logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

[Rozwiązano] Złamane wejście SATA w dysku WD Blue 1TB - błąd CRC po podłączeniu zewnętrznym

BloodyKing 14 Kwi 2022 16:31 621 15
  • #1 19978466
    BloodyKing
    Poziom 6  
    Ocena: 7
    Dzień dobry,
    Na wstępie zaznaczę, że kompletnie nie znam się na tematach informatycznych, więc proszę o wyrozumiałość i łopatologiczne wyjaśnienia :)
    Mam stary dysk WD Blue 1 TB (model WD10EZEX), z którego chciałem zgrać ważne dane na nowy komputer. Wejście sata niestety złamało się parę lat temu, dysk działał, ale kiedy odpiąłem kabel sata jeden pin został w kablu. Poszedłem do serwisu, gdzie zajmują się odzyskiwaniem danych z dysków, ale powiedzieli mi, że samego wejścia nie wymienią, a usługa odzyskiwania danych to koszt od 600 zł wzwyż. Spytałem się, czy nie można przełożyć części z elektroniką i wejściami z innego dysku, powiedzieli, że jeśli model się zgadza to można, ale oni takich rzeczy nie robią. Kupiłem na olx identyczny dysk z bad sektory i przełożyłem elektronikę. Po podłączeniu przez przejściówkę dysku wewnętrznego na zewnętrzny dysk pokazuje się w zarządzaniu dyskami, ale pokazuje się błąd crc. Kiedy podłączam dysk do płyty głównej dysk nigdzie się nie wyświetla, nawet w biosie.
    Zależy mi na tych danych, ale nie na wydatek 600+ zł. Czy jest coś, co mogę zrobić? Próbowałem użyć programu DMDE (bezskutku, dysku nie można otworzyć), pobrałem od nowa sterowniki sata, zrestartowałem komputer parokrotnie. W konsoli diskpart również brak się nie pokazuje.
    Proszę o niekomentowanie wymiany elektroniki dysku w domu, wiem, że dysków się nie serwisuje w takich warunkach, ale wolałem wydać 20 zł i zaryzykować niż całkiem sobie odpuścić.
    Proszę o pomoc i pozdrawiam.

Daję pełną specyfikację, nie wiem, czy to potrzebne.
    Płyta główna: ASROCK B365 Pro 4
    System: Windows 10 64x