Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Tektronix
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak sprawdzić domowym sposobem działanie sondy Lambda?

30 Cze 2006 11:42 43021 26
  • Poziom 11  
    Mam kłopoty z silnikiem (Opel Vectra A 1,6i, 1994), który na gazie jeździ ok (treoche więcej pali), natomiast na będzinie na wolnych obrotach na postoju chodzi też ok, problem zaczyna się podczas jazdy na benzynie, silnik zaczyna się dusić, skacze i nawet gaśnie. Podczas badania spalin podobno miałem 10x przekroczone jakieś HC czy coś w tym stylu. Powiedzieli mi, że może to być problem z sondom Lambda.
    Stąd moje pytanie, co może być przyczyną takiego zachowania silnika i jak sprawdzić CZY SONDA LAMBDA DZIAŁA POPRAWNIE
  • Tektronix
  • Poziom 11  
    Witam
    Najlepiej bedzie jak odczytasz kody błędów. Sposób dokonania tego masz na stronie http://astra.autokacik.pl/diagnostyka.html .
    Mozesz ja jeszcze sprawdzić miernikiem cyfrowym.
    Powinna mieć mieć wskazania w zakresie 0.2~1V.
    Pozdrawiam
  • Tektronix
  • Poziom 11  
    kody odczytałem, ale nic niema zapisane,

    Natomiast jak odłącze akumulator na jakieś 2 min to praca silnika na benzynie wraca do normy, ale na krutko jakieś pare godzin, a potem znowu mu odbija i skacze jak kangur
  • Poziom 11  
    no niestety ale to nie to samo, a ja nadal pozostaje z problemem
  • Poziom 2  
    z tego co się orientuje to mamy podobny problem, ale niestety musimy czekać aż ktoś nam pomoże
  • Poziom 42  
    "jak sprawdzić domowym sposobem działanie sondy Lambda????"
    Z takim pytanie, to wybacz ale możesz pierogi ugotować domowym sposobem, musisz znać podstawy obsługi miernika [woltomierza] i mierzyć................. i używać wyszukiwarki a nie zaśmiecać forum
    Pozdrawiam!
  • Poziom 11  
    no właśnie gdybyś czytał dokładnie inne posty to byś dowiedział się że normalnym miernikiem nie sprawdzisz działania sondy bo zwykle jest zbyt wolny, miernikiem to sobie możesz sprawdzić napięcie na akumulatorze.

    Dodano po 2 [minuty]:

    a tak w ogóle to nie jest forum kulinarne więc kto to forum zaśmieca
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    jestem laikiem w tych sprawach, napięcie między sondom a czym
  • Poziom 17  
    Kolego posłuchaj rad i daj sobie spokój - chyba że chcesz coś dokładnie spieprzyć . Ty i niejaki car78 tak trudno znaleźć warsztat specjalistyczny w Krakowie .Spróbuj tu : http://www.carlab.com/autoelektronika
    Napewno pomoże i naprawi Wasz samochód

    Nie wien czemu -zdaje mi się że to ten sam samochód - ale może ni w dwójkę jeździcie :D
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    dzięki elektrit 1 przewodowa, spróbuje coś pomierzyć, na badaniu spalin wszystkie parametry były ok poza HC 10x przekroczone
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    widzę że znasz się na rzeczy, więc co wg Ciebie maiłbym sprawdzić

    Dodano po 24 [minuty]:

    czy wg ciebie silnik może dostawać zbyt dużą dawkę gazu
  • Poziom 14  
    jezeli sonda jest sprawna to powinna sie miescic od 1do 15 omow a jezeli wiecej to zlom
  • Poziom 11  
    rozumie że kabel do sondy do masy?
  • Poziom 14  
    na wtyczce od sondy sprawdz miernikeim powinna miec w tej granicy co pisalem od 1 do 15 omow jezeli ma wiecej to szajs
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    To ja już jestem głupi. Ile osób tyle opinii. Morze nareszcie wypowie się ktoś kto zna się na rzeczy.
  • Poziom 17  
    Najprościej zmierzyć to zwykłym miernikiem analogowym (wskazówkowym). Jeśli sonda jest 1V to wskazania powinny wahać się w przybliżeniu od 0-1 V, przy 5V 0-5V. Wachania powinny być intensywne, jeśli miernik będzie pokazywał stałą wartość lub bardzo małe wahania to sonda jest uszkodzona i należy podmienić na nową. Należy pamiętać aby pomiary dokonywać na możliwie najmniejszym zakresie. Oczywiście przy pracującym silniku.
    Powodzenia
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    dzięki elektrit trochę z tego zrozumiałem a trochę nie (w końcu jestem samoukiem) ale poczytam i w końcu wszystko zrozumie
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    elektrit zaszokuje cie HC było w granicach 1000 (podobno 10x przekroczony dopuszczalny poziom)

    Dodano po 1 [godziny] 59 [minuty]:

    przeczyściłem EGR`a i jutro będę testował zobaczymy.
  • Poziom 11  
    Po przeczyszczeniu EGR`a sytuacja się nieco poprawiła, jestem w stanie jechać na benzynie, ale przy zmianie piegu i dodaniu gazu zaczyna go mulić przez jakieś 5 sekund ale w końcu wraca do normy (chyba jest to chyba związane z obrotami), ale eksperymentów ciąg dalszy, w końcu dojdę do przyczyny moich problemów.
  • Poziom 16  
    Temat stary już trochę, ale bez podanego rozwiązania dlatego dorzucę swoje spostrzeżenie, aby sprawdzić centralkę sterowania zapłonem.

    Kilka lat temu posiadałem Fiata Albea 1,4 w gazie i objawy miałem identyczne jak opisuje zainteresowany.
    Zapala na benzynie, przełącza na gaz i chodzi rewelacyjnie. Na paliwie brak mocy i gasnący silnik przy dodawaniu gazu.
    Po odpięciu akumulatora wszystko wracało do normy na jakiś krótki czas typu 1 dzień. Skaczące węglowodory HC w spalinach
    Fachowcy stwierdzili i kolejno robili
    - filtr paliwa
    - sonda lambda
    - wtryskiwacze
    - pompa paliwa
    - świece
    i kosztowało mnie to sporo jednak nic nie pomogło.

    Fachowcy stwierdzili, że instalacja gazowa którą mam jest przestarzała i coś tam jest namieszane z zapłonem, więc trzeba nową instalacje założyć i będzie działało już na bank. Tutaj powiedziałem koniec i całe szczęście, bo prawdy dowiedziałem się przypadkiem u polecanego gazownika któremu nakreśliłem temat przy montażu instalacji gazowej do nowego większego auta.

    Gość od razu wiedział o co chodzi i mówi, że to centralka sterowania zapłonem, która często pada w tych modelach, bo jest montowana przy silniku w miejscu gdzie występują wysokie różnice temperatur i działa to niekorzystnie na elektronikę stąd częste usterki.

    Po wymianie centralki wszystkie problemy zniknęły.
    Może w innych markach i modelach jest podobnie.