Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra 1,4 F LPG-brak wolnych obrotów

waldo 28 Kwi 2006 22:25 7529 14
  • #1 28 Kwi 2006 22:25
    waldo
    Poziom 23  

    witam,moja asterka nie ma wolnych obrotów ,pierwszą czynnośćią była regulacja -Nie pomogła ,wymieniłem świece ,filtr powietrza wyczyszczony był silnik krokowy ale dalej to samo . NIe ma reguły czy silnik zimny czy ciepły ,czasem uda się ustalić wolne obroty ale musze delikatnie (bardzo delikatnie)zdejmować nogę z gazu i wtedy wskoczy na wolne obroty bo w przeciwnym razie silnik zgaśnie ,instalacja jest elpigaz .czy możecie coś podpowiedzieć?

    0 14
  • #2 30 Kwi 2006 08:00
    frutis
    Poziom 10  

    ma ten sam problem i nie ma z nikąd pomocy. Brak sensownych porad . Katastrofa. Zaczynam się wk.... na tą przypadłość tych Astr

    0
  • #4 30 Kwi 2006 14:06
    pawel_jaksina
    Poziom 13  

    Sprawdż silniczek krokowy pod względem elektronicznym i mechanicznym.
    Jesli niema wolnych obrotów silniczek jest uszkodzony elektrycznie lub się zacina(czyli gubi kroki)komputer powinien zapalić czeka wywołanego błędem 35.Wykręć silniczek podłącz kostkę i niech druga osoba włączy zapłon a ty naciskając delikatnie na główkę silniczka powinieneś zaopserwować jego wysuwanie się albo wsuwanie.Jeśli tak niejest to masz prawdopodobieństwo uszkodzienia silniczka krokowego.Silniczek można tesz sprawdzic za pomocą
    miernika pod względem rezystancji cewek w środku:na silniczku masz napiane A B C D,ustaw miernik na 200ohm,sprawdzając pin w silniczku AiB,CiD muci być zachowana wartość rezystancji od 45ohm do 55ohm.Jeśli tak niejest silniczek do wymiany.
    Sprubuj go dobrze wymyć,skręć wszystko,zdejmij klemę na 10 minut.Przy uruchomieniu podtrzymaj pedał gazu wciśnięty następnie powoli popuszczaj aby się ustawił.Najlepiej było by sprawdzić TECHEM 1 jest możliwość zrobienia testu silniczka krokowego wtedy widzisz jak się wysuwa i wsuwa do końca.Oczywiście rozmawiamy o silniku c14nz,x14nz,x14xe do 96rok
    Pozdrawiam.

    0
  • #5 30 Kwi 2006 14:18
    cobraa
    Poziom 27  

    Pawel_jaskina ma racje lecz dodalbym jeszcze lewe powietrza sprawdz czy którys z przewodow powietrznych ( podcisnieniowych) nie jest dziurawy lub czy nie jest odlaczony. Nastepnie ewentualnie lewe powietrze na uszczelkach. Na koncu zresetuj sterownik

    0
  • #6 30 Kwi 2006 14:33
    pawel_jaksina
    Poziom 13  

    W przypadku lewego pwietrza silnik miał by podwyrzszone obroty wtedy napewno wywalił by błąd 35.Trzeba sprawdzić te przewody podciśnieniowe,często jest problem z rozdzielaczem podciśnienia kturu wyciąga oparu ze zbiornika(ten na tynej środkowej ściance czarny okrągły z trzema wyjściami).Przewód idący z podciśnienia do serwa-wywołać samemu podciśnienie,ma blokować podciśnienie jeśli nie jest wlnięta membranka w tym rozdzielaczu. Morze być uszczelka pod kolektorem ssącym,wystarczy prysnąć wodą i wszystko jasne.
    Pozdrawiam.

    0
  • #7 30 Kwi 2006 20:32
    waldo
    Poziom 23  

    Tyle porad ,będę musiał po kolei wszystko sprawdzić a jak zresetować sterownik ? wystarczy go odpiąć od zasilania?
    Komputer Żadnych informacji o błędach nie wyświetla .
    Czy usterki o kórych piszesz kolego pawel_jaksina występują tylko na lpg?
    Z mojego opisu chyba trochę niejasno wynika że sprawa dotyczy tylko LPG ,na benzynie jest wszystko w porządku.

    0
  • #8 30 Kwi 2006 22:09
    frutis
    Poziom 10  

    silniczek krokowy mam nowy, zrobiłem test i jak zatkałem wlot do filtra powietrza to obroty nagle jeszcze bardzie wzrastają. Jeżeli byłby to układ dolotowy to gdzie można znaleźć schemat układu wtryskowego silnika x14nz. Dzięki za powyższe porady , będę testował a o wynikach powiadomię

    -1
  • #9 12 Maj 2006 09:19
    frutis
    Poziom 10  

    Witam Was. Jestem szczęściarzem, bo udało mi się rozwiązać problem z Waszą pomocą. Okazało się , że układ dolotowy zasysał lewe powietrze i dlatego szalały obroty. Winna była nieprofesjonalny montaż podstawki od gazu w wyniku czego poszła jedna z uszczelek. Po wymianie i po skręceniu układu dolotowego jak ręką odjął i silniczek wreszcie pracuje jak Pan Bóg przykazał.

    0
  • #10 06 Mar 2007 22:45
    waldo
    Poziom 23  

    chociaż minęło już trochę czasu ale temat myślę że wciąż będzie aktualny,ja sobie poradziłem z tą usterką -otóż na gazie zrobiłem ponad 90 tys km bez żadnej usterki ze strony instalacji gazowej i tu w zasadzie można było się doszukać usterki bo gdybym wiedział wcześniej to nie było by tematu , a tak mój brak doświadczenia i ignorancja fachowców których pierwszym krokiem były regulacje -bo za to najłatwiej skasować- doprowadziło do tego że zasięgnąłem informacji na temat parowników ,a mianowicie po jakim przebiegu powinno się je wymienić bądź zregenerować . Usłyszałem różne opinie co do przebiegu -że max 60 tys do 80 tys km -a ja przejechałem ponad 90 tys i mogłem się spodziewać że parownik będzie do wymiany .
    Znalazłem na necie zestaw regeneracyjny do mojego parownika (80 zł ) i zabrałem się do rozkręcania robiąc zdjęcia po każdej odkręconej śrubce i zdjętym następnie deklu . To co zobaczyłem po rozebraniu całego parownika to zamiast gumy wyglądało jak stara spieczona skóra w dodatku spękana a oprócz tego wylała się z parownika gęsta maź .Po wymianie zetawu naprawczego autko nie ma problemów z wolnymi obrotami .

    0
  • #11 09 Mar 2007 16:47
    walo
    Poziom 13  

    jak gasnie ci podczas jazdy i wyrzucasz na luz to moze wpada zbyt szybko powietrze do dolotu powietrza. przytkaj dolot albo odwroc w przeciwnym kierunku niz jest. mi to pomogło

    0
  • #12 09 Mar 2007 20:40
    zdyz
    Poziom 14  

    z gazem jest tak ze od czasu do czasu trzeba wymienic filtry membrane w parowniku i spuscic z niego mazut

    0
  • #13 20 Wrz 2007 21:55
    nateg
    Poziom 11  

    Dołączam sie do Valo. Rozpędzone powietrze wpadające do silnika może powodować że auto gaśnie na wolnych obrotach. Proponuję odwrócić wlot powietrza. Nie zaleca sie też aby było to powietrze gorące. Pogarsza to właściwości spalania.

    0
  • #14 30 Mar 2010 19:04
    stawpol2
    Poziom 13  

    podłącze się pod temat,u mnie jest odwrotnie u mnie obroty są cały czas za wysokie i na gazie i na benzynie,jak po podrózy zgasze motor i odpale to jest ok natomiast po dłuższej jezdzie jak wyrzucę na luz to mam tak około 1500 obr\min

    1
  • #15 09 Maj 2011 12:26
    Józef Struzik
    Poziom 13  

    Ten temat jeszcze długo będzie bardzo aktualny
    tak długo, jak będą istniały Astry F
    w związku z powyższym podzielę się z wami spostrzeżeniami
    Miałem podobne problemy z wolnymi obrotami temat mam opracowany
    proponuję sprawdzić :
    1. silnik krokowy wyczyścić , sprawdzić złącze , przewody ew. podstawić drugi.
    2. stan instalacji zapłonowej w tym świece
    -przewody wysokiego napięcia najprościej sprawdzić oporność
    - jeśli mieści się ona od 3 do 20 kΩ jest ok przy czym w danym pojeździe
    -nie powinno być znacznych różnic oporności między poszczególnymi
    -przewodami
    -sprawdzić czystość kopułki , palca rozdzielacza jeśli w danym modelu
    -występuje
    - solidność złącz układu zapłonowego
    3. podstawić moduł zapłonowy / są dwie wersje w aparacie zapłonowym
    - druga na lewym zderzaku pod cewką WN. sprawa bardzo prosta
    - w przypadku na lewym zderzaku
    - wyjąć złącze , pewny moduł podpiąć do złącz , wykonać próbną jazdę .
    4. zresetować komputer / odłączyć Aku odczekać chwilę podpiąć
    - ponownie /Ważne w czasie tej operacji wyłączyć zapłon a połączenia
    - styków Aku ZAWSZE WYKONUJEMY SOLIDNIE , Dokręcamy kluczem. /
    - w przeciwnym momencie
    - uszkadzamy moduł
    - informować o Sukcesach , życzę Powodzenia.

    0