Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Adblue Iveco Stralis 460 euro 6 brak ciśnienia, brak prądu 24v do pompy

dtransparts 21 Jan 2022 01:05 1191 11
  • #1
    dtransparts
    Level 3  
    Witam, adblue Iveco Stralis 460 euro 6, nie dochodzi prąd do wtyczki pompy adblue, na ramie w kostce w jednym przewodzie jest 24V a w innych 1,5V, na zegarach nie pojawia się kontrolka (dymek) od adblue. Samochód nie ma mocy, przekraczając 1500 obrotów zapala sie ECU 38 i wykręca obroty max 1600 kontrolka dymek od adblue nie wyświetla się. Jak wypnę kostkę na ramie przy silniku z której przewody idą po ramie do pompy adblue, zapala sie kontrolka (dymek adblue) ale silnik wykręca obraty maxx mało co z ramy nie wyskoczy.
    Prąd nie dochodzi do pompy adblue,brak mocy.
    Czy ktoś spotkał sie z taką usterką, zna temat i może mi pomóc ?
  • #2
    Under_Pressure
    Level 21  
    Cześć
    Moim zdanie jak byś miał problem z Adblue to z pewnością byłby błąd i dymek ale żeby się upewnić to zrobiłbym testy pompy i ciśnienia.
    Piszesz że zapala się ECU 38?? Raczej powinno być ECM 38 albo DTC38 masz może jeszcze DTC98?? a jeśli tak to raczej problem leży gdzieś indziej ale trzeba byłoby to potwierdzić diagnostyką.
    Dobrze żebyś podał chociaż numer podwozia.
  • #3
    dtransparts
    Level 3  
    Cześć, dzięki że odpowiedziałeś.
    Tak masz rację, błąd ECM 38 się wyświetla, wybierając opcje diagnostykę, wyskakują błędy
    ECM

    DTC FMI OC ACT
    A3 0D 003 Y
    E3 01 003 Y
    B3 07 001 Y

    Byłem wczoraj na diagnostyce programem TEXA i wyskoczył błąd :
    1.Ciśnienie w skrzyni korbowej silnika, komunikat ostrzega z powodu anomalii.
    2. Czujnik różnicy ciśnienia skrzyni korbowej wartość nie jest wiarygodna, błąd stały i nie można go było usunąć.
    Mechanik pobudził pompę adblue, zaczeła pracować i dawała ciśnienie 9bar.
    Dzisiaj pompa adblue juz sié nie odzywa.

    Ogolnie mówiąc, samochód jak rano odpalę wciskam pedał gazu do końca i obroty są na pełnym zakresie, po chwili zapala sie ECM 38 i obroty max 1680 dzisiaj, dymi na biało.
    Wyjechałem na drogę, bedał gazu w podlogę i 30km/h przez około 1min, zadymienie z rury wydechowej na biało, po około minucie iveco zaczeło się rozpędzać do 90km/h biały dym zniknoł.

    Dzisiaj 15:10 odpaliłem iveco, komunikat ECM 38 nie wyskoczył, ale obroty max 1680 i są błędy w manu które opisałem wyżej.
    Zamówiłem ten czujnik ciśnienia w skrzyni korbowej dla świętego spokoju ale myślę że to nie to.
    Jestem w Anglii a serwis wyznaczył mi termin na zdjagnozowanie serwisowym programem za dwa tygodnie i £ 140 roboczo godzina.
    Co mylisz o opisanej usterce?
  • Helpful post
    #4
    Under_Pressure
    Level 21  
    Pisałem że dobrze jak byś podał numer podwozia wtedy można sprawdzić go w systemie.
    Jeśli jest błąd dotyczący ciśnienia w skrzyni korbowej to może to być też przyczyną sterownik wchodzi w safe mode i ogranicza obroty, do tego jeszcze sprawdził bym turbo czyli wykonał pełny test silnik i turbosprężarki (zwróć uwagę na prędkość turbosprężarki) i moim zdanie powinieneś znaleźć przyczynę, ale jak masz aktywny błąd na czujnik skrzyni korbowej to zacząłbym od jego wymiany(oraz sprawdzenia przewodów).
    Co od systemu Adblue to w testerze diag. są testy do wykonania i jeśli nie ma błędów w sterowniku to raczej bym to zostawił a tym że nie słychać pompy to się nie przejmuj bo jeśli system nie osiągnie warunków do dozowania to nie uruchamia systemu.
    dtransparts wrote:
    Mechanik pobudził pompę adblue, zaczeła pracować i dawała ciśnienie 9bar.

    Nie ma czegoś takiego jak pobudzenie pompy komputerem, coś działa albo nie.
  • #5
    dtransparts
    Level 3  
    Dziękuje za niezbędne informację, nr nadwozia WJMS2NTH60C302034.
    Czujnik skrzyni korbowej zamówiony, wymienię i zobaczę czy się poprawi.
    Iveco ma przejechane 250tyś km od 2014r, jezdzilo dla urzędu miasta dlatego taki niski przebieg, przez ostatni rok stało nie było jezdzone, to co jezdzi mniej sie psuje niż to co stoji.
    Jutro działam dalej, jak znajdę przyczynę to dam tobie znać, pozdrawiam Daniel.
  • #7
    Under_Pressure
    Level 21  
    dtransparts wrote:
    Czujnik skrzyni korbowej zamówiony, wymienię i zobaczę czy się poprawi.

    Wymień najpierw ten czujnik i daj znać.
  • #8
    dtransparts
    Level 3  
    Witam, czujnik skrzyni korbowej wymieniłem, pompa adblue pracuje, ale wyskoczył nowy błąd związany z jednym czujnikiem NOX NH3. Ogólnie, dalej IVECO nie ma mocy jak przed wymianą czujnika ciśnienia skrzyni korbowej. Czekam na czujniki NOX, obydwa wymienię i dam znać czy już wszystko będzie dobrze czy jeszcze coś się urodzi.
  • #9
    kakibara
    Level 34  
    Zobacz czy nie ma wody/ pary do czujnika przeciw cisnienia to częsty problem masz go po lewej od przodu tłumika.
    Czy przewód do osuszacza plastikowy wzdłuż tłumika jest cały?
    Pod osuszaczem masz kostki noxa zobacz czy nie sa uszkodzona przewody elektryczne i kostka nie Zielona.

    Wcześniej pisałaś że to pojazd z urzędu - żeby skończyło się na tym czujniku nox, co prawda u nas były większe przebiegi ale w ramach akcji serwisowej tłumik był do wymiany.
    Zobacz czy wszystkie bezpieczniki są jak nowe, jeżeli jest sniedz na nich wymień. Zobacz na ramię czy nie ma wody pod klapką lub czy wogole jest przykrywka bezpiecznikow.
    Z głowy nie rozczytam tego błędu - ale piszesz ze po wymianie filtra paliwa jest auto - czy na postoju obrotomierz dochodzi do ograniczenia ?Czy wyczuwasz ze wcześniej bo odcina / ogranicza?
    Dość często u nas padały pompki ręczne wlasnie podczas zmiany filtra zobacz jak go odpalisz czy mozesz pompowac dalej czy jest twarda i czy jest powietrze w odstojniku podczas pracy.
  • #10
    Under_Pressure
    Level 21  
    dtransparts wrote:
    Witam, czujnik skrzyni korbowej wymieniłem, pompa adblue pracuje, ale wyskoczył nowy błąd związany z jednym czujnikiem NOX NH3. Ogólnie, dalej IVECO nie ma mocy jak przed wymianą czujnika ciśnienia skrzyni korbowej. Czekam na czujniki NOX, obydwa wymienię i dam znać czy już wszystko będzie dobrze czy jeszcze coś się urodzi.

    Czujnik Nox a czujnik NH3 to dwa różne czujniki.
    Diagnozujesz to sam czy na jakimś serwisie? bo chyba diagnostyka cię wyjdzie taniej niż te trzy czujniki.
    kakibara wrote:
    Wcześniej pisałaś że to pojazd z urzędu - żeby skończyło się na tym czujniku nox, co prawda u nas były większe przebiegi ale w ramach akcji serwisowej tłumik był do wymiany.

    Na twój samochód są dwie akcje serwisowe, jedna na wymianę tłumika jak pisze @kakibara ale trzeba spełnić wymagania czyli jak nie serwisujesz auta na serwisie IVECO to raczej się nie załapiesz, druga akcja jest na wymianę wtryskiwaczy.
  • #11
    dtransparts
    Level 3  
    Witam, diagnozowałem na serwisie w prywatnym zakładzie, naprawiają ciężarówki. Na pierwszym sprawdzeniu w serwisie diagnoza była, czujnik różnicy ciśnienia skrzyni korbowej. Wymieniłem czujnik skrzyni korbowej, adblue się załączyło ale nadal silnik wchodził w tryb awaryjny. Pojechałem na drugie sprawdzenie do serwisu, po wymianie czujnika ciśnienia skrzyni korbowej wyskoczył błąd czujnik NH3,(na pierwszym sprawdzeniu nie wyskoczył błąd czujnika NH3). Zamówiłem oryginalny NH3, wymieniłem i jest wszystko dobrze. Rozmawiałem z osobą która pracowała w Serwisie Iveco 17lat, powiedział żeby diagnozować na programie, który posiada autoryzowany serwisy IVECO(zaoszczędzony będzie czas i pieniądze, to jest IVECO euro 6). Miałem Eurotecha 8 350KM, byłem bardzo zadowolony ale to już inna historia.
    Dziękuję wszystkim za pomoc, rady.
    Pozdrawiam
    Daniel.