logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

[Rozwiązano] 8051 z zewnętrzną pamięcią danych oraz przetwornikiem A/C

jakubwisniewski1337 13 Sty 2023 22:31 1134 10
REKLAMA
  • #1 20384090
    jakubwisniewski1337
    Poziom 2  
    Witam,

Od razu chciałbym zaznaczyć, że jestem kompletnie zielony w tematach mikrokontrolerów. Moim zadaniem było zaprojektowanie układu 8051 (tak wiem jest to przestarzały układ i nie jest wybrany przeze mnie - studia) z zewnętrzną pamięcią danych 32kB oraz przetwornika A/C wpiętego w przestrzeń adresową danych.

Układ zaprojektowałem (odtworzyłem) z czasopisma "Mikrokontrolery? To takie proste...", lecz niestety nie udało mi się znaleźć połączenia z przetwornikiem A/C. Schemat zaprojektowałem na podstawie innych wpisów na forum i nie jestem do końca przekonany, czy jest on dobry.

Z góry proszę o wyrozumiałość. :)
    8051 z zewnętrzną pamięcią danych oraz przetwornikiem A/C
  • REKLAMA
  • Pomocny post
    #2 20384540
    ArturAVS
    Moderator
    Ocena: 7773
    jakubwisniewski1337 napisał:
    z zewnętrzną pamięcią danych 32kB oraz przetwornika A/C wpiętego w przestrzeń adresową danych.

Jest źle. Skoro ma być w przestrzeni adresowej to musi być dekoder adresu który ustawi sygnał CS/ dla przetwornika po wybraniu konkretnego adresu nie będącego zajętym przez inne peryferia. Spójrz do noty katalogowej tego MAX150;

Przykładowy schemat odnosi się co prawda do Z80, który ma dodatkowe sygnały żądania dostępu do pamięci (MREQ/) i innych peryferiów (IORQ/) ale jest podobieństwo. 32kB zajmuje SRAM, więc dekoder powinien wystawiać dla przetwornika sygnał CS/ powyżej tych 32kB. Dodatkowo, całkowicie niepotrzebnie zanegowałeś sygnały RD/ i WR/ dla przetwornika. Powinieneś zanegować sygnał przerwania z przetwornika (aktywny wysoki) dla procesora (aktywny niski).
  • REKLAMA
  • Pomocny post
    #3 20384576
    ZbeeGin
    Poziom 39