logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Spoina pachwinowa pionowa - nie wychodzi tak jak powinna

dariusz62 25 Lip 2022 19:00 3999 8
REKLAMA
  • #1 20116115
    dariusz62
    Poziom 3  
    Ocena: 49
    Witajcie,
    Wziąłem się w końcu za spawanie tych drzwi do magazynu. I mam słuchajcie problem ze spoinami pachwinowymi pionowymi. Nie wiem co robię źle :(. Spawaczem zawodowym nie jestem. Spoiny czołowe wychodzą mi całkiem nie najgorzej. Zobaczcie sami:

Może nie wygląda ale jest dość płaska, fajnie rozlana. Spawarka ustawiona tak, że wtapia mi na jakieś 1.5mm (profil ma 2mm) więc jest super. Może nie jest to mistrzostwo ale tak jak wspomniałem, jestem spawaczem samoukiem. Spawam na ustawieniach synergicznych. Drug 0.8. Gaz mieszanka, przepływ 12 - 13l/min. Prąd jaki mam ustawiony na synergii to 72A.

Ale spoiny pachwinowe z dołu do góry wychodzą tragicznie. Spójrzcie:

Aż wstyd to komukolwiek pokazywać. Podczas spawania tych spoin, nie ma praktycznie w ogóle tego charakterystycznego strzelania spawarki które miałem przy spoinach czołowych. Tylko słychać takie syczenie. Nie wiem, czy powinienem dać może większy prąd do tego rodzaju spoin. Czy prowadzę źle łuskę? Staram się spawać zakosowo ale tak jak widać, to wszystko tak jakby ściekało. Jedna wielka porażka. Może będziecie w stanie powiedzieć mi gdzie robię błąd :(.

Już teraz nie pamiętam jak prowadziłem łuskę ale nie wiem czy przypadkiem nie była ona pochylona do dołu. Może to jest przyczyna?
  • REKLAMA
  • Pomocny post
    #2 20116288
    trojan 12
    Poziom 40  
    Ocena: 1109
    Łuska jest oparta o materiał.
    Pistolet skosem do dołu, spawać zygzakiem bez opierania łuski o materiał.
  • #3 20116324
    dariusz62
    Poziom 3