Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

skoda fabia 1,4 2003 r zestaw wskażników oszalał

Marek Tomat 20 May 2006 22:44 5362 22
  • #1
    Marek Tomat
    Level 2  
    W fabii z czeskim silnikiem 1,4 świecą wszystkie kontrolki na przemian wyłącza się licznik iobrotomierz kasują przebiegi i wyłącza pompa wspomagania kierownicy wszystko to na parę sekund i na przemian (posiadam gaz ) co robić ?[/b]
  • #2
    Marksrz
    Level 22  
    co robić ??
    napisz więcej ,bo to za mało na mądre rady
  • #3
    marac
    Level 20  
    Sprawdz połączenia z masą czy nie poluzowała się nakrętka.
  • #4
    bestler
    Admin of DIY, Automation
    To chyba nie jest żadna usterka. Po czym się tak zrobiło ?? Pewnie rozjechał się jakiś kontroler od tego :( Poszukaj przerw w obwodze zasilania tych układów a w szczególności przy połaczeniu z masą - być może masa jest przez jakąś linkę czy inny nie służący do tego celu elemeent i są takie włąsnie efekty.

    Paweł
  • #5
    speccar
    Level 18  
    przyczyna bolaczki twojego auta lezy najprwdopodobniej po stronie uszkodzonej instalacji elektrycznej w komoze silika.robiles rozplot wiazki elektrycznej?sprawdz wiazke z lewej strony pojazdu,pod filtrem powietrza jesli to 1.4 mpi,bo nie napisales jaki masz silnik...przy samej podluznicy i scianie grodziowej.rozplacz wiazke i wysusz ja jesli jest mokra,czasami trzeba zmienic tez przewody moga byc calkowicie zniszczone przez wilgoc.
  • #6
    User removed account
    User removed account  
  • #7
    jkm73
    Level 21  
    moze byc wiazka na lewej podluznicy,ale najpierw jak masz mozliwosc to podmien cewke zaplonowa,czesto ona daje takie zaklocenia,sprawdzone :)
  • #8
    User removed account
    User removed account  
  • #9
    jkm73
    Level 21  
    chcialem tylko pomoc koledze,a nie wpuscic go w maliny,moze bedziesz kiedys mial zagazowaną fabie na warsztacie z szalejacym zestawem wskaznikow,p0odmienisz cewke i jej przejdzie,moze wtedy wspomnisz moj post..,... ad wspomagania ,jesli przestaje dzialac to raczej wiazka na podloznicy,pozdrawiam
  • Helpful post
    #10
    speccar
    Level 18  
    jesli pada zestaw wskaznikow to ok ,diagnostyka pomoze,jesli to wiazka to nic z tego,bedzie mnustwo bledow nie okreslajacych co jest przyczyna usterki,co do uszkodzonego zespolu cewek jak ktos zasugerowal w poscie wyzej to blednie wskazywalby tylko obrotomierz,a nie caly zestaw wskaznikow....apropo kolego elektrit nie kazdy ma dostep do vag,a gdyby mial to zapewne nie opisywalby problemu na forum,wiec nie podwazaj kompetencji,oraz porad forumowiczow:D
  • #11
    jkm73
    Level 21  
    jesli wiazka to czasem pisze blad can napedu, czasem nie ma poprostu zasilania po 15 na ster pompy ,mozna to latwo sprawdzic zdejmujac zaslepke od halogena ,3 pinowa kostka kolr czarny
  • #12
    krbl
    Level 17  
    coś mi się wydaje że kolega marek autor tematu
    ma nas gdzieś bo zakładając temat parę dni temu do tej pory się nie odezwał

    może już sobie poradził i zapomniał nas poinformować
    i nie wiemy np. czy ma możliwośc diagnozy czy nie.

    POZDRAWIAM
  • #13
    User removed account
    User removed account  
  • #14
    speccar
    Level 18  
    To się jedzie tam gdzie mają dostęp do VAG.
    Jeżeli nie mam głupiego miernika czy lutownicy,wezmę sie za naprawę telewizora?[/quote]



    nie wszystkie usterki wymagaja podpiecia sie pod vag co wiaze sie z kosztami,czasami wystarcza wiedza i doswiadczenie....
  • #15
    cobraa
    Level 27  
    słuchajac was zaczne szukac usterek młotkiem.
  • #16
    nom
    Level 23  
    Raz miałem podobną usterkę w fabii, do tego jeszcze włączyły się same wycieraczki i nawet jak zgasiłem silnik to one dalej działały. :-)
    Rozłaczenie na chwilkę akumulatora pomogło, więcej się nie powtórzyło.
  • #17
    User removed account
    User removed account  
  • #18
    Marek Tomat
    Level 2  
    sorry za spóżnienie ale działam poprzez modem na neostradę nie ma szans wstępnie mój elektryk przyjął że nawalił zestaw wskażników i listwa wysokiego napięcia sprawdzali na komputerze i nie było żadnych ważnych błędów podobno w Fabii zestaw wskazników to częsta choroba i bardzo droga około 2000 zł na razie czekam aż sprowadzą częsci

    Dodano po 18 [minuty]:

    a ha wiązka sprawdzona jest ok , czy jest jakiś prosty sposób żeby spradzić listwę wysokiego napięcia bo od czasu tych usterek pojawiły się jeszcze zakłócenia w radiu które" pasują "do obrotów silnika
  • #19
    Rocaria
    Level 17  
    Miałem podobny problem u siebie w serwisie.Winny okazał się alternator.Po wymianie alternatora wszystko wróciło do normy mimo że kody błędów w liczniku wskazywały na uszkodzenie licznika.Pozdrawiam.Robert
  • #20
    Marek Tomat
    Level 2  
    Dzięki za poradę wkurzające jest to że cokolwiek by to było tanio nie będzie

    Marek
  • #21
    stefano11
    Level 21  
    Podmieńcewkę z innego auta i będziesz miał sprawdzoną cewkę innej mozliwości nie ma a zestaw nie jest aż tak drogi możesz wziaść używany

    Dodano po 22 [sekundy]:

    Podmieńcewkę z innego auta i będziesz miał sprawdzoną cewkę innej mozliwości nie ma a zestaw nie jest aż tak drogi możesz wziaść używany
  • #22
    Marek Tomat
    Level 2  
    sprawa zamknięta znalazłem elektryka który wymienił płytę zestawu wskazników koszt 350zł dziękuję wszystkim
  • #23
    bestler
    Admin of DIY, Automation
    to teraz kliknij taka fajna kłódeczke pod postem i bedzie wtedy zamknieta...