Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

citroen berlingo nie odpala

michalk 06 Maj 2003 17:36 25426 16
  • #1 06 Maj 2003 17:36
    michalk
    Poziom 17  

    pomooooocy
    mam problem z tym samochodem :rozrusznik kręci , ale nie załaczająsię Swiece żarowe,nie działa nadmuch,nie zapala silnik.wszystkie swiatla,kierunkowskazy są,kontrolki oleju,ladowania,otwartych drzwi swieca,nie sygnalizuje uszkodzenia immobilaizera,chyba musze pojechać (zaciągnąc ) na diagnostyke silnika,ale moze ktoś coś podpowie,albo podeśle kawałek schematu.moze jest coś na cojeszcze nie zwróciłem uwagi
    szkoda ze to nie TV

    1 16
  • #3 07 Maj 2003 23:47
    psenny
    Poziom 14  

    Z tego co piszesz jest to silnik diesla. Jeżeli nie załączają się świece żarowe to znaczy, że może nie pojawiać się plus po stacyjce, przyczyną mogą być bezpieczniki tak jak sugeruje kolega powyżej. Jeżeli masz berlingo bez immobilizera (baaardzo mało prawdopodobne) to sprawdź czy pojawia się +12V na elektrozaworze w pompie wtryskowej- jest to jedyny punkt w którym musi być napięcie aby silnik odpalił jeżeli jest to musi odpalić. Jeżeli masz immobiliser to musisz przyłoźyć ucho do pompy i słuchać czy w momencie przekręcania kluczyka słychać stuk elektromagnesu (da się to usłyszeć).

    życzę powodzenia

    0
  • #4 08 Maj 2003 07:25
    jszk
    Poziom 12  

    Jaki silnik? jeśli 1.9D to do pompy wtryskowej dochodzi jeden kabelek na elektrozawór, sprawdź czy jes na nim 12V, jeśli HDI to trza zczytać błędy z kompa, ale bezpieczniki najpierw.

    0
  • #5 08 Maj 2003 10:56
    michalk
    Poziom 17  

    1,9 d z 2001 r.po przekreceniu kluczyka slychac pompke paliwa -przez jakies 1-2 sekundy,auto stalo przez miesiac nieodpalane,siadl akumulator i po wymianie zaczely sie schody,bezpieczniki sprawdzone ,czy w tym modelu jezeli jest uszkodzony immobilaizer ,to bedzie krecil rozrusznik?
    zostaje mi immobilizer lub komputer,czy przez podlaczanie drugiego akuma przez kable mozna cos rozkodowac albo zablokowac

    1
  • #6 08 Maj 2003 11:10
    jszk
    Poziom 12  

    Ten pojazd nie ma elektrycznej pompy paliwa :D
    Tam nie ma żadnej filozofi, jeśli na zaworku na pompie jest napięcie, w zbiorniku paliwo, a rozrusznik kręci to MUSI zapalić. chyba że jest coś z układem wtryskowym. Zdejmij wężyk powrotny do zbiornika z pompy i sprawdź czy paliwo idzie jak kręcisz (druga osoba potzrebna). Wężyk sie zdejmuje b. prosto, trza wcisnąć zaczep i zejdzie. Ten cieńszy.

    0
  • #7 08 Maj 2003 11:21
    tzok
    Moderator Samochody

    Są takie preparaty w stylu samostart (do diesli jest specjalny i rozpyla się go do wlotu powietrza za filtrem). Być może jest gdzieś nieszczelność w układzie paliwowym i paliwo sciekło z układu do zbiornika a sucha pompa nie jest go w stanie już zassać, w instrukcji nawet pisze, żeby nie dopuszczać do całkowitego zużycia paliwa bo grozi to zapowietrzeniem układu i uruchomiemie silnika będzie możliwe wyłącznie z pomocą ASO (trochę może przesadzają...).
    Co do świec żarowych to jak jest ciepło (>10 'C) to się nie włączają i jest to normalne.
    Mam podobny problem w Astrze 2.0DI, jak postoi z tydzień to już nie odpali bez pomocy drugiego akumulatora (odpali ale trzeba dłuuuugo kręcić, dłużej niż wytrzymuje akumulator ;) ) lub samostartu (tu z kolei uwaga na przepływomierz).

    0
  • #8 08 Maj 2003 22:56
    psenny
    Poziom 14  

    Raczej jest to model z immobiliserem ale to raczej trudno żeby się uszkodziło stawiam na paliwo. przede wszystkim sprawdź bezpieczniki jeżeli są dobre to jak zajrzysz pod maskę to po zdjęciu plastikowej obudowy po prawej stronie głowicy ujrzysz obudowę filtra paliwa (owalna czarna puszka do której dochodzą przewody paliwowe) przy której znajduje się ręczna pompka. Aby odpalić musisz pompować aż poczujesz, że pompka stawia opór a wtedy możesz spróbować pokręcić. Jeżeli reszta jest ok a raczej nie ma się tam co samo popsuć to musi odpalić, jednakże pompa wtryskowa sama paliwa ze zbiornika nie zassie.

    P.S. Praktyka pokazuje, że najlepsze efekty można uzyskać jak jedna osoba pompuje pompką a druga prubuję uruchomić silnik.

    powodzenia, musi się udać bo jeszcze nie miałem przypadku żeby taki silnik nie odpalił, a niektóre to stały (leżały na wolnym powietrzu) nawet 1 rok.

    0
  • #9 05 Gru 2007 12:04
    lepper_pl
    Poziom 10  

    odświeżę temat po długim czasie.

    tak wiec mam renault megane 1,9D z 98 roku.
    problem wyglądał następująco.auto z rana zapaliło za pierwszym razem przejechałem parę metrów i zgasło. już sie nie da zapalić. Immobilizer a przynajmniej jego kontrolka działa poprawnie.rozrusznik kręci. bezpieczniki ok a auto nie zapala. podłączyłem żarówkę chyba do elektrozaworu(nie miałem diesla i domyślam sie że to jest to) i jak włączyłem zapłon ale żarówka sie nie zapaliła.-czy to znaczy że on jest przyczyną.
    ale do tego elektrozaworu poprowadziłem zasilanie prosto z akumulatora i pracuje. dalej postanowiłem zapalać i załączać napięcie na tym elektrozaworze ale nic to nie dało. boję się że przeskoczył pasek rozrządu bo zbliżał sie jego koniec a miałem już nowy do wymiany. na co muszę zwrócić uwagę żeby odpalić to auto. jak sprawdzić dokładnie ten elektrozawór.czy to jest to co oznaczyłem kolorem czerwonym. do czego służy ten przełącznik co jest na zielono zaznaczony.

    0
  • #10 05 Gru 2007 21:52
    psenny
    Poziom 14  

    To nie tego zaworka szukasz. Zaworek który puszcza paliwo do wtryskiwaczy to ten zaznaczony niebieskim prostokątem. Co do przełącznika to jeżeli masz klimatyzację to jeżeli wciśniesz gaz tak, że wysterujesz ten wyłącznik to automatycznie rozłączy ci sprężarkę od klimy a w modelu bez klimy to nie wiem.

    powodzenia

    0
  • #11 06 Gru 2007 18:34
    lord_sit
    Poziom 10  

    W dieslu sprawdzic trzeba układ paliwowy tj filtr bo może być taka sytuacje że bądzie przypchany i uruchomiając silnika odpali ci a potem padnie i niedarady. Bo syf pójdzie na pompę i może ją zapowietrzyć .Jak uruchamiasz spróbuj poluzować przewody do wtrysków zobaczysz czy podaje pliwo.A ten zaworek powinien po podaniu mu napięcia bezpośredniego z akumularora odblokować się.

    0
  • #12 07 Gru 2007 00:35
    MichaelR
    Poziom 20  

    raz miałem tak w masterze :
    uruchomił popracował chwile i zgasł, na samostarcie odpalał okazało się że przeskoczył pasek na pompie wtryskowej o 2 zęby. Po wymianie paska było dobrze.

    0
  • #13 11 Gru 2007 16:41
    lepper_pl
    Poziom 10  

    auto stoi już tydzień u mechanika. diagnoza. komputer zablokował dopływ prądu do pompy. nie czyta obrotów wałka pompy.
    nie mogą znaleźć przyczyny jak odblokować układu zasilania a mnie już to zaczyna to wkurzać.
    kompa już odblokowali ale auto nadal nie zapala. podobno jednak rozrząd. ciekawe czy zrobią i ile policzą.
    przeskok paska robi duże szkody?
    może ktoś już płacił za taką usługę?

    3
  • #14 17 Gru 2009 09:26
    jacekm8423
    Poziom 8  

    witam
    Potrzebuje instrukcji albo schematu jakiegoś jak podłaczyć pompe wtryskową lucas do berlingo 1.9D 97r.
    Generalnie moze ma ktos cała instrukcje w pdf-ie do takiego berlinga :)

    0
  • #15 17 Paź 2010 20:00
    lukaszors85
    Poziom 11  

    Witam szukam pomocy, mam problem z berlingo 1.9 diesel chodzi o to ze nie chce odpalic i gdy podpompuje reczna pompka to wtedy odpala prosze o dpowiedz z gory dziekuje Pozdrawiam

    2
  • #16 13 Lis 2010 21:39
    lord_sit
    Poziom 10  

    Nie chcę martwić Cię ale prawdopodobnie masz problem z pompką elektryczną w zbiorniku .Poszukaj w bezpiecznikach jakiegoś przepalonego ewentualnie po przewodach przy zbiorniku .Po przekręceniu kluczyka powinieneś usłyszeć "syk".

    0
  • #17 23 Lis 2010 11:19
    lukaszors85
    Poziom 11  

    Witam, posprawdzalem bezpieczniki pompke i problem byl inny zapowietrzal sie posprawdzalem przewody niskiego i wysokiego cisnienia i znalazlem kilka nieszczelnosci, zlikwidowalem i problem jak narazie ustal ustal dzieki za podpowiedz

    0