logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Regulacja temperatury drutu oporowego - prośba o weryfikację

Mateusz88 02 Lis 2022 18:57 1053 7
  • #1 20264901
    Mateusz88
    Poziom 10  
    Ocena: 6
    Cześć Wszystkim,
    chcę wykonać przecinarkę do styropianu na budowę i mam prośbę o weryfikację czy dobrałem odpowiednie komponenty elektryczne.
    Jestem zielony, korzystałem z materiałów na forum w miarę swoich umiejętności:

Z odzysku mam:

TRANSFORMATOR 1F STM 400VA 400/230V 16252-9907
    Link Allegro

Drut oporowy KANTHAL D 0,7 mm 3,483 Ohm/m - do zasilenia 1,5-1,6m długości
    Link Allegro

Za transformatorem chciałbym dodać jedno z poniższych urządzeń:

Regulator Napięcia Silnika DC PWM 40A 9-50V 2000 W
    Link Allegro

Regulator PWM Obrotów Silnika DC 10-50V 40A 12 24V
    Link Allegro

Regulator prądu stałego PWM 10-50V DC 20A
    Link Allegro

REGULATOR OBROTÓW PWM LED SILNIK DC 9-60V 20A E056
    Link Allegro

REGULATOR OBROTÓW PWM LED SILNIK DC 9-55V 40A E07h
    Link Allegro

Pytania:

1. Czy dzięki powyższym możliwa będzie regulacja temperaturą?
    2. O ile dobrałem w ogóle poprawne komponenty można powiedzieć, ze któryś ze wskazanych regulatorów będzie najlepszym rozwiązaniem?
    3. Jeśli pkt. 1 i pkt. 2 są ok, to czy trzeba dodać coś jeszcze?

Włącznik będzie przed transformatorem.
    Nie zależy mi na super precyzyjnym sterowaniu, czy doborze konkretnej temperatury. Ma to być sterowanie "z grubsza", aby dopasować się do materiału(styropian/styrodur) i pogody(zimno/gorąco/wietrznie).
  • #2 20264956
    LEDówki
    Poziom 43  
    Ocena: 2584
    Regulatoey pwm są do tego bardzo dobre.

Dodano po 1 [minuty]:

Daj jeszcze mostek prostowniczy.
  • #3 20265312
    Mateusz88
    Poziom 10  
    Ten mostek przekracza moje umiejętności.

1. Do czego służy? jaką korzyść osiągnę?
    2. Jak go zamontować?
  • #4 20265533
    Mlody_Zdolny
    Poziom 31