miło mi że mój projekt wzbudził zainteresowanie.
no więc - główne założenia:
1. Ograniczyc jak najbardziej pobór prądu - na panelu kontrolnym będzie osobny przycisk do wyłączania ekranu, kiedy nie jest potrzebny; o twardym dysku już wspominałem - nie ma go, zastąpiłem go kartą CF która przy zapisie pobiera około 15 mA prądu

; wszystko chłodzone jednym wiatraczkiem 12V, zamknięte w kompaktowej obudowie
2. Sprzęt to płyta MSI + duron 600. Założenie jest takie, że odchudzony win98 będzie ładował się z karty CF tylko około 7-8 sekund - to chyba jest do przyjęcia. Myślałem o tym, aby komputer wchodził w fazę uśpienia kiedy chcemy go wyłączyc, ale to bez sensu - za duzy pobór prądu skutkowałby podłączaniem prostownika w zimie
3. Dlaczego win98? Programuję dłuższy czas w c++ pod windowsem, niestety w programowaniu pod linuxem jestem jeszcze zielony (ale już próbowałem, zresztą - planuję niedługo zupełnie przesiąśc się na linuxa). W windowsie łatwo wyrzucic nipotrzebne rzeczy - tym samym skrócic czas ładowania systemu
4. Ekran - użyłem ekranu LCD firmy roadstar, koszt 140 zł w allegro.pl - ma on 5 cali, wszystkie regulatory kontrast itp, oraz wejście video na chinch. Teraz opcje są dwie: korzystac z video-out w grafice, co wiąże się z gorszą jakością obrazu, albo poszukac na płycie wyświetlacza sygnałów R,G,B,H,V i próbowac tak się podłączyc (nie wiem czy to wyjdzie). Na razie jednak piszę oprogramowanie.
5. Panel kontrolny - oprogramowanie jest sterowane na zasadzi bankomatu - czyli klawisze obok ekranu, a na ekranie pojawiają się ich aktualne funkcje. Klawisze to oczywiście płytka wyciągnięta ze starej klawiatury ps2, a podpętę są tylko odpowiednie klawisze - cały program jest pisany pod obsługę z sześciu klawiszy (ilośc może się jeszcze zmienic)