Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 206 1,4HDI. Zgasł w czasie jazdy z niewiadomych przyczyn.

28 Sty 2006 20:28 5762 13
  • Poziom 21  
    Od ponad 6 tygodni walcze z moim P206, który zgasł z niewiadomych przyczyn podczas jazdy. Przy próbie rozruchu początkowo szedł z rury wydechowej biały dym i próbował załapać a obecnie nawet i tego już nie ma. Obecnie odwiedził już kilka warsztatów min ASO PEUGEOT w Legnicy gdzie stwierdzono zbyt małe ciśnienie paliwa i powiedziano, że jest uszkodzona pompa wysokiego ciśnienia. Kupiłem drugą pompe i objawy były nadal takie same. W związku z powyższym zawiozłem pompe i wtryskiwacze do zakładu, który dokonał sprawdzenia i okazało się, że wszysko jest ok. W warsztacie gdzie auto teraz stoi stwierdzono, że odpala na czymś w rodzaju samostartu. Obecnie wiadomo mi, że sterownik jest te z ok a występuje spadek ciśnienia paliwa po między pompą a wtryskiwaczami. Na tym odcinku znajduje się jednak listwa "common rail" do której jest wprowadzony jakiś czujnik czy coś w tym rodzaju. W związku z powyższym moje pytanie brzmi co to jest i jakie ma zadanie oraz jak zbudowana jest taka listwa oraz czy możliwe jest aby to właśnie mogła być przyczyna.
    Pozdrawiam
  • spec od auto-elektro
    zasilanie paliwem pompy wysokiego ciśnienia, zawór regulacji ciśnienia na pompie, druga a nie nowa nie oznacza ze jest dobra, ten czujnik jest od cisnienia
  • Poziom 21  
    Obie pompy były sprawdzane i są sprawne czujniki w nich też.
  • spec od auto-elektro
    a zawory regulacji ciśnienia? może niemasz paliwa w zbiorniku (mamy klienta któremu komputer pokazywał 2x ze może jeszcze przejechać 30km - pomoglo wlanie paliwa) lub filtr zawalony woda w paliwie
  • Poziom 21  
    Filtr nowy a paliwa 25l wlałem po uprzednim spuszczeniu poprzedniego.
  • spec od auto-elektro
    wiec problemu szukaj w zasilaniu pompy
  • Poziom 14  
    Witam !
    Sprawdzałeś jakość paliwa ?
    Może zatankowałeś coś w rodzaju pół na pół z benzyną lub jakieś inny wynalazek .
    Tak się dzieje w autach nowej generacji jak zatankujesz coś taniego .
    Należało by poprowadzić zasilanie z bańki o dobrej jakości paliwa i wtedy masz pewność że to wina paliwa . Pod warunkiem że nie doszło do uszkodzenia wtryskiwaczy i pompy .
    Powodzonka .
  • Spec od samochodów
    Jeżeli mówisz że ktoś Ci sprawdzał pompę i wtryski to znaczy że to warsztat specjalistyczny,w związku z tym nie powinni mieć problemu z uruchomieniem silnika.Chyba że ktoś sprzedaje Ci "kit".Moim zdaniem
    musisz koniecznie zmienić warsztat.
  • Pomocny post
    Poziom 14  
    JA stawiam na nie trzymający wtryskiwacz. Jeśli paliwo jest ok. Jeden przepuszcza i jest za małe ciśnienie na szynie.Dobry warsztat powinien to wykryć.
  • spec od auto-elektro
    przeciez sprawdzali tak napisal
    wiec jak nie wiadomo to pozostaje zrobic tak jak niemcy - uszkodzony i niewiadomo co to sprzedac za 500e
  • Poziom 21  
    "Dobry warsztat" - takich chyba nie ma w Legnicy. Jak narazie to łącznie z ASO każdy mówi, że nie wie co może być. Chyba najbardziej rozeznany w temacie był ten, w którym auto było podłączane ostatnio bo dali mi jakieś konkretne odpowiedzi na moje pytania. Paliwo było już też zmieniane i dawane z osobnego zbiornika. wtryskiwacze też były sprawdzone czy nie dają w przelew i są ok. Jedyną częścią gdzie może spadać cićnienie w/g mnie jest listwa common rail. Na tej listwie jest jakieś urządzenie elektryczne lecz nie wiem dokładnie co to jest czy to tylko czujnik ciśnienia czy jakiś elektrozawór. Ponadto jest tam jakiś przelew.
  • Poziom 29  
    Z tego co ja wiem to pompa daje ciśnienie na wspólną listwę na której jest zawór przelewowy nadmiernego ciśnienia który otwiera przelew.Myślę że dobrze kombinujesz i zawór na listwie jest uszkodzony.Sa dwa rodzaje wtrysku w peugeocie bosch lub simens i w jednym z nich jest takie rozwiązanie.Nie jestem specjalistą w tej dziedzinie ale kiedys byłem na szkoleniu z tych układów wtryskowych i cos mi świta,mogę nie miec racji ale cos takiego nam mówiono.
  • Poziom 21  
    Auto wreszcie uruchomione po 2 miesiącach:)
    Powodem była spalona cewka we wtryskiwaczu. Dziwi mnie tylko, że 2 warsztaty stwierdziły, że jest za małe ciśnienie paliwa (łącznie z ASO Peugeot) a tak wogóle to zaliczyłem ich 5. Czyżby wszędzie tam gdzie byłem z tym autem posiadają urządzenia diagnostyczne ale nie umieją ich obsługiwać?
  • Poziom 13  
    Na to wychodzi , jeden gość był na examinerze z Fiatem , diagnosta podał mu nr. błedu i enigmatyczny opis , ale co on oznaczał i co było jego przyczyną to nie miał pojęcia :D