Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

lanos 1,6 dohc emulacja sondy lamda

daro125 09 Maj 2006 09:40 10581 18
  • #1 09 Maj 2006 09:40
    daro125
    Poziom 9  

    Witam. Czy wie ktoś jak ustawić emulację sondy lambda w lanosie tak, aby nie "łapał" błędów ? Miałem ustawine na 1Hz sygnał prostokkątny ale po powrocie z LPG na benzynę nie da się jeździć. Kontrolka Check nie zapala się. Instalacja LOV-ECO.

    0 18
  • #2 09 Maj 2006 22:58
    tkaczyk ireneusz
    Poziom 16  

    Instalacja z komputerem czy na skruty

    0
  • #3 10 Maj 2006 08:51
    daro125
    Poziom 9  

    tkaczyk ireneusz napisał:
    Instalacja z komputerem czy na skruty


    Instalacja LOV-ECO czyli z tzw. komputerem

    0
  • #4 30 Lis 2006 21:40
    pawkier
    Poziom 10  

    dzisaj mi to ustwiali, widze ze dawny to post ale odpowiem, problem w tym ze zla emulacja przestawia blok uczacy w kompie benzynowym, jest na to sposob, zamontowac przekaznik pa-400 i po klopocie i nie trzeba sie meczyc z emulacja, po prostu reseruje on kompa gdy sie wylancza auto, rozwiazanie zalecane przez fabryke daewoo ale jeszcze nie mam tego przekaznika no i dzisiaj mi gazownik ustawial i dal gorne 0,36 dolne 0,52 i chodzi nawet ladnie, pozdrawiam

    0
  • #5 19 Gru 2006 06:33
    Cooper
    Poziom 11  

    ...a co to za przekaźnik? i gdzie się go podłącza. Osobiście mam podobny problem, na razie rozwiązałem go odłączając przekaźnikiem sonde lambda podczas jazdy na gazie. Komputer -o dziwo nie domaga się tej sondy (nie świeci się CHECK).

    0
  • #6 19 Gru 2006 10:02
    prezes11
    Poziom 23  

    stosuje sie zwykły przekaznik rozwierny ktory w momencie przejscia na gaz rozłacza zasilanie ECU w samochodzie

    0
  • #7 19 Gru 2006 10:31
    momik12
    Poziom 31  

    prezes11 napisał:
    stosuje sie zwykły przekaznik rozwierny ktory w momencie przejscia na gaz rozłacza zasilanie ECU w samochodzie


    niestety teoria fajna ale zupełnie nieprawdziwa...a skąd po rozłączeniu zasilania iskra???
    Sprawa jest banalna stosuje się przekaznik zwierny,w obwodzie stałego zasilania ECM.Po wył.zapłonu ginie plus ECM .

    0
  • #8 31 Gru 2006 16:32
    and64
    Poziom 12  

    Żaden przekaźnik , żaden reset , auto ma chodzić dobrze .
    Przekaźnik będzie mu kasował również błędy oraz przy dłuższej jeździe na lpg też mu się zapali check , to niczego nie rozwiązuje . Trzeba odczytać kod i jeżeli to lambda, ustawić emulację sondy.

    0
  • #9 31 Gru 2006 17:34
    momik12
    Poziom 31  

    ale w loveco niema możliwości ustawienia indywidualnego przebiegu.

    0
  • #10 24 Sty 2007 09:28
    suzukis
    Poziom 16  

    and64 napisał:
    Trzeba odczytać kod i jeżeli to lambda, ustawić emulację sondy.


    Wiesz może jak ją ustawić w Lanosie?
    Ja mam instalację Elpigaz VOILA PLUS - może juz kiedyś kombinowałes na niej?

    0
  • #11 24 Sty 2007 10:08
    iras24
    Poziom 17  

    Cooper a czy nie jest przypadkiem tak ze masz na gazie emulacje z sady dla ster.bezyny a jak przełaczysz na bez. to ten przekażnik o którym piszesz
    przełączy sie i poda sygnał do sterownika i dla tego nie ma błedu ani czek sie nie zapala ?????????????????????????????????

    0
  • #12 01 Lut 2007 11:43
    Cooper
    Poziom 11  

    Nie. Nie mam emulatora sondy. Na gazie przekaźnik odłącza sonde i kabel idący do komputera "wisi w powietrzu". Pewnie dlatego, że tu sonda jest tylko wspomagająca: jeśli jest to dobrze, komputer na nią patrzy, jeśli nie to patrzy tylko na mape wtrysku+zapłonu i inne czujniki (tak mi się wydaje). Nie ma chyba kodu błędu "uszkodzona sonda Lambda", są tylko: "bogata", "uboga mieszanka". (przepraszam za zwłoke)

    0
  • #13 01 Lut 2007 14:07
    szymtro
    Poziom 30  

    Jest taki bla - ale testujesz na zimnym silniku i dlatego nie pojawia ci się .
    To jest jeszcze stary układ. Dopóki się nie nagrzeje silnik do odpowiedniej temperatury to sterowanie pracuje w trybie otwartym = bez sterowania sygnałem z sondy.
    Tak pomyślałem teraz że można to wykorzystać do obejścia emulatora sondy w lanosach nubirach i etc.

    Zamiast odcinać sondę trzeba bylo by przełączać czujnik temp (ten do ecm) na jakiś stały rezystor (symulujący powiedzmy 20 stopni C). Ecm wtedy nie będzie korygował bloku uczącego i wszystko pozostanie jak na poprzedniej jeździe na benzynie.

    Pozostanie jeszcze problem chwilowego (ułamek sekundy) przełączania przekaźnikiem czujnika z rezystorem.

    ---------------------------------------------------------------------------------

    W takim razie niech to ktoś przetestuje i zda relację jak wyszło.

    0
  • #14 01 Lut 2007 15:55
    Cooper
    Poziom 11  

    Faktycznie jest taki błąd (nr13), ale u mnie kontrolka się nie zaświeca, a jeżdże przecież cały czas na gazie (na ciepłym silniku również :D), więc:
    -albo błąd ten nie jest sygnalizowany przez zaświecenie lampki, a jest tylko w pamięci (sprawdze),
    -albo na "wiszącym w powietrzu" kablu jest akurat jakieś napięcie z zakresu działania sondy.
    -albo napięcie jest takie, że myśli że sonda jest nierozgrzana-wtedy się nie uczy,.......niewiem


    Cytat:
    Pozostanie jeszcze problem chwilowego (ułamek sekundy) przełączania przekaźnikiem czujnika z rezystorem

    tym bym się nie martwił-komputer jest raczej odporny na takie chwilowe zakłócenia, sam kiedyś (kiedy miałem uszkodzony czujnuk temp) miałem w aucie zestaw przełączanych rezystorów, czyli ręczne ssanie i wszystko było OK.

    0
  • #15 02 Lut 2008 17:34
    macher
    Poziom 15  

    Moim zdaniem bzdury z tym przekaźnikiem w LANOSIE 1.6, po RESECIE gubi ustawienia biegu jałowego. Czytać manuale aut, w których się grzebie , czytać.:) I dawać czasem zarobić tym którzy z tego żyją i trochę już się na tym znają.
    macher

    0
  • #16 13 Cze 2008 18:54
    Łukasz 2
    Poziom 10  

    Zgadzam sie z przedmówca w 100% nie dawać resetu elektrycznego ( tj odciąć zasilanie na ECM ) . Powoduje to całkowitą utratę biegu jałowego do czasu ponownego "nauczenia" się ECM Gazownik, który myślał , że na skróty obejdzie problem błędów to bardzo sie naciął. Jest tylko jedna dziwna sprawa, a mianowicie całkowite odłączenie akumulatora nawet na 2-3 doby nie powoduje zgubienia pamięci ECM, ale odcięcie zasilania bezpośrednio przy kompie resetuje całkowicie i dogłębnie całą pamięć. I jeszcze jedna dziwna sprawa - wyjęcie bezpiecznika kompa powoduje powolna utratę pamięci - krótkotrwałe ok 5 min. wyjecie bezpiecznika powoduje tylko kasowanie błędów, ale zostawienie wyjętego na 2 godziny to totalny reset z brakiem wolnych obrotów.
    Pozdrawiam Łukasz 2

    0
  • #17 14 Paź 2009 10:41
    jurek68
    Poziom 2  

    Koledzy trochę się dziwię tym którzy piszą że auto-reset to bzdury.
    Sposób jest rozwiązany tak że nie powoduje problemu z pracą silnika na PB, bo resetuje mapę wtrysku- dawkowania paliwa, która w czasie pracy na LPG przy złej emulacji lambdy zmienia ustawienia adaptacyjne BLM, Integrator podając do ECU info o ubogiej lub bogatej mieszance w zależności od sygnał który wysyła emulator i który trudno dobrać do sterowników stosowanych w daewoo (przeważnie GM).
    Prawidłowa wartość dla Integratora 128 do Której BLM adaptuje zastaje zachwiana - ECU zaczyna kombinować dopacowując, zmieniając niektóre wartości jak: pozycja krokowca, czas wtrysku, kąt wyprzedzenia zapłonu itd....
    Po przejściu na PB silnik nie jest w stanie wtedy normalnie pracować- szarpanie, dławienie, brak mocy przy przyspieszaniu.
    Żadne czyszczenie wtrysków, wymiany czujników tu nie pomogą.
    Warsztaty kasuja dużą kasę a auta jak chodziły tak chodzą - brak fachowców z dziedziny elektroniki- informatyki.
    Elektryk, którego mi polecono(nie ma lepszego), zapytał czy auto - Lanos 1,4 z gazem. Jak usłyszał że z gazem to powiedział że się za to w ogóle nie bierze. Jak znajdę dobrego gazownika, w co wątpi to mam tam zawieść auto bo on za sprawy ustawienia emulacji się nie zabiera.
    Tak więc jeśli ECU nie pokazuje błędów, polecam sprawdzić wiązki przewodów od czujników do ECU, głównie: TPS, MAT, CTS, MAP bo one najczęściej siadają - zła jakość instalacji przez łączenie przewodów w wiązkach. Sposób który proponuje producent jest jedyny który wchodzi w grę jeśli nie myślimy o zmianie auta.
    Po prostu Lanos im się niezbyt udał przez zły dobór ECU do instalacji LPG.
    Pozdrawiam i miłych przemyśleń.

    0
  • #18 14 Paź 2009 11:12
    tzok
    Moderator Samochody

    Nie jestem elektromechanikiem ale z tego co widziałem to w tych Lanosach nie ma problemu, żeby na LPG symulować awarię sondy (otwarty obwód). CHECK będzie się co prawda świecił podczas jazdy na LPG (niektórzy instalatorzy odcinają tę kontrolkę przekaźnikiem), ale po przełączeniu na benzynę i ponownym dołączeniu sondy do ECU benzynowego kontrolka zgaśnie (zostanie zapamiętany błąd sondy ale bez większych konsekwencji).

    0
  • #19 13 Kwi 2017 12:17
    januszjh
    Poziom 17  

    Potwierdzam, że awaria sondy nie psuje mapy, ale kontrolka CHECK staje się bezużyteczna. Lanos po prostu powinien mieć instalację sekwencyjną i problem z emulacją lambdy znika.

    0