Mam router ZTE MF258K PRO z Play (soft V1.0.0). Internet działa w miarę dobrze – pobieranie ~100 Mbps, wysyłanie ~40 Mbps, ping ~20 ms, ale w grach mam duży problem z jitterem, mikroprzycięciami i czasem packet lossami.
Nie znam się na tym za bardzo, ale wydaje mi się, że router co chwilę przełącza się między różnymi pasmami albo stacjami bazowymi, przez co skacze mi ping i psuje rozgrywkę.
Co próbowałem: • Wymuszenie pasma – nie mogę, w panelu routera nie ma tej opcji. • LTE H-Monitor – nie działa, nie loguje mnie (pokazuje tylko możliwość metody API i CSRF). • DevTools w przeglądarce – komenda goform/goform_set_cmd_process zwraca 404. • Próbowałem też znaleźć aplikacje typu ZTE Band Locker, ale nie mogę znaleźć dobrej do tego modelu.
Router jest ustawiony na nadajnik w Zamościu i umieszczony na kominie domu, miejscowość moja: Mariampole, kod 06-232 Czerwonka. Parametry sygnału są raczej dobre (RSRP ~-80 dBm, SINR ~18 dB), ale co kilka minut RSRQ spada z -6 do -12, i wtedy pojawia się jitter.
Moje pytania: 1. Czy da się zablokować pasmo LTE na tym routerze i firmware? 2. Czy jest jakaś aktualna aplikacja do tego (np. Band Locker)? 3. Czy trzeba zmieniać firmware lub jest inny sposób, żeby to ogarnąć?
Chodzi mi głównie o to, żeby stabilnie grać – naprawić jitter i packet loss, nie prędkość internetu.
Mam router ZTE MF258K PRO z Play (soft V1.0.0).
Internet działa w miarę dobrze – pobieranie ~100 Mbps, wysyłanie ~40 Mbps, ping ~20 ms, ale w grach mam duży problem z jitterem, mikroprzycię...
Szybka odpowiedź