotem boxerem 3.0 z 2009r . Wtryski Bosh .

    Objawy to nierówna praca na wolnych obrotach , przy ruszaniu i czasami w czasie jazdy szarpanie w stylu że sam dodaje sobie gazu , przyspiesza , szarpie tak że chce wyrwać silnik z ramy ale mimo tego zamyka licznik typu 180 . Raz ma moc , raz nie .

    Co zobiłem to :
    -próba przelewowa pokazała ze jeden wtrysk do smieci bo nalał kubek cały , reszta równo mało co . Wtrysk nr 3 został wymieniony na nowy boscha z hurtowni RODON po numerach taki sam orginał . Rozumiem że wtryski w tym modelu liczmy od rozrządu .
    - wymieniłem przepływomierz bo stary raz widział , raz nie
    -wymieniłem przepustnice (bo ze wszystkiego rozebrałem swoją w drobny mak przez co uszkodziłem)
    - wymieniony pedał gazu bo kolega stwierdził że potencjometr skacze po kilka procent nawet na biegu jałowym (nie znam sie na tym)
    - wymieniony i zaślepiony egr razem z chłodnicą która nie jest zapchana
    - wymieniony elektrozawór od sterowania podcienieniami , podciśnienie zasa dobrze , po węzykach nie widać pękniec oraz wyczepione i zaslepione - bez zmian
    - dziwne buczenie i tak jakby popiskiwanie z pod deski rozdzielczej związane z podłaczonym elektrozaworem od pociśnien bo n starym było to samo a po odłączeniu wtyczki ustaje ten dzwięk



    Z racji że nie do konca sie znam na elektronicznym odczycie z kompa zadaje pytanie bo sprawdziłem korekty wtryskiwaczy od zimnego do rozgrzanego oraz pojeżdzone po placu z pedałem w podłodze i wyrównały na coś takiego jak na załączonych zdjęciach .

    Zwracam się z prośbą ponieważ wyrwać wszystkie 3 pozostałe pozostałe wtryski bo jeden jest nowy na cylindrze nr.3 i dać na sprawdzenie to koszt rwania plus sruby około 1100zł plus sprawdzenie na maszynie która i tak pokaże że są wszystkie do dupy zapewne to troche duże koszta z racji że jeden wtrysk nowy to koszt najmniej 920zł boscha orginał .

    Według mnie na chłopski rozum to cały problem robi wtryskiwacz numer 4 bo zamało daje przez co inne próbują podlać i wyrównać a nawet słychać takie ciche metaliczne popukiwanie co któryś cykl z jego okolic chociaż to już chyba wrózenie z fusów .

    Auto ma moc tylko dziwnie szarpie i przyśpiesza , czasami na mokro robi plame pod wydechem jakby woda ze spalinami co sprawia wrażenie ze egr go dusi ale jest wykluczony bo został zaslepiony na połączeniu miedzy kolektorem a egr-em . Spaliny śmierdzą jakby spalaną swiecą z parafiny tak to mi sie kojarzy . Dodaje obrazy z korekt jako załączniki . Nie mam wiecej na niego pomysłów . Peugeot Boxer 3.0 160 km - Prośba o opinie korekty wtrysków Peugeot Boxer 3.0 160 km - Prośba o opinie korekty wtrysków
  • #2
    reaven22
    Level 29  
    binabik wrote:
    - wymieniony i zaślepiony egr razem z chłodnicą która nie jest zapchana


    Jeśli masz sprawną przepustnicę nowszego typu to zaślepienie EGR-u da efekt nierównej pracy na wolnych.
    Odłącz przepustnicę i sprawdź czy również nierówno pracuje. Jeżeli się uspokoi to przywróć EGR do pełni sprawności i wszystko będzie ok.
  • #3
    binabik
    Level 6  
    reaven22 wrote:
    binabik wrote:
    - wymieniony i zaślepiony egr razem z chłodnicą która nie jest zapchana


    Jeśli masz sprawną przepustnicę nowszego typu to zaślepienie EGR-u da efekt nierównej pracy na wolnych.
    Odłącz przepustnicę i sprawdź czy również nierówno pracuje. Jeżeli się uspokoi to przywróć EGR do pełni sprawności i wszystko będzie ok.




    Hej , posiadam przepustke o numerach 11843800 jak na zdjęciu

    Peugeot Boxer 3.0 160 km - Prośba o opinie korekty wtrysków
  • Helpful post
    #4
    makki24
    Level 14  
    Ja stawiam na EGR lub uszkodzony zawór sterujący pracą EGR, zaślepiony będzie przebierał, prawie gasł i podbijał obroty. Do nowych przepustnic był jakiś zmodyfikowany kabel (przejściówka).Wiele razy miałem 2.3 przebierające obrotami, odpięcie wtyczki od zaworu sterującego EGR równało obroty i zapalało awarie silnika.
  • #5
    binabik
    Level 6  
    makki24 wrote:
    Ja stawiam na EGR lub uszkodzony zawór sterujący pracą EGR, zaślepiony będzie przebierał, prawie gasł i podbijał obroty. Do nowych przepustnic był jakiś zmodyfikowany kabel (przejściówka).Wiele razy miałem 2.3 przebierające obrotami, odpięcie wtyczki od zaworu sterującego EGR równało obroty i zapalało awarie silnika.



    elektrozawor jest nowy , jutro wyjme zaślepke z egr i dam znać . Ja mam chyba przepustnice starego typu , wymieniona na drugą taką samą .

    Na kompie zero błedów . Po odpięciu wtyczki elektrozaworu od egr praca silnika jest głośniejsza , szarpie jeszcze bardziej
  • #6
    makki24
    Level 14  
    Ja stawiam na EGR lub uszkodzony zawór sterujący pracą EGR, zaślepiony będzie przebierał, prawie gasł i podbijał obroty. Do nowych przepustnic był jakiś zmodyfikowany kabel (przejściówka).Wiele razy miałem 2.3 przebierające obrotami, odpięcie wtyczki od zaworu sterującego EGR równało obroty i zapalało awarie silnika.
  • #7
    binabik
    Level 6  
    niestet to nie wina zaslepionego egr-u . Dzięki

    Dodano po 7 [godziny] 29 [minuty]:

    Zwracam honor , pęknięty lącznik miedzy egr a kolektorem wydechowym . Zaspawałem bo nie mam na miejscu drugiego , jest poprawa ale jeszcze ciągnie tamtędy troche lewego powietrza jak próbuje zadusić go to słychać ze delikatnie ssa ale na tyle ze nawet nie ma problemów w pracy .

    Kolejna sprawa to taka że ktoś kiedyś zamontował wtryski i dwa z nich niedociągniete były lub zamontowane na brudne gniazda bo bombelkowały na pieniącym płynie dopiero widoczne , na wodzie nie było widać .

    Kolejna sprawa to przepływomierz założony ciągiem w nie tą stronę , po odwróceniu spaliny są suche i nie dymi .

    Korekty się unormowały , zrobiłem jeszcze raz próbę przelewową ale wszystko w normie .

    Dziwi mnie fakt , że elektrozaworek od egr robi się bardzo gorący aż parzy w paluchyi brzęczy głośno na tyle że w kabinie bardzo go słychać a jest nowy . To normalne ? .

    Auto już nie zrywa , można jechać na jedynce i nie szarpie tak ze głową szybe sie rozbijało . Jak przyjdzie nowy łącznik to napisżę czy problem znikł .

    Dodam ze egr mam dalej zaślepiony i tak pozostanie .
  • #8
    makki24
    Level 14  
    Boję się że bez porządnej prasy do wyciągania wtrysków nie podołasz, ja wyrywam je prasą, wyrywam każdego. Tylko ze po takim zabiegu 90% wtrysków nadaje się do śmietnika, rozciągają się obudowy(słyszałem ze urywają się).Ciężki temat.
  • #9
    binabik
    Level 6  
    makki24 wrote:
    Boję się że bez porządnej prasy do wyciągania wtrysków nie podołasz, ja wyrywam je prasą, wyrywam każdego. Tylko ze po takim zabiegu 90% wtrysków nadaje się do śmietnika, rozciągają się obudowy(słyszałem ze urywają się).Ciężki temat.



    Próbowałem ostatnio jednego wyciągnąć ale skoczyło sie na poddaniu i skorzystałem z firmy . Więcej sie w tym modelu nie tykam sam szkoda na to czasu , energii i obitych palców .
  • #10
    makki24
    Level 14  
    Ja robię dużo tego szmelcu i musiałem zainwestować w zabawki ,jak wyrwałem wtryski, to męka z pokrywą zaworów, potem walka ze śrubami wtrysków itd. Jeżeli robisz to sporadyczne to faktycznie sobie odpuść, jeżeli jest to usługa i nie masz zabawek szkoda czasu.
  • #11
    binabik
    Level 6  
    makki24 wrote:
    Ja robię dużo tego szmelcu i musiałem zainwestować w zabawki ,jak wyrwałem wtryski, to męka z pokrywą zaworów, potem walka ze śrubami wtrysków itd. Jeżeli robisz to sporadyczne to faktycznie sobie odpuść, jeżeli jest to usługa i nie masz zabawek szkoda czasu.


    wiesz co bardziej próbuje kupić , naprawić i sprzedać ale tu akurat trafił mi się orzeszek a każdy najlepiej metodą prób i błędów by naprawiał ehhehe ale chyba już go pokonałem raczej bo się uspokoił no chyba że rano znów spróbuje przyprawić mnie o "wrzody" . Powiem CI ze lepiej chyba skorzystać z firmy odnośnie wyciągania wtrysków takich jak w tym modelu 3.0 bo przeważnie jest armagedon jak nie wtrysk to śruba z kopytka i tak w kółko a tak to zero stresu i zaoszczędzony czas . Jak np.teraz że ktoś wcześniej poskładał wtryski na brudnych gniazdach - masakra i w sumie bujałem się z tym dłuższy czas bo szkoda było mi rwać wszystkie ze względu na koszta ale naszczescie raczej udało sie to ominąć .