Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Domykanie elektrycznych szyb w Oplu?

robiw 19 Apr 2006 07:28 6650 15
  • #1
    robiw
    Level 26  
    Witam Kolegów.
    Mam pytanie dotyczące modułu domykania 2 szyb: posiadam Opla Merivę (minivan, instalacja jak w Corsie C) z oryginalnym centralnym zamkiem sterowanym pilotem (bez funkcji ryglowania) i oryginalnymi elektrycznie sterowanymi szybami z przodu ale nie mam i nie chcę montować alarmu. Czy taki moduł (z Allegro) da się napewno zamontować do tego samochodu, czy gdzieś jest drobiazgowa instrukcja montażu do tego modelu, czy taki moduł nie będzie rozładowywał akumulatora samochodu... itp? robiw
  • #2
    michcio997
    Level 19  
    da sie napewno ale musisz zobaczyć na jakiej zasadzie działają twoje szyby

    bo gdzies czytałem ze np centralny zamek moze byc sterowany + albo -

    niekiedy niewiele drużej znajdzie sie te same urzadzenia u siebie w miescie
  • Helpful post
    #3
    User removed account
    User removed account  
  • #4
    robiw
    Level 26  
    norbert.s. wrote:
    w merivie to przewód brązowo-czarny wychodzący z drzwi,można go też złapać w wiazce progowej,powinien ci wystarczyć tzw.moduł komforu zamieniający krótki impuls podebrany w twoim wypadku z przewodu brązowo-czerwonego[masa przy zamykaniu samochodu] na 30s.impuls masy wychodzący do domykania[podłaczasz pod brązowo czarny],sprawdz tyko,czy dłuzsze przytrzymanie kluczyka w pozycji zamknij przy zamykaniu samochodu dociąga otwarte szyby.


    Tylko jaki konkretnie moduł zastosować (np.Allegro itp) i jak go podłączyć aby niczego nie "spalić". U mnie jest tak, że jeśli włożę kluczyk do zamka drzwi kierowcy przekręcę go w prawo i przytrzymam to mogę zamknąć okna. Tak samo jeśli np. okna są w trakcie domykania a ja wyjmę kluczyk ze stacyjki to one i tak się domkną.Z pilota centralnego zamka nic takiego nie ma... Jak to więc wykonać? robiw
    PS.
    Kiedyś elektryk z ASO rozgrzebał wiązkę po lewej stronie nóg kierowcy (pod plastikiem) aby zamontować jakiś moduł komfort (oplowski) ale w końcu stwierdził, że raczej się nie da
  • #5
    User removed account
    User removed account  
  • #6
    robiw
    Level 26  
    norbert.s. wrote:
    ja stosuję moduł komfortu st-21 komfort i przeciez napisałem ci jak go rozwiązać,podałem nawet kolory przewodów,ma brązowo-czarny podajesz wydłużony sygnał masy z modułu,a wzbudzenie modułu trzeba wziąć nawet z tego przewodu siłownika na którym przy zamykaniu pojawia się impuls masy,w każdym bądz razie jest to do zrealizowania bez problemu,a jeżeli mogę ci coś doradzić to lepiej sam sie zato nie bierz,bo koszty ewentualnych napraw mogą przekroczyć cenę usługi u kogoś z doświadczeniem kto ci to zrobi.


    Sam jestem elektronikiem (http://tid.republika.pl), co prawda nie samochodowym więc chyba niczego nie rozwalę ;-). Nie zapłacę za to 250 zł w ASO (jeśli wogóle będą potrafili to zamontować). Wszystko napisałeś i dziękuję za to... tylko, że moduł oprócz sygnału "wyzwolenia" i sygnału, który podaje potrzebuje jeszcze zasilania, które byćmoże jest w tej wiążce. A tak wogóle to ma podawać tą "przedłużoną" masę tak bezpośrednio na ten przewód, nie przez jakąś diodę... Poprostu nie mam odpowiedniego schematu więc trudno mi to sobie wyobrazić. Przecież do takiego "przedłużania sygnału masy" wystarczy jakiś prosty układ tranzystorowy... robiw
  • #7
    User removed account
    User removed account  
  • #8
    robiw
    Level 26  
    Witaj.
    W takim razie coś takiego http://www.allegro.pl/show_item.php?item=96994729 powinno działać. Krótko mówiąc układ wykrywa sygnał masy a następnie podaje przez 15 sekund masę na odpowiednie 2 kable - lewego i prawego siłownika szyby. A na którym przewodzie w Merivie pojawia się sygnał plusa jako sygnał wyzwalający? Tego modułu st-21, którego używasz nigdzie nie znalazłem. A jak się będzie miała sprawa gdy wcisnę rygielek w drzwiach kierowcy? Wtedy szyby też zaczną się domykać? to byłoby niebezpieczne... robiw
  • Helpful post
    #9
    User removed account
    User removed account  
  • #10
    robiw
    Level 26  
    Witaj.
    Napisałes to bardzo jasno i wszystko rozumiem. Za to bardzo dziękuję. Jednak "ludzie" od alarmów a także od tego modułu twierdzą, że szyby powinny być dociągane kolejno bo po pierwsze pobierają spory prąd, po drugie moduł sprawdza "obecność" większego prądu i po tym wyłącza dociąganie (wie wtedy, że doszły do końca) a nie działa jak zwykła czasówka, a dociągając wszystkie naraz nie mógłby "wiedzieć" które już zwolnić. Ja lubię znać temat do końca a tu "zasiano" wątpliwości. Nie bez znaczenia, zapewne, jesto to, że (pewnie z tej przyczyny) moduł z Allegro (podany powyżej) ma 2 oddzielne styki przekaźników dla każdej szyby. Ponadto ważne w takim razie jest skąd weźmie się zasilanie modułu bo przecież "pociągnie" wtedy prąd silników szyb. Dodatkowo nie wiem dlaczego przy opisie tego modułu jest" 12V po przekręceniu kluczyka? Przecież musi mieć cały czas zasilanie. W dodatku ważny jest prąd jaki moduł pobiera po przez dłuższy czas mógłby rozładować akumulator. Pozdrawiam i dziękuję ... robiw
  • #11
    gracus7
    Level 26  
    panowie w OPLU VEKTRA B aby szyby domykaly sie automatycznie po zamknięciu zamka wystarczy połaczyć dwa przewody w wiązce w progu u kierowcy!!! a czy w corsie czy marivie nie będzie takiej możliwości??/
  • #12
    User removed account
    User removed account  
  • #13
    robiw
    Level 26  
    Witaj.
    Układ zrobiłem, okazał się bardzo prosty. Niebawem go przetestuję. Może, skoro masz takie wiadomości, wiesz jak zrobić taki układ, którego brakuje w tym aucie a jest np. w Vectrach - przycisk (lub dwa) którego przyciśnięcie zamyka centralny zamek a drugie przyciśnięcie otwiera - tak jakbyś wciskał i "wyciągał" rygielek w drzwiach kierowcy... robiw
  • #14
    User removed account
    User removed account  
  • #15
    robiw
    Level 26  
    Skąd Ty to wszystko wiesz :-) Ja zdobyłem schematy ale nic z nich nie wynika bo wszystkim steruje moduł nadwozia (BCM) a jak on działa to nie wiem... robiw
  • #16
    admirators
    Level 18  
    Witam
    W Corsie C na przewodzie brązowo-czerwonym (zamknij) mam 0.78V gdy auto jest otwarte jeśli zamknięte to cały czas jest masa. Czy można to wykorzystać do wyzwolenia układu przekaźnika czasowego (domykanie szyb). Czy to 0.78V to jest stan nieustalony czy nic się nie uszkodzi gdy centralny będzie otwarty (czy trzeba coś zastosować dla zabezpieczenia np. dioda prostownicza).
    Planuję domykanie szyb podłączyć pod stały plus, masa z przewodu brązowo-czerwonego (zamknij) i kolejny przewód czerwono-żółty masa ~25s (przez układ przekaźnika czasowego).
    Pozdrawiam