Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.
Automation24.pl
  • #1
    motospec
    Level 12  
    witam!!!

    Obecnie w simsonie mam rozwiercony cylinder na 60ccm z wypolerowanymi kanałami.
    Ogólnie rzecz biorąc ten cylinder jest do kitu. Jest to chyba lipny zamiennik, na pewno nie orginalny niemiecki.

    Gdy miał 50ccm to tłok mi puchł i silnik stawał, więc postanowiłem oddać cylinder do specialisty który wykonuje szlify. Rozwiercił mi ten cylinder pod wymiar tłoka na 60ccm. Jakiś czas było dobrze, ale potem znowu tłok puchł i silnik stawał. Zrobiłem hartowanie tłoka i na razie jakoś chodzi, choś słychaś pierścionki i przy większych obciążeniach mam wrażenie że tłok się rozszerza i słychać dziwny dźwięk tak jak by miał spuchnąć i stanąć.
    Kiedyś założyłem jakiś stary cylinder chyba od sr50. Tłok ledwie wszedł i poruszał się w cylindrze bardzo ciężko i z oporami. Ale po mimo to motor zapalił, przejechałem się trochę. Wyciągnełem ledwie 40 ale po mimo dużych obciążeń, jeździe pod górę tłok nie spuchł i silnik chodził.

    Po tej próbie doszedłem do wniosku iź to że tłok puchnie i staje nie jest winą samego tłoka lecz cylindra.

    Chcę zmienić cylinder na jakiś lepszy o pojemności 60 ccm.

    Czy ktoś wie od kogo lub gdzie można kupić najlepszy cylinder 60ccm do simsona???

    Możecie też opisywać najlepsze skuteczne sposoby zwiększania mocy i osiągów w simsonie..:D

    Czekam na wasze propozycje

    Post był raportowany.

    Pisanie postu pod postem.
    Należy używać przycisku ZMIEŃ.
    Scaliłem dwa posty. [h]
  • Automation24.pl
  • #2
    jacobs242
    Level 18  
    nie wiem jak to jest w simsonie ale ja miałem motorynte i też pare razy tłok mi stanął :], okazało się, że coś źle zakładałem, facet w warsztacie zrobił i wszystko śmigało :]. Gdzieś już temat o tuningu jakiegoś motorka widziałem. Ja w motorynce miałem rozwiercony cylinder, przerobiony gaźnik, dysze, dolot powietrza, zębatki i ogólnie silnik po remoncie generalnym :]
  • #3
    danpiotr
    Level 2  
    Wiesz jak miałem simsona 20 lat temu to Cylindra nie zmieniałem tylko powiększyłem otwór wylotu no i dołożyłem 3 pierścien no i 80km było pewne pozdrawiam.:D
  • #4
    empire
    Level 11  
    wejdz na www.forum.motocyklistow.pl

    Tam musisz coś znaleść:) Sam jestem zarejestrowany jako posiadacz motoroweru;]
  • #5
    Patrycjusz
    Level 11  
    CZeść!!!


    Na Allegro można kupić takie cylindry jaki zapewnie jest ci potrzebny!!! Nie radze rozwiertywać cylindrów 50cm³ ponieważ skraca to żywotność silnika w większym stopniu niż orginalne 60cm³ ale może również spowodować pęknięcie pirścieni i narobić niezłych szkód w silniku!!!!! Takie orginalne cylindry można kupić już od 80zł (bez głowicy) a z głowicą 120zł> ja mam w moim założony niemiecki 60cm³ mam go już 3 sezony i nawet przez ten czas nie odkręcałem głowicy!! max prędkość na nim to ok. 85-90 km/h.(po 3 sezonach)
  • #6
    Nostradamus
    Level 17  
    hmmm. Np cylindry kup sobie na niemieckiej stronie www.rztpower.de
    Tam to mają dopiero części. Cylinder 90cm3 i 20koni mechanicznych z niego :D:D
    JAK coś to wejdź sobie na stronę www.simsony.be i tam możesz porozmawiać o Simkach itp.
  • Automation24.pl
  • #7
    motospec
    Level 12  
    RZT robi dobre cylindry, ale ceny są zbyt wysokie.
  • #8
    djbully
    Level 20  
    te z allegro to sa tez jakbys rozwiercił 50tkę mają cieńkie ściany zeszlifuj tłok po bokach o ok 0,3mm na owal ale tylko po bokach !
  • #9
    marcin17vip
    Level 11  
    Ja mam tylko jedno pytanie. Czy do palwa dolewasz jakis olej:) ??
  • #10
    motospec
    Level 12  
    No to chyba jest oczywiste i wydaje mi się że każdy kto jeździł jakimś dwusuwem bądź zajmuje się naprawą takich i innych motorów (jak ja) powinien to wiedzieć. Ale skoro o tym nie wiesz to informuje Cie że do tego typu silników wlewa się specialnie przeznaczony do tego olej, jak np. Mixol (którego do simsonów nie polecam).

    Nie zadawaj więcej takich głupich pytań.

    Ten temat nie jest o tym czy i co się wlewa do baku.

    Przeczytaj uważnie to co napisałem na początku.
  • #11
    marcin17vip
    Level 11  
    A więc tak możeszmięc źle ustawiony zapłon i on się za bardzo grzeje. Po drugie zaciasne pierścienie
  • #12
    motospec
    Level 12  
    Zapłon jest ustawiony idealnie, a pierścienie nie są za ciasne.

    To jest wina cylindra który trzeba wymienić.

    Teraz poszukuje cylindra dobrej jakości, dlatego pytam się czy kyoś wie gdzie można kupić taki cylinder?

    Podobno cylindry firmy Almot są bardzo dobre.

    Ktoś coś wie o tych cylindrach?
  • #13
    teslasim
    Level 12  
    Simsona kupiłem przed kilkoma miesiącami i miałem już założony cylinder 50 ccm firmy Almot. Przyznaje ze może i materiały z których jest wykonany są dobre ale Polacy zmaścili w nim kanały. Kanał ssacy ma srednicę 18 mm czyli gaźnik 16 mm przechodzi gwałtownie w 18 (rozpilowalem gaźnik tak że mam na wyjściu 17 mm a za uszczelką 18 i jest płynna zmiana średnicy to poprawi napełnianie. Ponadto zarys kanałów przelotowych nie pokrywa sie z kanałami w karterze silnika powstaja tam straszne kanty to też niezbyt dobrze, kanały przelotowe wchodzace do cylindra są za niskie o 1 mm co pogarsza stopień napelniania przy wysokich obrotach (chyba po to żeby nieprzekraczać 60 km/h), okienko wydechowe podwyższyli o 1,5 mm co da nam wzrost mocy ale tylko wtedy gdy skrócimy kolanko wydechowe (2-5cm) by przybliżyć do silnika pierwsza przegrode, tłok jest trochę za cieżki (myśle pod kątem rasowania silnika), a pierścienie są podłej jakości ( kupiłem Almota 60 ccm w Krakowie i przerabiam go wypolerowałem co sie tylko da podpiłowale tłok tak by przelotówki otwierały sie 2 mm wcześniej ( w S-60 zmienili ten kat nie o 1 ale 2 mm by pomimo wiekszej mocy nadal nie przekroczyć 60 km/h) warto zaokrąglać wszelkie kanty na drodze przepływu mieszanki, niepłynne przejście karterów w cylinder zamierzam wyrownać nadlepieniem jakiegoś kleju o konsystencji plasteliny. Wspomne jeszcze że na koncie mam prawie zamknięcie licznika (60) dwubiegowym rometem co jeszcze nie bylo wszystkim co mogłem z niego wycisnąć.

    PS może ktoś mógłby mi powiedziec co zrobić bo mam problem ze zbyt bogatą mieszanką serwowaną przez gaźnik zablokowałem nawet układy wolnych obrotów i rozruchwy i nadal to samo, układ ssący jest drożny, iglica maksymalnie opuszczona, kombinowałem też z poziomem paliwa w komorze pływakowej coć tu jest nie tak (mam BVF 16N-1-11)
  • #14
    motospec
    Level 12  
    Dzięki

    Sprawdź jaką masz dysze główną, powinna mieć numer 70
  • #15
    daffii200
    Level 11  
    Wiec pisze tez z pytaniem co do tego cylindra niemieckiego MAUSNER...60cm3 przetestowal go ktos jest wart tej ceny 199 zł ?? czy lepiej kupic cos tanszego jakiej firmy jesli tak....pozdrawiam
  • #16
    teslasim
    Level 12  
    Jeśli jest naprawdę niemiecki to się nie zastanawiaj.
  • #17
    kuras147
    Level 19  
    jak nie chcecie aby wam puchl tlok itp to wejdzie na www.ebay.de moze i ceny wysokie ale 0 problemow

    Dodano po 1 [minuty]:

    albo jak chcecie sie dowiedziec o tanim tuningu to zapraszam na www.simsonyy.fora.pl i tam sie duzo dowiecie o simkach
  • #18
    walker385
    Level 11  
    Ja kupiłem na allegro cylinder 60ccm w komplecie razem z tłokiem, pierścieniami, sworzniem i zabezpieczeniami za 80zł. Jak na razie sprawuje się dobrze. Bez problemów można wyciągnąć 70km/h, a cylinder jest dopiero na dotarciu. Super jakość to to nie jest, bo sworzeń był trochę za długi i musiałem go zeszlifować, ale już jest ok. Swoją drogą myślę, że możesz mieć za ubogą mieszankę. Wiadomo uboga mieszanka czyli mało paliwa, a co za tym idzie, słabsze smarowanie silnika (w dwusuwach oleju dolewa się do paliwa). Też miałem takie coś jak ty. Spróbuj podnieść iglicę w przepustnicy. Jak to nic nie da to możesz leciutko, ale to bardzo leciutko powiększyć średnicę dyszy (najlepiej jakimś cienkim drucikiem). To wzbogaci mieszankę i silnik będzie miał lepsze smarowanie. Ja tak zrobiłem i mi chodzi spox. Mogę jechać cały czas na pełnym gazie i mi się nic nie zaciera. Kiedyś przejechałem nawet 100 km bez żadnej przerwy.
  • #19
    lewy456
    Level 14  
    Witam wszystkich maniaków tuningu! Mam simsona S51b 1-4 z gażnikiem 16N3-4 oryginalnym. Cylinder mam jakiś polski 60 ccm( nie ja go kupowałem) Przejechane mam około 3 500 Km na tym cylindrze.
    Odnośnie postów:
    - Wielkie tuningi robicie a nie wiecie ze do benzyny trzeba lać olej i dodatek potasowy!!! ( Olej mozna kupić dośc dobry nie przepłacając np: Esso do dwusówów, albo Orlen Semisintetic 2T lub Platinum Moto 2T)

    - Dodatek potasowy: kiedyś jeździło sie na na Etylinie 94 od ponad roku nie ma tego paliwa ( od początku 2005) dlatego teraz tankując 95 trzeba dodawać dodatek potasowy Unikat + ( najtańszy jest na Orlenie 2,2zł i to oni go produkują) Nie wiem na ile to działa ale mechanik który remontuje simsony zawodowo mówi ze on juz poznaje po zdjęciu głowicy i po przebiegu czy był dodawany dodatek czy nie. Z doświadczenia wiem ze z dodatkiem w paliwie simek sie nie grzeje tak bardzo. Jest sporo o tym w necie mozecie poszukać a Musicie dodawać Unikat do paliwa. 50ml unikatu na 50 ltr benzyny to nie majątek a masz czyste sumienie ze dbasz o sprzet tak jak trzeba. To co lejesz do baku jest związane z zachowaniem silnika ( temperaturą osiągami)

    -Cylindry: Jak dla mnie RZT power de to jest jakiś niedościgniony ideał. nikt nie da w polsce takiej kasy za cylinder do małego simsonka!!! Dobre towary oferuje w sprzedazy wysyłkowej Wojciech Kniaź. Wiecej inf na stronie www.simson.strona.pl Polecam!
    Doświadczenia z cylindrami są różne... 60ccm ma wieksza moc na małych obrotach ale nie osiąga wysokich obrotów ponieważ gaźniki nie są dostosowane do podawania takiej ilości mieszanki ( podaję jako jeden z powodów). Moim simkiem Vmax to 65km/h Kolega ma 50ccm on poleci ciut ponad 70km/h

    - Zdaniem mechanika po każdym zdjęciu cylindra ( jest to część jak by nie patrzeć dośc wysokiej precyzji) należy go powtórnie dotrzeć. Nie wiem czy nie przesadz ale jak goznam to nie (zawodowo remontuje simsony i MZ)
    - Kilka porad praktycznych:
    - Dodawaj do paliwa Unikat+ oraz olej dedykowany do dwusówów (1:50) tak jak masz na korku podane.
    - instaluj tłok zawsze poprawnie ( strzałka kierunkowa zgodnie z kierunkiem jazdy) Wkładaj podkładki dystansowe miedzy tłok a korbowód z obu stron
    - Nie polecam Allegro. Handlem zajmują sie tam młodzi ludzie są nastawieni typowo na zysk kupują najtańsze części i dorabiają do nich bajeczkę i sprzedają ze znacznym zyskiem!!!
    - Nie wierze żeby ktoś simkiem jechał 85 km/h toznaczało by że prędkośc obrotowa wąłu sięgnęła 8 500 obr/min. Simsonem 8 500rpm? Myślmy realnie.
    -Ustawienie zapłonu nie wpłwa na temperaturę silnika( jeśli wpływa to nieznacznie). Wpływa na to szybkośc płukania cylindra. Mała dawka małe płukanie i wysoka temperatura spalania mieszanki ( mało paliwa duzo powietrza)
    - Na dotarciu nie testuje sie ile ci simek wyciąga to głupota i katowanie nie dotartego silnika!
    - W czasie docierania stosunek mieszanki oleju do paliwa należy zmienić na 1:25.
    Pzdrawiam
    <S51b 1-4>
    Polecam www.simson.strona.pl
  • #20
    kuras147
    Level 19  
    a ja ci powiem tak mam dlugo sima i na poczatku lalem uniwersalna 95 z olejem orlen 2T chodzil good a teraz leje zwykla 95 i ten sam olej i wiesz co -nie ma zadniutkiej roznicy czy to w osiagach czy w zuzyciu silnika
    wiadomo ze na allego wiara robi sobie przycinke jak h** dlatego czesci do sima wole kupic na www.agmot.strefa.pl i to jest sprawdzony sklep
    a ten twoj mechanik to chyba jest za bardzo ostrozny bo nikt nie dociera simka za kazdym razem jak zdejmnie garnek wiec chyba jest na to uczulony pozdro
  • #21
    teslasim
    Level 12  
    lewy456 wrote:

    - Dodatek potasowy: kiedyś jeździło sie na na Etylinie 94 od ponad roku nie ma tego paliwa ( od początku 2005) dlatego teraz tankując 95 trzeba dodawać dodatek potasowy Unikat + ( najtańszy jest na Orlenie 2,2zł i to oni go produkują) Nie wiem na ile to działa ale mechanik który remontuje simsony zawodowo mówi ze on juz poznaje po zdjęciu głowicy i po przebiegu czy był dodawany dodatek czy nie. Z doświadczenia wiem ze z dodatkiem w paliwie simek sie nie grzeje tak bardzo. Jest sporo o tym w necie mozecie poszukać a Musicie dodawać Unikat do paliwa. 50ml unikatu na 50 ltr benzyny to nie majątek a masz czyste sumienie ze dbasz o sprzet tak jak trzeba. To co lejesz do baku jest związane z zachowaniem silnika ( temperaturą osiągami)


    Mylisz sie, dodatek potasowy jest przeznaczony do silników czterosuwowych z nieutwardzanymi gniazdami zaworowymi. Został on wprowadzony zamiast czterotlenku ołowiu którego działanie też polegało na uchronieniu gniazd przed szybszym zużyciem. Silnik na benzynę bezołowiową różnią się technicznie właściwie tylko materiałem gniazd zaworowych. W silniku dwusuwowym przynajmniej takim o uproszczonej budowie czyli bez zaworów stosowanym w motocyklach dodatek jest zbędny bo osadza się w silniku co wcale nie jest dobre szczególnie dla świecy, oczywiście nie jest to szkodliwe ale silnik lepiej zachowuje się na bezołowiówce ale to naprawdę mikro różnica.

    lewy456 wrote:
    Dobre towary oferuje w sprzedazy wysyłkowej Wojciech Kniaź. Wiecej inf na stronie www.simson.strona.pl Polecam!


    Ten to może ale kolesia z Częstochowy odradzam.

    lewy456 wrote:
    Doświadczenia z cylindrami są różne... 60ccm ma wieksza moc na małych obrotach ale nie osiąga wysokich obrotów ponieważ gaźniki nie są dostosowane do podawania takiej ilości mieszanki ( podaję jako jeden z powodów). Moim simkiem Vmax to 65km/h Kolega ma 50ccm on poleci ciut ponad 70km/h


    Twoja mała prędkość jest spowodowana na pewno tym że kupiłeś zestaw Almotu tam jest za ciężki tłok i za małe przelotówki żeby silnik wszedł na wysokie obroty. Co do gaźnika to też się mylisz Simson był produkowany też w wersji 70cm³ i miał taki sam gaźnik tylko z większą dyszą główną.

    lewy456 wrote:
    - Nie wierze żeby ktoś simkiem jechał 85 km/h toznaczało by że prędkośc obrotowa wąłu sięgnęła 8 500 obr/min. Simsonem 8 500rpm? Myślmy realnie.


    To że to napisałeś oznacza że kompletnie nie wiesz co charakteryzuje silnik dwusuwowy i o możliwościach simaka. Jeśli masz oryginalne przełożenie i 6 dych na liczniku to już silnik kręci się 7000 obr/min.
    Prawdziwy simson złożony przez fabrykę na oryginalnych częściach potrafi wykręcić ponad 11000 obr/min (obrotomierze były w nich montowane do 10 tys a od 8 zaczynało się czerwone pole jakbyś nie wiedział) po kilku latach produkcji obniżono w cylindrach wysokość okien i od tej pory simsonki leciały tylko 70-75 a wczesniej 80 to norma.

    Więc nie uważaj siebie za specjaliste od simsonów[/quote]
  • #22
    lewy456
    Level 14  
    teslasim dzięki za trafną riposte. taka dyskusja to nas faktycznie moze do czegoś doprowadzić każdy czerpie coś dla siebie a jak wiemy uzytkowników forum elektroda.pl jest wielu... :)

    Jak dyskusja to dyskusja...
    - nie uważam sie za specjaliste w dziedzinie Simsonów.
    - cylindra jak juz pisałem sam nie kupowałem, nie wiem skąd on jest. Z tą nie dobrze dobraną masą tłłoka ( za ciężki) teslasim ma chyba rację. Silnik ma straszne wibracje na wolnych obrotach i ciężko mu się wślizgnąć na te bardzo wysokie.
    - Unikat ma być dodawany do bezołowiowej 95 żeby jej właściwości były zbliżone do U 95. Simson miał chodzić na U95 więc ja dodaje Unikat i już o doświadczeniach pisałem już wcześniej. Takie jest moje zdanie.

    teslasim - piszesz ze stosowanie dodatku powoduje jego osadzanie sie w silniku. Według producenta może to nastąpić tylko przy długotrwałym znacznym przedawkowaniu.

    Teslasim - masz zupełną rację co do tego ze jadąc 60 km/h masz prawie 7 000 rpm ( przy oryginalnych przełożeniach) Tak wynika z pewnego wykresu w książce " Jeżdzę..." Jednak nie wiem czy tak faktycznie jest... Zajmę się dzisiaj obliczeniami, o wynikach napiszę w przyszłości.

    kuras147 - faktycznie ten mechanik jest bardzo ostrożny ale on naprawdę wie co robi. Ja sam też zdejmowałem cylinder i nie docierałem go specjalnie ( pierwsze tankowanie 5 ltr wlałem troche wiecej oleju i nie od razu dawałem mu w pi*** ile wlezie, to wszystko)
    Pozdrawiam
    <S51b 1-4>
  • #23
    teslasim
    Level 12  
    lewy456 wrote:

    - Unikat ma być dodawany do bezołowiowej 95 żeby jej właściwości były zbliżone do U 95. Simson miał chodzić na U95 więc ja dodaje Unikat i już o doświadczeniach pisałem już wcześniej. Takie jest moje zdanie.

    Ja uważam że dodanie oleju wystarczająco "modyfikuje paliwo". Olej w odpowiedniej ilości zmniejsza temperaturę silnika i dodawając dobry olej można darować sobie wszelkie inne dodatki. Unikata zostawmy czterotaktom dla dwutakta dobry olej.

    lewy456 wrote:
    teslasim - piszesz ze stosowanie dodatku powoduje jego osadzanie sie w silniku. Według producenta może to nastąpić tylko przy długotrwałym znacznym przedawkowaniu.

    Nieznaczne ale jednak osadzanie bo dodatek potasowy się nie spala i częściowo zostaje na ściankach silnika. A niby po co, lepiej jak go tam nie będzie w dwusuwie nie ma przecież gniazd które miałby chronić.

    lewy456 wrote:
    Teslasim - masz zupełną rację co do tego ze jadąc 60 km/h masz prawie 7 000 rpm ( przy oryginalnych przełożeniach) Tak wynika z pewnego wykresu w książce " Jeżdzę..." Jednak nie wiem czy tak faktycznie jest... Zajmę się dzisiaj obliczeniami, o wynikach napiszę w przyszłości.

    Nie wierzysz książce skoro dowody znalazlbyś w kilku jej miejscach? Wielokrotnie robiłem takie obliczenia zrobiłem nawet do nich programik w excelu a niedawno ściągnołem programik niemiecki (FeeltheVibe) który liczy to samo 60km/h = 6600-6713 obr/min (w zależności od wysokosci bieżnika) 7000 obr/min to 63 km/h. Już nie musisz liczyć.

    lewy456 wrote:
    W czasie docierania stosunek mieszanki oleju do paliwa należy zmienić na 1:25.

    1 : 33 Jak oleju będzie za duzo to co ci sie dotrze? Przez pierwsze 50-100 km może i mogło by być 1 :25 ale póżniej trzeba dać 1 :33 bo inaczej przejedziesz 500 km a silnik dalej nie będzie do końca dotarty (dotyczy to poważniejszych części i to oryginalnych bo podróbki docierają się dużo szybciej i ich okres docierania można skrócić nawet o połowę).
  • #24
    kuras147
    Level 19  
    teslasim wrote:
    lewy456 wrote:

    - Unikat ma być dodawany do bezołowiowej 95 żeby jej właściwości były zbliżone do U 95. Simson miał chodzić na U95 więc ja dodaje Unikat i już o doświadczeniach pisałem już wcześniej. Takie jest moje zdanie.

    Ja uważam że dodanie oleju wystarczająco "modyfikuje paliwo". Olej w odpowiedniej ilości zmniejsza temperaturę silnika i dodawając dobry olej można darować sobie wszelkie inne dodatki. Unikata zostawmy czterotaktom dla dwutakta dobry olej.

    lewy456 wrote:
    teslasim - piszesz ze stosowanie dodatku powoduje jego osadzanie sie w silniku. Według producenta może to nastąpić tylko przy długotrwałym znacznym przedawkowaniu.

    Nieznaczne ale jednak osadzanie bo dodatek potasowy się nie spala i częściowo zostaje na ściankach silnika. A niby po co, lepiej jak go tam nie będzie w dwusuwie nie ma przecież gniazd które miałby chronić.

    lewy456 wrote:
    Teslasim - masz zupełną rację co do tego ze jadąc 60 km/h masz prawie 7 000 rpm ( przy oryginalnych przełożeniach) Tak wynika z pewnego wykresu w książce " Jeżdzę..." Jednak nie wiem czy tak faktycznie jest... Zajmę się dzisiaj obliczeniami, o wynikach napiszę w przyszłości.

    Nie wierzysz książce skoro dowody znalazlbyś w kilku jej miejscach? Wielokrotnie robiłem takie obliczenia zrobiłem nawet do nich programik w excelu a niedawno ściągnołem programik niemiecki (FeeltheVibe) który liczy to samo 60km/h = 6600-6713 obr/min (w zależności od wysokosci bieżnika) 7000 obr/min to 63 km/h. Już nie musisz liczyć.

    lewy456 wrote:
    W czasie docierania stosunek mieszanki oleju do paliwa należy zmienić na 1:25.

    1 : 33 Jak oleju będzie za duzo to co ci sie dotrze? Przez pierwsze 50-100 km może i mogło by być 1 :25 ale póżniej trzeba dać 1 :33 bo inaczej przejedziesz 500 km a silnik dalej nie będzie do końca dotarty (dotyczy to poważniejszych części i to oryginalnych bo podróbki docierają się dużo szybciej i ich okres docierania można skrócić nawet o połowę).
    zgadzam sie z taba w zupelnosci
    ja uzywam polsyntetyku i nie nazekam pierscienie zaczynaja dzwonic jak jade z ostrej gorki i do konca z gazem i jak pisalem jezdze na roznych paliwach i silnik nie dostaje po du*** choc ostro jezdze wiec wystarczy ze damy troche wiecej oleju i bedzie git :D


    by poglebiac swoja wiedze moza zajrzec na www.simsony.orge.pl :D
  • #25
    lewy456
    Level 14  
    Teslasim - racje masz ze sie nie spala. I tak właściwie jak przeczytałem to już żeśmy tak mądrze napisali to jeszcze troche i zostawie faktycznie Unikat+ 4sówom... Ja zauważam lekkie różnice z i bez Unikatu ale tak właściwie to są rozważania prawie teoretyczne.
    - Odnośnie obrotów... zostałem sprowokowany i zabrałem sie za liczenie...
    Przyjąłem dane: dynamiczna średnica opon 0.526m ----> obwód koła 1,6524m przełożenie całkowite 11.34466 (15/34 zebatki 1,54 skrzynia 3,25 kosz sprzegłowy) Po kilku obliczeniach przy nominalnych przełożeniach wychodzi, że przy 60km/h wał kręci się około 6 890obr/min (pokrywa sie z wykresem w książce "Jeżdzę...", ale jest sporo wiecej niz ty podajesz) Przy 75 km/h wał ma około 8 580 obr/min przy 90km/h wał ma około 10 300 obr/min.
    - ze stosunkiem mieszanki faktycznie przesadziłem 1:33 musi być
    - Teslasim odezwij sie do mnie na gadu 6017603 pogadamy :)

    Pozdrawiam
    <S51B 1-4>
  • #26
    teslasim
    Level 12  
    lewy456 wrote:
    Przyjąłem dane: dynamiczna średnica opon 0.526m ----> obwód koła 1,6524m

    Przy obwodzie koła 1,65m rzeczywiście wyjdą takie obroty, ja przyjąłem 1,725m bo taki obwód zmierzyłem na oponie do enduro wtedy wychodzi 6600 obr/min, 75 - 8200, 90 - 9860. Typowej opony nie mierzyłem może i jest mniejsza.
  • #27
    carinus
    Level 16  
    Mozliwe jest obrobienie fabrycznego silnika 50ccm taz zeby w skuterku pociągnął 90km/h.Spawdzilem to jadac obok brata swoim motocyklem.Silniki potrafia krecic takie obroty ze niejeden "nasz rodzimy fachowiec" moze sie zdziwic.Smarowanie 1:50 to moze jest dobre jezeli mamy fabryczne(czytaj oryginalne niemieckie)czesci i super paliwo z olejem odpowiednio dobrej klasy.W naszych realiach lepiej nieco zwiekszyc dawke oleju a zrobimy wieksze przebiegi,nie odnosi sie to do wyczynu.
  • #28
    kuras147
    Level 19  
    ja oleju leje na oko ale zawsze wiecej niz 1:50 tz ok 1:40 ale zezdze agresywnie :]
  • #29
    Qb4HkM
    Level 15  
    Znalezione na allegro:
    "Jak to działa??Otóż działa to na podobnej zasadzie jak silnik w
    motorze zuzlowym. Otoz te silniki pozbawione sa oporu magnetycznego ,
    co pozwala im na pelne wykorzystanie mocy silnikowej. W naszych
    jednosladach posiadamy takie opor, ktory stanowi 40%. Akumulator
    potrzebny jest do modyfikacji zaplonu tak aby wyeliminowac tarcie
    magnetyczne. Podniesie nam to predkosc nawet o 40%.Moc silnika będzie
    w pelni wykorzystana."
    Aukcja: "http://allegro.pl/item104795643.html"

    Wiem, że opisywany sposób nie jest aż tak cudowny jak mówi autor,
    ale zwracam się do osób, które znają się na rzeczy - czy coś
    takiego (nawet nie w takiej skali przyrostu mocy) jest możliwe, czy to kolejna kompletna bujda?

    Ja mam simaka w wersji enduro i jako że lubię sobie w teren zjechać - założyłem zębatkę 14 zębową i maksymalnie pojedzie 65 km/h (tzn. maksymalna prędkość z jaką się da dłużej jechać, bo zostaje jeszcze troche luzu na manetce, ale nie chcę go aż tak katować), ale za to wyczuwalnie lepsze przyspieszenie. Takie przełożenie pozwala mi bez problemu poruszać się po lesie(po ściółce), a czwórkę można wrzucić już przy 20 km/h i spokojnie się rozpędzać dalej i silnik na tym biegu dochodzi do takich obrotów, że czasem jak się zapomnę próbuję zapiąć "piątke":-). (Heh, przydała by się taka skrzynka z RZT... tylko ta cena...) Kupiłem go już z cylindrem 60ccm(o czym się dowiedziałem, gdy robiłem generalkę silnika). Po generalce leję 1:50 olej mobil1 pełen syntetyk i wymieniłem jeszcze gaźnik na Bing 17(naprawdę POLECAM ten gaźnik jest lepiej zrobiony od oryginału, ma własny filtr paliwa, prostrza i bardziej zwarta konstrukcja i lepiej nawet wygląda;-))) ) bo ten, co był założony był jakiś lewy - wogóle nie dało się wyregulować obrotów, a iglica wyrobiła sobie gniazdo. Jak go wyremontowałem, to przy wyższych obrotach słychać było pierścionki. Okazało się że głowica była od 50ccm i chyba była ciut splanowana. Wymieniłem na głowicę 60ccm i zastosowałem metalową podkładkę pod głowicę - nic mi już nie dzwoni.
  • #30
    carinus
    Level 16  
    W tym pomysle z allegro jest chyba troche przesady.Zlikwidowanie oporu magnetycznego nie da przyrostu 40% mocy.Takie przyrosty sa dostepne przy uturbieniu silnika lub totalnym zwiekszeniu sprawnosci spalania mieszanki.Moze sie wypowie ktos kto mial z tym do czynienia.