logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Brak podświetlenia wyświetlacza w radio Philips TAR8805/10 - jak naprawić?

tadeuszgr 04 Lut 2024 22:09 1197 17
  • #1 20945357
    tadeuszgr
    Poziom 18  
    Ocena: 54
    Wyświetlacz -brak podświetlenia, logika działa można podejrzeć ,ogólnie działa.
    Kolega mówił, że był chyba naelektryzowany i w czasie przyciskania włącznika coś trzasnęło i wyświetlacz przestał świecić.
    Jestem amatorem i problemem jest dla mnie ustalenie skąd baza Q202(masa dla katody podświetlenia -patrz zdjęcie ) bierze sygnał-jest tam tylko 0,58V?Chyba że jestem na niewłaściwym tropie.
    Załączniki:
    • Brak podświetlenia wyświetlacza w radio Philips TAR8805/10 - jak naprawić? DSC00080.JPG (3.24 MB) Musisz być zalogowany, aby pobrać ten załącznik.
    • Brak podświetlenia wyświetlacza w radio Philips TAR8805/10 - jak naprawić? DSC00079.JPG (4.32 MB) Musisz być zalogowany, aby pobrać ten załącznik.
    • Brak podświetlenia wyświetlacza w radio Philips TAR8805/10 - jak naprawić? DSC00078.JPG (3.67 MB) Musisz być zalogowany, aby pobrać ten załącznik.
    • Brak podświetlenia wyświetlacza w radio Philips TAR8805/10 - jak naprawić? DSC00077.JPG (1.5 MB) Musisz być zalogowany, aby pobrać ten załącznik.
  • #2 20945694
    yogi009
    Poziom 43  
    Ocena: 2650
    Możesz spojrzeć w notę katalogową wyświetlacza (o ile ją znajdziesz), zlokalizuj pin'y odpowiadające za podświetlenie i napięcie jakie trzeba na nie podać. Potem to już chyba zostaje wykonać alternatywny obwód do tych pin'ów. Naprawa oryginału może być kłopotliwa. Na pewno zacznij od schematu wyświetlacza, od opisu jego działania. Jeżeli jest tam regulacja jasności wyświetlacza, może dojść temat sterowania PWM.
  • #3 20946457
    tadeuszgr
    Poziom 18