Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak sprawdzić domowym sposobem działanie sondy Lambda?

marbor6109 30 Cze 2006 11:42 41182 25
  • #1 30 Cze 2006 11:42
    marbor6109
    Poziom 11  

    Mam kłopoty z silnikiem (Opel Vectra A 1,6i, 1994), który na gazie jeździ ok (treoche więcej pali), natomiast na będzinie na wolnych obrotach na postoju chodzi też ok, problem zaczyna się podczas jazdy na benzynie, silnik zaczyna się dusić, skacze i nawet gaśnie. Podczas badania spalin podobno miałem 10x przekroczone jakieś HC czy coś w tym stylu. Powiedzieli mi, że może to być problem z sondom Lambda.
    Stąd moje pytanie, co może być przyczyną takiego zachowania silnika i jak sprawdzić CZY SONDA LAMBDA DZIAŁA POPRAWNIE

    3 25
  • #2 30 Cze 2006 11:54
    Obeah
    Poziom 11  

    Witam
    Najlepiej bedzie jak odczytasz kody błędów. Sposób dokonania tego masz na stronie http://astra.autokacik.pl/diagnostyka.html .
    Mozesz ja jeszcze sprawdzić miernikiem cyfrowym.
    Powinna mieć mieć wskazania w zakresie 0.2~1V.
    Pozdrawiam

    4
  • #3 30 Cze 2006 12:03
    marbor6109
    Poziom 11  

    kody odczytałem, ale nic niema zapisane,

    Natomiast jak odłącze akumulator na jakieś 2 min to praca silnika na benzynie wraca do normy, ale na krutko jakieś pare godzin, a potem znowu mu odbija i skacze jak kangur

    1
  • #5 03 Lip 2006 20:32
    marbor6109
    Poziom 11  

    no niestety ale to nie to samo, a ja nadal pozostaje z problemem

    0
  • #6 03 Lip 2006 21:41
    car78
    Poziom 2  

    z tego co się orientuje to mamy podobny problem, ale niestety musimy czekać aż ktoś nam pomoże

    -1
  • #7 03 Lip 2006 22:52
    autoas
    Poziom 42  

    "jak sprawdzić domowym sposobem działanie sondy Lambda????"
    Z takim pytanie, to wybacz ale możesz pierogi ugotować domowym sposobem, musisz znać podstawy obsługi miernika [woltomierza] i mierzyć................. i używać wyszukiwarki a nie zaśmiecać forum
    Pozdrawiam!

    -5
  • #8 03 Lip 2006 23:00
    marbor6109
    Poziom 11  

    no właśnie gdybyś czytał dokładnie inne posty to byś dowiedział się że normalnym miernikiem nie sprawdzisz działania sondy bo zwykle jest zbyt wolny, miernikiem to sobie możesz sprawdzić napięcie na akumulatorze.

    Dodano po 2 [minuty]:

    a tak w ogóle to nie jest forum kulinarne więc kto to forum zaśmieca

    -3
  • #9 03 Lip 2006 23:00
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #10 03 Lip 2006 23:02
    marbor6109
    Poziom 11  

    jestem laikiem w tych sprawach, napięcie między sondom a czym

    1
  • #11 03 Lip 2006 23:07
    wojtula11
    Poziom 17  

    Kolego posłuchaj rad i daj sobie spokój - chyba że chcesz coś dokładnie spieprzyć . Ty i niejaki car78 tak trudno znaleźć warsztat specjalistyczny w Krakowie .Spróbuj tu : http://www.carlab.com/autoelektronika
    Napewno pomoże i naprawi Wasz samochód

    Nie wien czemu -zdaje mi się że to ten sam samochód - ale może ni w dwójkę jeździcie :D

    -1
  • #12 03 Lip 2006 23:09
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #13 03 Lip 2006 23:19
    marbor6109
    Poziom 11  

    dzięki elektrit 1 przewodowa, spróbuje coś pomierzyć, na badaniu spalin wszystkie parametry były ok poza HC 10x przekroczone

    1
  • #14 03 Lip 2006 23:26
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #15 03 Lip 2006 23:52
    marbor6109
    Poziom 11  

    widzę że znasz się na rzeczy, więc co wg Ciebie maiłbym sprawdzić

    Dodano po 24 [minuty]:

    czy wg ciebie silnik może dostawać zbyt dużą dawkę gazu

    0
  • #16 04 Lip 2006 08:37
    astra688
    Poziom 14  

    jezeli sonda jest sprawna to powinna sie miescic od 1do 15 omow a jezeli wiecej to zlom

    2
  • #17 04 Lip 2006 08:49
    marbor6109
    Poziom 11  

    rozumie że kabel do sondy do masy?

    0
  • #18 04 Lip 2006 11:43
    astra688
    Poziom 14  

    na wtyczce od sondy sprawdz miernikeim powinna miec w tej granicy co pisalem od 1 do 15 omow jezeli ma wiecej to szajs

    1
  • #19 04 Lip 2006 13:21
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #20 04 Lip 2006 13:53
    marbor6109
    Poziom 11  

    To ja już jestem głupi. Ile osób tyle opinii. Morze nareszcie wypowie się ktoś kto zna się na rzeczy.

    -1
  • #21 04 Lip 2006 14:37
    mozdzmar
    Poziom 17  

    Najprościej zmierzyć to zwykłym miernikiem analogowym (wskazówkowym). Jeśli sonda jest 1V to wskazania powinny wahać się w przybliżeniu od 0-1 V, przy 5V 0-5V. Wachania powinny być intensywne, jeśli miernik będzie pokazywał stałą wartość lub bardzo małe wahania to sonda jest uszkodzona i należy podmienić na nową. Należy pamiętać aby pomiary dokonywać na możliwie najmniejszym zakresie. Oczywiście przy pracującym silniku.
    Powodzenia

    0
  • #22 04 Lip 2006 15:10
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #23 04 Lip 2006 15:34
    marbor6109
    Poziom 11  

    dzięki elektrit trochę z tego zrozumiałem a trochę nie (w końcu jestem samoukiem) ale poczytam i w końcu wszystko zrozumie

    0
  • #24 04 Lip 2006 15:44
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #25 04 Lip 2006 20:30
    marbor6109
    Poziom 11  

    elektrit zaszokuje cie HC było w granicach 1000 (podobno 10x przekroczony dopuszczalny poziom)

    Dodano po 1 [godziny] 59 [minuty]:

    przeczyściłem EGR`a i jutro będę testował zobaczymy.

    0
  • #26 05 Lip 2006 21:57
    marbor6109
    Poziom 11  

    Po przeczyszczeniu EGR`a sytuacja się nieco poprawiła, jestem w stanie jechać na benzynie, ale przy zmianie piegu i dodaniu gazu zaczyna go mulić przez jakieś 5 sekund ale w końcu wraca do normy (chyba jest to chyba związane z obrotami), ale eksperymentów ciąg dalszy, w końcu dojdę do przyczyny moich problemów.

    -1