Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

GOLF V - Niesprawna pompa ABS, brak komunikacji z VCDS, zablokowany IMMO

kamo502 15 Jan 2022 08:06 1797 10
  • #1
    kamo502
    Level 20  
    Witam

    Problem z GOLF V
    Dokończenie tematu:

    Link

    Po krótce: Wymieniono pompę ABS, która używana okazała się niesprawna.
    Podmiana na starą i problem z odpaleniem auta.

    Mechanik który wymieniał mówi, że nic oprócz podpinania i odpinania kości ABS nie robił.

    Problem, nie działający licznik i brak komunikacji z VCDS. Z pompą ABS się łącze
    IMMO zablokowało możliwość uruchomienia

    Na gnieździe licznika stały plus i plus po zapłonie jest. Nie sprawdzałem masy.

    Czy pady zegary? Myślałem jeszcze nad CANGATEWAY ale z nim się łącze
    Bezpieczniki wszystkie sprawne (pod maską i w kabinie)

    Błędy zaraz po zamontowaniu pompy:
    Code: text
    Log in, to see the code


    Błędy po kasowaniu co się udało:

    Code: text
    Log in, to see the code
  • #2
    berthold61
    Level 27  
    W zegarach jest zapisany pin do immo oprócz ECU więc masz do wymiany licznik inaczej nie odpalisz auta , tylko teraz zaczynają się problemy bo jak byś miał kopię eepromu to byś wrzucił do nowego licznika i byś jechał a tak czeka cię wylutowanie eepromu i wlutowanie go do nowego licznika , jest taki program vag-eepromer który działa ze zwykłym interfejsem vag-com i nim spokojnie eepromy szło ściągać ale u ciebie pewnie już się nie połączysz , ja miałem podobnie w audi i po taniosze kupiłem tzw zestaw startowy czyli licznik-stacyjka-kluczyk-ecu , dałem 260 zł z przesyłką i działa , powodzenia .
  • #3
    kamo502
    Level 20  
    berthold61 wrote:
    W zegarach jest zapisany pin do immo oprócz ECU więc masz do wymiany licznik inaczej nie odpalisz auta


    O tym wiem, tylko czy problem jest w zegarach czy CANGateway

    I czemu wysiadł licznik przy wymianie pompy?

    Albo problem z CAN?
  • #4
    kamyczek
    Level 38  
    berthold61 wrote:
    ja miałem podobnie w audi i po taniosze kupiłem tzw zestaw startowy czyli licznik-stacyjka-kluczyk-ecu , dałem 260 zł z przesyłką i działa , powodzenia


    I teraz mam nieprawidłowy VIN w aucie , tak dla jasności ...

    kamo502 wrote:
    O tym wiem, tylko czy problem jest w zegarach czy CANGateway


    O tym się dowiesz jak sprawdzisz , bo na odległość ciężko wyrokować . Generalnie nie pamiętam bym wymieniał gateway . Wyjmij zegar sprawdź zasilania i can , ewentualnie do zegara możesz się podłączyć bezpośrednio przy liczniku w kostce podłączysz tylko zasilania i can , opis znajdziesz w necie jest ich pełno .
  • #5
    JayRo
    Level 35  
    Auto wiadomo już "wiekowe". Dobrze by było jak byś miał tymczasowo skąd podstawić jakiś licznik dla diagnostyki, żeby wyeliminować brak komunikacji z jego winy. Dziwny przypadek tak przy okazji. Ja bym sprawdził stan wiązek elektrycznych w komorze silnika na przetarcia oraz załamania. Akurat wokół pompy jest tam kumulacja. Trzeba by sprawdzić czy podczas manipulacji podczas wymiany pompy, któraś z wiązek nie ucierpiała. Możliwe że jakaś kostka się nie dopięła lub pin się zagiął lub wyłamał, albo gdzieś się straciła jakaś ważna masa. Trzeba jakoś to po kolei weryfikować.
  • #6
    sigwa18
    Level 42  
    Masz problem z Canem albo brak zasilania na can gateway (bezpiecznik). Dwa podładuj akumulator bo 11.6 V to już niski stan. Jak nie działa licznik i brak z nim komunikacji to problem raczej z zasilaniem ( w nim siedzi immo ). Dla mnie podładuj aku i bezpieczniki do sprawdzenia.
  • #9
    kamo502
    Level 20  
    Na liczniku cisza. Nic się nie działo.

    Dostałem telefon z warsztatu że Golf zapalił i licznik działa. Nic nie było robione.

    Dziwny temat.
  • #10
    ignac112
    Level 21  
    Uprzedzam, że jak stało się raz to stanie się za chwilę kolejny