Witam. Chciałbym zasięgnąć porady specjalistów w większym lub mniejszym stopniu od siebie (nie jestem całkowicie zielony, jeśli chodzi o informatykę i dziedziny pokrewne, ale w tym temacie akurat wolałbym posłuchać mądrzejszych). Mianowicie mam działkę nad polskim morzem położoną w Karwieńskich Błotach. Z zasięgiem, jak można się domyślić, tragedia. Każdy w okolicy ratuje się antenami, więc i ja chciałbym takową założyć. Problem jest taki, że kompletnie nie wiem, jakiej szukać, aby montaż i konfiguracja nie były za bardzo skomplikowane i trudne. Przede wszystkim szukam anteny do przedziału cenowego 500–600 zł oraz odpowiedniego do tego routera. Co ważne, mam internet mobilny z PLEY'a, więc ważne, aby dało się do niego (routera) tę kartę włożyć i aby współgrała z anteną. Co do ceny routera, aby po prostu była rozsądna. Nie potrzebuję nie wiadomo jakich prędkości czy wykorzystywania 100% potencjału sieci. Chcę mieć prosty dostęp do internetu, aby dało się wieczorem poprzeglądać maila, pobrać jakieś nieduże pliki do pracy, włączyć Allegro czy obejrzeć jakiś film na telefonie. Co warto jeszcze dodać, do najbliższego BTS-a obsługującego PLAY jest 2,45 km (PUC0601), bliżej jest tylko BTS Orange/T-Mobile (30807) około 2 km, następny dostępny BTS Play'a jest 5,25 km od mojego miejsca, więc domyślam się, że to już za daleko (PUC0903). Bardzo prosiłbym o jakieś porady, ewentualnie linki do zestawów/pojedynczych rzeczy. Kompletnie się na tym nie znam, a na Allegro ew. podobnych stronach widzę samą chińszczyznę i niby ludzie chwalą, ale nie chcę się nadziać. Z góry dziękuję.
AI: Czy masz już jakiś router lub antenę LTE, czy dopiero planujesz zakup całego zestawu od zera? Jeśli coś już posiadasz, napisz proszę, jakie to modele.
Nie posiadam
AI: Czy mógłbyś podać, jakie obecnie masz parametry sygnału i prędkości internetu na działce (np. z aplikacji NetMonster, speedtestu lub z menu routera – wartości takie jak RSRP, RSRQ, SINR)? To bardzo pomoże w doborze odpowiedniej anteny.