logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Flashowanie wielu urządzeń Tuya BK7231N za pomocą OpenBK do sterowania offline w Home Assistant

eltigre4jc 23 Paź 2025 14:58 2004 14
Treść została przetłumaczona angielski » polski Zobacz oryginalną wersję tematu
  • #1 21729308
    eltigre4jc
    Poziom 2  
    Witam
    Jestem nowy w dziedzinie automatyki domowej. Mam około 19 urządzeń w moim nowym domu, wszystkie to urządzenia Tuya, kupione na Temu.
    Tak, może nie był to najlepszy wybór, ale były tanie i byłem pełen entuzjazmu, aby je kupić, odkąd wprowadziłem się do nowego domu. Wynajęty dom.

Mam więc:
    - 3 czujniki zalania - zasilane bateryjnie - https://share.temu.com/i287eu4yWaB
    - 4 czujniki termometru i wilgotności - zasilane bateryjnie - RSH-TH03-V1.1 - https://share.temu.com/dWTvvuKVjFB
    - 7 inteligentnych przełączników kurtynowych -
    - 5 inteligentnych wtyczek -
    Chociaż mogę zarządzać nimi poprzez oficjalną integrację Tuya, chcę pozbyć się chmury. Chcę być w pełni offline.

Z tego, co widziałem, wszystkie mają wewnątrz układ BK7231N. Chcę sflashować oprogramowanie OpenBK, aby przejść w tryb offline, a także móc ustawić czas aktualizacji czujników, aby móc dokończyć automatyzację.
    Nie znam się na elektronice, ponieważ jestem programistą, ale wiem, jak postępować zgodnie z instrukcjami i mam bardzo ograniczoną wiedzę na temat elektroniki.

Czy możesz pomóc z odpowiedziami na niektóre pytania?
    1. Czy dobrym pomysłem jest flashowanie urządzeń zasilanych bateryjnie oprogramowaniem OpenBK? Czy bateria będzie się szybciej rozładowywać? Chcę otrzymywać raporty danych co około 5 minut.
    2. Czy uważasz, że dobrym pomysłem jest flashowanie wszystkich moich urządzeń oprogramowaniem OpenBK? Nie potrzebuję bardzo skomplikowanej konfiguracji, tylko podstawowej, ale w pełni offline.