Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

vw passat TDI '94 problem z rozruchem

mic 03 Gru 2005 11:34 4016 20
  • #1 03 Gru 2005 11:34
    mic
    Poziom 2  

    kupiłem auto tydzień temu, od handlarza :)
    zadbane, przebieg 190 tys km, od Niemca, książka serwisowa, przebieg pewny (sprawdzony), pewne przeglądy, pewne wymiany oleju, wszystko ok. Na przeglądzie w serwisie autoryzowanym vw przed kupnem powiedzieli, ze auto super.

    Następnego dnia auto nie chce zapalać, bo nie grzeje świec żarowych.
    Jeśli auto jest całkiem zimne, po nocy - to grzeje świece żarowe i zapala. Jeśli jest całkiem ciepłe, to wiadomo że nie trzeba świec i też zapala. Ale pomiędzy - dramat.

    Mechanik nr 1 wyciągnął wtyczkę czujnika temperatur i zadzałało. Mówi - to czujnik. Wymienił, ale problem pozostał. Mówi dalej - to moduł sterujący - wymienił, ale problem pozostał. Mówi: - to komputer, ale ja już tego nie sprawdzę, jedz do innego.

    Mechanik nr 2 twierdzi przez telefon: to typowe, cała elektryka jest sprawna. Silnik jest zarżnięty (akurat) i wtryskiwacze padły, bo nie pruszą, tylko leją. Auto nie musi grzać świec żarowych, bo ma temperaturę powyżej 8 st C i powinno zapalić bez grzania świec. I dlatego moduł sterujący od razu gasi świece (słychać pyk-pyk w odstępie 1/3 sek.). Nie bardzo w to wierzę, aby auto nie musiało grzać świec żarowych.

    Co się dzieje? co myślicie?

    0 20
  • #2 03 Gru 2005 13:41
    Jerzy100
    Poziom 22  

    mic napisał:
    kupiłem auto tydzień temu, od handlarza :)
    zadbane, przebieg 190 tys km, od Niemca, książka serwisowa, przebieg pewny (sprawdzony), pewne przeglądy, pewne wymiany oleju, wszystko ok. Na przeglądzie w serwisie autoryzowanym vw przed kupnem powiedzieli, ze auto super.

    Następnego dnia auto nie chce zapalać, bo nie grzeje świec żarowych.
    Jeśli auto jest całkiem zimne, po nocy - to grzeje świece żarowe i zapala. Jeśli jest całkiem ciepłe, to wiadomo że nie trzeba świec i też zapala. Ale pomiędzy - dramat.

    Mechanik nr 1 wyciągnął wtyczkę czujnika temperatur i zadzałało. Mówi - to czujnik. Wymienił, ale problem pozostał. Mówi dalej - to moduł sterujący - wymienił, ale problem pozostał. Mówi: - to komputer, ale ja już tego nie sprawdzę, jedz do innego.

    Mechanik nr 2 twierdzi przez telefon: to typowe, cała elektryka jest sprawna. Silnik jest zarżnięty (akurat) i wtryskiwacze padły, bo nie pruszą, tylko leją. Auto nie musi grzać świec żarowych, bo ma temperaturę powyżej 8 st C i powinno zapalić bez grzania świec. I dlatego moduł sterujący od razu gasi świece (słychać pyk-pyk w odstępie 1/3 sek.). Nie bardzo w to wierzę, aby auto nie musiało grzać świec żarowych.

    Co się dzieje? co myślicie?


    Rozwiń szczegółowo kiedy grzeją, a kiedy nie. Trochę jest to zakręcone.

    0
  • #3 05 Gru 2005 09:33
    mic
    Poziom 2  

    świece żarowe grzeją tylko raz, po długim okresie stania (5 godzin). Potem juz nie grzeją.

    0
  • #4 06 Gru 2005 11:54
    mic
    Poziom 2  

    Tylu mądrych mechaników czyta to forum, a moje skromne pytanie pozostaje bez odpowiedzi, a ja z problemem. Czy na prawdę Was to przerasta? Pomóżcie.

    0
  • #5 06 Gru 2005 18:20
    Jacek79
    spec od auto-elektro

    sprawdz jakie masz kody błedów zapisane w sterowniku

    0
  • #6 06 Gru 2005 21:31
    tomala2301
    Poziom 14  

    Handlarze robią cuda z samochodami ja niedawno też kupiłem od handlarza WV i sprawdzałem auto u siebie na warsztacie i było sucho tylko dziad skasował licznik i nie wiedziałem ile ma przejechane ale ogólnie stan techniczny ok , aż tu trzy dni później po zakupie wyskoczył wyciek z miski oleju .

    Dodano po 2 [minuty]:

    A propo tego palenia to sprawdź najpierw Vagiem może coś wyskoczy jakiś błąd i sprawdź bloki wartości mierzonych . Pozdrawiam

    0
  • #7 19 Mar 2006 13:09
    camel09
    Poziom 19  

    witam
    U mnie w TDI też świeczki nie pracują powyżej (może i 8st C) i autko chodzi super. Więc szukaj przyczyny (komputer, akumulator-rozrusznik - z tym szczególnie jak od handlarza, oraz ciśnienie sprężania).
    pozdrawiam

    0
  • #8 19 Mar 2006 15:44
    tajnygelo
    Poziom 13  

    sprawdz spreżanie w cylindrach na poczatek zanim zaczniesz tu sie wyżywać na mechanikach że nas to przerasta nikt tu nie jest jasnowidzem żeby stwierdzić co jest nie tak po twoich wypowiedziach bo nikt nic tobie nie poradzi żeś kupił byc może wraka ktory zamiast 190 tys ma 500 tys km bo to że super stan i ksiązka serwisowa to jeszcze nic nie znaczy to samo kiedys miałem z audi 1,9 tdi z podobnym przebiegiem na liczniku oczywiście ksiązka tez była goscio tak samo jak i ty podszedł do sytuacji jak mu powiedzielismy że trzeba sprawdzić cisnienie bo może mieć zarżnięty silnik że chcemy go naciągnąć bo za mały przebieg tylko że handlarz zostawił taka małą karteczke serwisową z przed duch laty ktora przypadkiem zobaczylismy na ktorej zamiast pisac 180 tys km było 470 tys co go przekonało do diagnostykli okazało sie wszystko jasne elektryka jak i elektronika ok a przyczyna to małe cisnienie na cylindrach co było przyczyną słabego palenia :)

    0
  • #9 19 Mar 2006 16:51
    lajkonic
    Poziom 16  

    witam ,nie moze byc tak,ze silnik zapala normalnie,a po czasie nie daje oznak zycia, to ,ze swiece nie grzeja wskazuje na uszkodzony przekaznik swiec /nie wiem co mechanik wymienial/,a swoja droga swiece grzeja zawsze tylko na goracym silniku bardzo krotko,ale mimo wszystko nawet "bez" swiec silnik powinien probowac zapalac, wymien fitry ;paliwa , powietrza i przekaznik grzania swiec,/ja bym olej tez wymienil/, pozdrawiam Zdzislaw

    0
  • #10 20 Mar 2006 21:13
    camel09
    Poziom 19  

    Jak świece by grzały cały czas nawet na ciepłym to padły by mi po miesącu (jestem kurierem). Kontrolka zapala się za kazdym razem to fakt. Ale podłącz żarówkę pod świece to zobaczysz kiedy grzeją.
    Dlatego ,że źle palom na ciepłym zakłada się dodatkowe oporniki do czujnika temperatury. Po tym zabiegu grzeją cały czas. Potem jest super. Ale - świeczki kosztują. Coś za coś - albo remont.
    nara

    0
  • #11 20 Mar 2006 22:21
    gumiś_rzesz
    Poziom 25  

    Za nie palenie autka odpowiedzialny jest kąt wtrysku jedz do dobrego mechanika niech ci czujnikiem zegarowym ustawi kąt wyprzedzenia wtrysku.
    O świecach radze poczytać na forum jest pełno a najlepiej to kątrolke w świece i wszystko jasne.
    POZDRAWIAM

    0
  • #12 21 Mar 2006 10:14
    Slawek J
    Poziom 30  

    Wg mnie nabywajac auto z silnikiem diesla nie patrzy sie na przebieg a na wartosci cisnien na poszczegolnych cylindrach, na wtryski wraz z pompa i w twoim przypadku na turbine bo sa to kosztowne zabawki. Nie wierz w toi ze ktos kup[il diesla po to by jezdzic nim do kosciola bo niecale 200 tys na 12 letnim samochodzie to troche przesada. Nie twierdze ze nie ma aut z malymi przebiegami i zadbane ale takie auta kosztuja i w 100% ich nabywca nie staje sie osoba handlujaca samochodami gdyz zarobic tez trzeba
    Pozdrawiam

    0
  • #14 24 Mar 2006 12:18
    jackkk
    Poziom 11  

    Sprwdź dokładnie kąt wyprzedzenia wtrysku ( ustawienie pompy wtryskowej ).

    0
  • #15 12 Kwi 2006 23:23
    robek
    Poziom 16  

    Witam szanownych kolegów!!!

    Mam podobny problem jak kolega 'mic' z tą różnica ze u mnie jak nie chce zapalic to cały czas swieci kontrolka od świec żąrowych.

    0
  • #16 13 Kwi 2006 20:32
    zbigniew125
    Poziom 23  

    Moim zdaniem może być problem z przekażnikiem , tym który steruje grzanie świec. Ja nie wiem jak się zachowa przekażnik gdyby między nim a świecami nie było dobrego styku [przejścia ] Pozd.

    0
  • #17 14 Kwi 2006 16:28
    gumiś_rzesz
    Poziom 25  

    Jak świeci kontrolka świec to znaczy że są błędy w sterowniku. Musisz podjechać na komputer i sprawdzić.
    POZDRAWIAM

    0
  • #18 14 Kwi 2006 22:49
    robek
    Poziom 16  

    Noo właśnie w tym problem bo jak podpinam sie pod komputer to nie wykrywa zadnych błędów, a w momecie jak swieci kontrolka to komputer nie moze sie połączyc ze sterownikiem. Wyglada to tak jakby sterownik sie zawieszał. Czy jest mozliwosc jakoś "zresetować" sterownik??

    0
  • #19 15 Kwi 2006 23:36
    speccar
    Poziom 17  

    problem jest prosty,auto nie zapala bo w pompie jest uszkodzony czujnik poczatku wtrusku vag 01-08-000 w bloku wartosci mierzonych sprawdzisz jego prace.nie sciagaj wtyczki z czujnika tem poprostu przerob obwod przewodu z czujnika kolor brazowo niebieski poprzez przekaznik-koszt 11zl,baby swiece grzaly w pelnym zakresie temp.tzn chodzi tu o przedzial temp77st.c i powyzej...taki problem ma tez oktavia rozwiazuje go w 45 min.pozdr

    0
  • #20 17 Kwi 2006 09:45
    robek
    Poziom 16  

    Zaraz po świętach zrobie tak jak kolega 'cysiek11' zaproponowal, i dam odpowiedz czy poskutkowalo.

    pozdr

    1
  • #21 20 Kwi 2006 19:43
    passatwałcz
    Poziom 15  

    To ja coś od siebie,choc nie wiem na ile temat jest aktualny,mnie sie zdarzyło coś podobnego z tym samym autkiem,objawy jak wyzej.problem sie rozwiazał przypadkiem kolega miał polo sdi i zdradził mi sposób na odpalenie,coś tam podobno nie styka w stacyjce i odpalajac zwykle krecimy w prawo do oporu kluczykiem i nie chciał odpalic a dosłownie lekko cofajac kluczyk łapał bez problemu,po opracowaniu tego sposobu palił za kazdym razem:) moze u kogos tez ten sposób zadziała!

    0