logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

[Rozwiązano] Wyłączone bezpieczniki w mieszkaniu i na klatce schodowej przy braku obciążenia

pawelciesielskibv 08 Lip 2024 22:55 696 12
REKLAMA
  • #1 21147929
    pawelciesielskibv
    Poziom 2  
    Od razu zacznę, że jestem laikiem i nie zamierzam nic sam robić, tylko w razie potrzeby zatrudnić specjalistę - tylko właśnie do czego...

Przy braku włączonych mocnych sprzętów (tylko piekarnik był włączony i to na innym obwodzie), w kuchni (tam ma gniazdka obwód który przestał działać) lub na korytarzu (skrzynka z bezpiecznikami) był nagle głośny huk i rozłączyły bezpiecznik (16) w mieszkaniu, oraz przedlicznikowe (16) na klatce schodowej. Po włączeniu obu bezpieczników ponownie huk i ponownie obydwa bezpieczniki zadziałały.

Po około 30minutach odłączyłem wszystkie urządzenia z gniazdek a następnie próbowałem stopniowo je podłączać i podłączyłem wszystkie, które są normalnie podłączone i bezpieczniki już nie zadziałały - czyli sytuacja wróciła do normy.

Instalacja niedawno wymieniana na miedź, jedynie jest od licznika do rozdzielni w mieszkaniu aluminium (niedługo będzie też wymieniane, tak samo zabezpieczenia przedlicznikowe).

Zadzwoniłem do elektryka który modernizował instalacje i usłyszałem, że tak się czasem zdarza.

Szukam odpowiedzi czy warto się tym przejmować, czy rzeczywiście to brzmi normalnie, lub co warto sprawdzić/co elektryk powinien sprawdzić.

Żadne urządzenie które było na tym obwodzie nie jest osmolone, wszystkie działają normalnie. Czy ewentualnie urządzenie mogło powodować zwarcie a przy tym teraz normalnie działać?
  • REKLAMA
  • Pomocny post
    #2 21147960
    Daro1003
    Poziom 34  
    Ocena: 604
    Z tego co opisujesz to obstawiam że jest gdzieś zwarcie i to daje efekt jak piszesz huk i wyłączenie bezpieczników.