
Ma to być coś pomiędzy goKart a quad. Bardziej Gokart na dużych kołach (10") do spokojnej jazdy po ogrodzie.
W związku z tym hamowanie będę realizował za pomocą ham. tarczowych 140mm na tylnej osi. Tylko czy to wystarczy?? Z posiadłości mam około 20 m zjazdu kilkustopniowego do drogi uliczki. Wolał bym żeby nie było sytuacji że nie da się zatrzymać gokarta

Zakupiony hamulec niby do ATV.
Mam koła dedykowane dla wózków 260x85. Silnik jak wspomniałem. Amortyzatory 3 szt 125mm gazowosprężynowe. Wydech. Pozostaje uspawać lekką konstrukcję ramę. I obliczyć jakie zębatki na ośce zastosować. Silnik ma już przekładnię lecz nie ma nigdzie informacji jakie przełożenie. Znalazłem zdj rozebranej podobnej i po obliczeniu zębów jest to prawdopodobnie 1:3.1
Zwracam się do osób mających już doświadczenie jak przełożyć teraz napęd z przekładni na ośkę z kołami przy ich obecnym rozmiarze??
Założenia:
Masa pojazdu około 40 kg.
Masa kierowcy 30-50kg.
Prędkość max 25km/h
Teren płaski sporadyczny podjazd i zjazd (przypuszczam że nie więcej niż 10° (18 %).




Dodano po 22 [minuty]:
Na jednym z filmów na YT znalazłem informację dotyczącą skuterów z silnikiem 49cc że przy zastosowaniu przełożenia na silniku 15T do 46T na kole czyli 1:3.07 można uzyskać optymalne ustawienie dla prędkości i mocy. W skuterach stosowane są koła 10-12" najczęściej. Kierując się tymi założeniami do posiadanego silnika z przekładnią odpowiednim wyborem było by zastosowanie na osi kół zębatki 28-32T i dostarczonej w zestawie silnika 14T.

Cool? Ranking DIY