Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

polonez caro problem z cewką zapłonową

06 Sty 2006 15:04 3135 20
  • Poziom 27  
    Polonez caro 94 r monowtrysk. Rozsadziło mi jedną cewkę zpłonową(z gniazdami 2i3). Wymieniłem ją jednak dalej nie mam iskry na 2 świecach. Co zrobić dalej?
  • Pomocny post
    Poziom 41  
    Witam
    Przykro mi, ale wg mnie masz moduł do wymiany. Pożycz moduł i podstaw.
    Pozdrawiam
  • Poziom 27  
    Czy chodzi o moduł ECM.Bo znalazłem spalony bezpiecznik w małym gnieździe przy module, to było chyba zasilanie cewki. I ztego co widzę to sterowanie cewkami idzie bezpośrednio z ecm-a. Obie cewki są sprawne. Ta z wtykami 1 i 4 chodzi. Tą drugą jak wstawię w miejsce tamtej też chodzi.Czy może to być coś z tą płytką która jest pomiędzy gniazdami wejściowymi a cewkami(przykryta pokrywką izalana żelem.
  • Pomocny post
    Poziom 15  
    Wszystko wskazuje na moduł.
  • Poziom 27  
    Czyli stawiacie na ECM(czy może zespół przetwarzania informacji po cewkami).W takim razie może powiecie mi co mogło ewentualnie uszkodzić moduł, co mam sprawdzić żeby nie wywaliło mi drugiego jak podłączę. I czy przekładać eprom jak będę zmieniał moduł.
  • Pomocny post
    Poziom 19  
    Wkładali moduły wyprodukowane przez dwie firmy.W jednym da się dokopać do uszkodzonego tranzystora,a w drugim tak jest zalane ,że ciężki temat.Zobacz może u ciebie da się dokopać?Padają tylko tranzystory także nic strasznego.Temat jaki podstawić napewno był wałkowany.Poczytaj stare posty.
  • Pomocny post
    Poziom 19  
    Przebicie w cewce spowodowało uszkodzenie modułu.
  • Pomocny post
    Poziom 27  
    Na 100% moduł masz uszkodzony. Miałem to samo i w podobnych okolicznościach
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Jest to typowa usterka w Polonezach - moduł pada. Przyczyn ciężko się doszukać - może być wina cewki, przewodów lub zdejmowania fajek ze świec przy pracującym silniku (nie wolno tego robić). Z reguły jednak wymiana (niestety drogiego) modułu rozwiązuje problem.
  • Poziom 27  
    Mam drugi moduł tak że nie ma problemu. Pytanie ostatnie czy przekładać eprom wraz ze zmianą modułu z jednego do drugiego.
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Nie ma takiej potrzeby, moduł pracuje jako wykonawczy. Wymieniasz moduł i spaloną cewkę, auto powinno chodzić.
  • Pomocny post
    Poziom 41  
    kzaw napisał:
    Mam drugi moduł tak że nie ma problemu. Pytanie ostatnie czy przekładać eprom wraz ze zmianą modułu z jednego do drugiego.


    Witam
    Uparłeś się na ten moduł nad nogami pasażera. TO NIE TEN.
    Tu chodzi o moduł który znajduje się pod cewkami WN, i ten moduł podstaw.
    Pozdrawiam
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    Aleksander_01 napisał:

    Tu chodzi o moduł który znajduje się pod cewkami WN, i ten moduł podstaw.
    Pozdrawiam
    Typowa usterka poloneza .Wymiana i auto 100% sprawne.
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Ja cały czas piszę o tym module pod cewkami. Kolega myślał, że ma ECU wymienić ? :)
  • Pomocny post
    Poziom 15  
    witam kolegów !!!
    uszkodzony jest napewno moduł po cewkami... a przyczyna jest bardzo prosta i oczywista .Jest to typowa usterka w poldkach.


    Mianowicie na grodzi jest zaworek do regulacji ciepło/zimno, i jak tylo z niego cieknie płyn chłodniczy (a zawsze cieknie) to płyn spadając gromadzi się w niszy czwartej świecy zapłonowej i powoduje przebicie iskry do korpusu głowicy(masy)
    moduł tego nie wytrzymuje i "pada"poprostu !!!!!!!!!!!!
    wystarczy wymienić zaworek za 30 zł. i dopiero wsadzać nowy moduł zapłonowy i będzie ok !!!
    przerabiałem to setki razy


    pozdrawiam "altronik"
  • Poziom 27  
    Dziękuję wszystkim za informacje i pomoc.
  • Spec od samochodów
    altronik napisał:
    witam kolegów !!!
    uszkodzony jest napewno moduł po cewkami... a przyczyna jest bardzo prosta i oczywista .Jest to typowa usterka w poldkach.


    Mianowicie na grodzi jest zaworek do regulacji ciepło/zimno, i jak tylo z niego cieknie płyn chłodniczy (a zawsze cieknie) to płyn spadając gromadzi się w niszy czwartej świecy zapłonowej i powoduje przebicie iskry do korpusu głowicy(masy)
    moduł tego nie wytrzymuje i "pada"po prostu !!!!!!!!!!!!
    wystarczy wymienić zaworek za 30 zł. i dopiero wsadzać nowy moduł zapłonowy i będzie ok !!!
    przerabiałem to setki razy.


    pozdrawiam "altronik"



    Niestety ale nie masz racji, bo zaworek nie puszcza a moduł siada.

    Pozdrawiam.
  • Poziom 15  
    witam ponownie !!!
    oczywiście .. nie zawsze powodem jest uszkodzony zaworek , jak pisałem jest to 90 % usterek .!!!
    ale zawsze moduł siada od przepięc !! i nie wazne czy zaworek czy przewó
    d wn ,czy świeca itp ....
    jednak naj częściej jest to wina zaworka i czy to się komuś podoba czy nie to w 90 % polonezów to właśnie zaworek jest przyczyną uszkodzeń modułów zapłonowych

    pozdrawiam niedowiarków !!!
  • Poziom 27  
    W moim przypadku ciekł on przez pewien czs jednak później go wymieniłem. Druga sprawa to była pęknięta guma na osłonie na kablu przy świecy . Też wymieniłem po pewnym czasie, ale kto wie może to już było za dużo dla modułu. Tak nawiasem to zamówiłem moduł i jak wymienę to dam znać czy gra.
  • Moderator Samochody
    Tak, czy inaczej, jest to typowe dla poldków, nawet tych serwisowanych, z zadbanymi świecami, kablami, zaworkami itd. Po prostu moduły są do d...y, albo jest jakiś błąd konstrukcyjny w układzie zapłonowym. Ostatni raz wymieniałem moduł w Polonezie kolegi, jakieś trzy lata temu i pamiętam, że kosztował 350zł, jednak był do kupienia nieoryginalny, ale dobry, polskiego producenta, za 250zł. Taki właśnie założyłem i auto jeździ do dziś. Nie wiem, jak jego cena dziś wygląda, pewnie już staniał, bo zbliżałby się ceną do dzisiejszej wartości Poldka :).
    Nawiasem mówiąc, to podejrzewam, że ten moduł zastępczy może być przypadkiem już poprawiony i pozbawiony wad oryginału...