CHRYSLER VOYAGER 3.3LE .Problem z automatyczną skrzynią biegów , jedzie na dwóch biegach , trzeci wyskakuje , na pierwszym biegu do ok. 35km/h , na drugim do 70 km/h. Nie wiem co może być ewentualną przyczyną awarii - mechanika czy elektronika.
darry dooman-Studnia wiedzy na temat automatycznych skrzyń biegów , spróbuję to wykorzystać i mam głęboką nadzieję , że najprostsze rozwiązania znów okażą się najskuteczniejsze.W 90% najprostsze jest najlepsze .
Samochód był odłączony od baterii ponad dwa dni , nie pomogły ustawienia fabryczne sterowania skrzynią . Skrzynia zachowuje sie normalnie do momentu przerzucenia z dwójki na trójkę , silnik wchodzi na obroty i żadnej reakcji , potem po zwolnieniu znów załacza się drugi bieg i po wciśnięciu gazu dość mocno , jedzie juz na dwójce nawet do 110 km/5400 obr.sil. W kostce podłączonej do skrzynki sterowniczej przy skrzyni był olej ( nie wiem jaki) , kostka i gniazdo było wigotne od oleju.Nie wykręcałem żadnych czujników i nie bardzo wiem z której strony zabrać się za to.
hej, na 90% skrzynia wchodzi w tryb awaryjny, szczerze to bez odczytania kodow ciezko jest cos powiedziec, bo to moze powodowac 50 roznych rzeczy, tak na oko to ciezko cokolwiek powiedziec, na stronie ktora podalem mozna sprawdzic samemu niektore rzeczy, ale jesli to zadna z nich to pozostaje odczyt bledow komputerem, wtedy bedziemy wiedzieli wiecej... moze to byc zacinajacy sie tloczek w plycie sterujacej, a moze byc uszkodzony elektrozawor w przystawce, no i moze to byc sto innych rzeczy...pozdrawiam
kto wie gdzie mozna podłączyć go testera w Gnieźnie lub okolicy lub kto z użytkowników tego forum ma możliwość to zrobić i ustalić przyczynę awarii - mam na myśli mieszkańców Gniezna i okolicy.
podjedz do jakiegos wiekszego warsztatu aut, powinni miec komputer do tego...mowisz ze zgodny ze specyfikacja OBD i zeby ci zczytali bledy, tylko zeby rozroznili bledy skrzyni od silnika;) oczywiscie moze sie nie udac, bo nie wiem czym dysponuja spece w gnieznie...pozdrawiam i zycze powodzenia!
hiehie, sam czytam to nie wiem co napisalem hehe, wczoraj byly andrzejki wiec prosze o wybaczenie, nie wiedzialem ze alkohol robi az takie spustoszenie w mojej glowie hehe
może by tak ktoś rowinął te skróty , akurat w tej materii nie wiem o co chodzi a nie chcę aby jakiś pseudokonował elektroniki pojazdowej( nie wiem na kogo trafię) "woził" mnie jakimiś bzdurami i naciągał na kasę.Z góry dziękuję za wskazówki i informacje dotyczące testowania takiego pojazdu
w chryslerze nawet po odpięciu akumlatora trzeba robic procedure quick learn. inaczej szarpie - chrysler podaje zeby podlaczac drb tez po zmianie oleju.
AT- automatic transmission - skrzynia biegow automatyczna
OBD I (II) - on-board diagnostic - interfejs diagnostyczny do sprawdzania bledow i usterek w samochodach w ktorych komputer steruje praca silnika i transmisji (II od '96 wzwyz - choc ja mam subarke 95 i tez ma OBDII)
DRB - urzadzenie diagnostyczne do sprawdzania wad w samochodach Daimler-Chrysler /Jeep/Dodge (najnowsze wydanie to III - 2002) i kosztuje bagatela $4000...
Snap-On MT(G)2500 - urzadzenie diagnostyczne do samochodow - chyba najlepsze jakie znam
Jezeli chodzi o sposob testowania to coz... Podlaczasz taki czytnik do zlacza od komputera sterujacego skrzynia i odczytujesz bledy (kody bledow a bardziej rozbudowane skanery podaja pelne nazwy co jest nie tak).
Pozdrawiam
W Gnieźnie trafiłem tylko tester KTS 650 ( BOSCH ) , nawet dało radę połączyć się komputerem ,testował cały system i wykrył dwa błędy w skrzyni biegów , programu samej skrzyni biegów nie wykrywał, kod P0733 - 3 bieg - nieprawidłowy współczynnik i kod PO634 - 4 bieg - nieprawidłowy współczynnik , z opisem BŁĄD STATYTCZNY , ale jakie to bnieprawidłowości i czym spowodowane niebył w stanie określić. Nikt nie posiadał wymienonych wyżej programów testujących. Gdzie można taki program testujący zdobyć , nie posiadam Laptopa ale można przecież przenieść PC-ta i podłączyć , tak przecież też da radę przeprowadzić testowanie - myślę ,że dobrze myślę.
Dodano po 1 [godziny] 6 [minuty]:
podaję kody błędów generowane przez pamięć kodów błędów koputera pokładowego w samochodzie
po pierwszym przeszukaniu
12 , 14 , 65
drugie przeszukanie
12 , 55 , 66
po odpaleniu przeszukanie
12 , 65 , 26
po drugim odpaleniu12 , 66 , 55
wie ktoś dco to oznacza
na pewno problem z cisnieniem tych biegow, czyli moze byc cos zaciete na plycie zaworowej i od tego bym zaczal zanim bym zaczal sciagac skrzynie...moze gdzies cos z ktoryms tloczkiem w tej plycie...
ps.rozumiem ze 4bieg wcale nie wchodzi? czyli dzieje sie tak, zapina 2 bieg, jedzie normalnie, probuje wrzucic 3 bieg (slizga sie?) i pozniej zalacza sie tryb awaryjny i zostaja tylko dwa biegi?
Proponuje zaczac od wyciagniecia plyty zaworowej, sprawdzenia tloczkow czy o'ringi nie popekaly, jak bedzie ok, mozesz rozpolowic plyte zaworowa i tam zobaczyc czy sie cos nie pozacinalo, do tego potrzeba dobrego torxa...
ps.mam calego manuala do tej skrzynki, wiec jak bedziesz chcial daj znac...
a te drugie bledy to nie sa skrzyni raczej Kody błędów
11 W czasie obracania silnika korbą nie wykryto wzorcowego sygnału zapłonu.
12 Niedawno odłączono akumulator lub komputer, lub zbyt niskie napięcie z akumulatora.
13 Czujnik MAP bez zmian od uruchomienia do pracy.
14 Zbyt niskie (poniżej 0.16V) lub zbyt wysokie napięcie (powyżej 4.96V) na czujniku MAP.
15 Brak sygnału czujnika prędkości / odległości.
16 Wykryto utratę napięcia akumulatora przy pracującym silniku.
17 (1985 tylko turbo): obwód czujnika stukania. Silnik zbyt długo pozostaje zimny.
21 Sygnał czujnika tlenu nie zmienia się (pozostaje na 4.3 - 4.5V).
22 Sygnał czujnika chłodziwa poza zakresem.
23 Czujnik temperatury powietrza wlotowego może być uszkodzony.
24 Czujnik położenia przepustnicy poza zakresem.
25 Zwarty obwód napędu silnikowego automatycznego biegu jałowego (AIS) lub nie osiągnięto docelowego biegu jałowego.
26 Nie uzyskano szczytowego napięcia w obwodzie wtryskiwacza.
27 Obwód wtryskiwacza nie przełącza się gdy jest to wymagane.
31 Obwód lub układ sterujący solenoidu oczyszczania parownika.
32 Nie działają mierniki EGR (1988) lub (1990-92, wszystkie oprócz Turbo) zespół sterowania nie widział zmiany stosunku powietrza/paliwa po uruchomieniu EGR.
33 Obwód przekaźnika sprzęgła w układzie klimatyzacji otwarty lub zwarty.
34 (1984-86) EGR obwód solenoidu zwarty lub otwarty. (1987-1991) regulator prędkości zwarty lub otwarty.
35 Obwód przekaźnika wentylatora chłodzącego otwarty lub zwarty. (Trucks) Usterka silnika przełącznika biegu jałowego.
36 Otwarty lub zwarty obwód sterowania przepustnicy spalin turbo. (3.9 / 5.2 RWD) obwód cewki cylindrycznej. Otwarty lub zwarty obwód elektrozaworu odpowietrzania Turbo IV.
37 Usterka lampki wskaźnikowej przesunięcia (układ 5-biegowy) Niskie napięcie w części obwodu napędu solenoidu blokującego / odblokowującego przepustnicę (87-89); w obwodzie cewki solenoidu (85-89 Turbo I-IV); na czujniku temperatury przekładni (1995 i późniejsze).
41 Obwód regulacji pola alternatora otwarty lub zwarty.
42 Otwarty lub zwarty obwód przekaźnika automatycznego wyłączania (główny przekaźnik). Obwód sterowania przekaźnika pompy paliwa. Zespół poziomu paliwa - bez zmian w miarę przebywania odległości.
43 Nie uzyskano szczytowego prądu w cewce pierwotnej przy maksym. czasie przebywania; problem z interfejsem modułu napędowego do zespołu sterowania.
44 Na płytce logicznej FJ2 nie ma napięcia; samo-diagnostyka zespołu sterowania wskazuje na problem; przekroczony zakres temperatury akumulatora.
45 Przekroczony limit turbodmuchawy (silnik został wyłączony przez zespół sterowania).
46 Zbyt wysokie napięcie w akumulatorze w czasie ładowania lub zbyt niskie napięcie w układzie ładowania.
47 Zbyt małe napięcie w akumulatorze i zbyt mała moc alternatora (zbyt małe napięcie w układzie ładowania).
51 Uszkodzony czujnik tlenu, zwrot sygnału mieszanki ubogiej; błąd wewnętrznego zespołu sterowania (tylko '84 turbo).
52 Uszkodzony czujnik tlenu, zwrot sygnału mieszanki bogatej; błąd wewnętrznego zespołu sterowania (tylko '84 turbo).
53 Wewnętrzny problem w zespole sterowania.
54 Brak sygnału zmiany biegu na wyższy w czasie obrotów silnika (tylko wersja turbo); usterka wewnętrznego zespołu sterowania (tylko wersja '84 turbo).
55 Koniec kodów.
61 Czujnik "Baro" otwarty lub zwarty.
62 Przebiegu w milach z systemu Emission Maintenance Reminder (EMR-kontrola utrzymania emisji) nie można przechowywać w EEPROM. Błąd PCM, nie zapamiętano mil z SRI.
63 Sterownik nie może zapisywać sygnałów w EEPROM.
64 Niesprawny katalizator.
65 Usterka przełącznika układu wspomagania kierownicy.
88 Początek testu (przeważnie nie podawany, nie należy go oczekiwać).
chrysler voyager pochodzi z 1997r. płyta zaworowa ( mam na myśli zdjęcie nr.PICT7623.JPG) trochę się różni , miałem ją już wymontowaną , ale nie rozkęcałem (pisze, że wymaga to ponownej kalibracji) i po prostu nie brałem się do rozkręcania i nie bardzo wiem Darry czy-plyta zaworowa to to ze zdjęcia (nr powyżej) czy należy odkręcić miskę olejową.
Jest jeszcze parę informacji , w skrzyni biegów było ok 0,5 litra za dużo oleju ( tyle utoczyłem do wskazówek prducenta na bagnecie) oraz był olej w gnieździe wtyczki w plytcie zaworowej ( nie było zalane do pełna ale do zauważenia gołym okiem mocno wilgotne - może to powodować "zwarę" i podawć źle sygnały ?? ) , nie mam pojęcia jaki to olej ( ATF+3 , dexron itd..) nie ja robiłem ostatni serwis , posiadam go od tygodnia i nie wiem gdzie jest filt oleju w skrzyni ( może ktoś ma jakiś schemat budowy skrzyni elektryczno/mechaniczny).
chrysler voyager pochodzi z 1997r. płyta zaworowa ( mam na myśli zdjęcie nr.PICT7623.JPG) trochę się różni , miałem ją już wymontowaną , ale nie rozkęcałem (pisze, że wymaga to ponownej kalibracji) i po prostu nie brałem się do rozkręcania i nie bardzo wiem Darry czy-plyta zaworowa to to ze zdjęcia (nr powyżej) czy należy odkręcić miskę olejową.
nie, to na zdjeciu to przystawka (tam sa elektrozawory (eng.solenoid pack)), faktem ze lepiej tego nie rozkrecac wyciaganie plyty jest na zdjeciach od PICT7626.JPG, ten labiryncik a pozniej naprawa na PICT7809.JPG, zauwaz ze u mnie jest popekany taki plastikowy pomaranczowy tloczek, u mnie nie wchodzil 2gi bieg...i mialem blad 2go biegu...
Quote:
oraz był olej w gnieździe wtyczki w plytcie zaworowej ( nie było zalane do pełna ale do zauważenia gołym okiem mocno wilgotne - może to powodować "zwarę" i podawć źle sygnały ?? ) ,
ale rozumiem ze wyczysciles te zlacze? tam mozna jeszcze wydlubac te pomaranczowa uszelke i pod nia wyczyscic...
Quote:
nie wiem gdzie jest filt oleju w skrzyni ( może ktoś ma jakiś schemat budowy skrzyni elektryczno/mechaniczny).
filtr widac na zdjeciu PICT7626.JPG, ten czarny...
instrukcje moge wyslac na maila, okolo 8mb w pdf...
jak tobie nie wchodził 2 bieg , to czy wchodziły pozostałe ?? 3 i 4-ty , czy jeśli nie wchodzi 3-ka to 4-ka się "zapnie" , czy sytem sterowania nie pozwoli już na to ze zględu na zbyt niską prędkość obrotową skrzyni
nie wchodzily bo skrzynia podczas proby wbicia biegu wywalala blad i przechodzila w tryb awaryjny...
a u ciebie co, 4bieg wcale nie wchodzi? czyli dzieje sie tak, zapina 2 bieg, jedzie normalnie, probuje wrzucic 3 bieg (slizga sie?) i pozniej zalacza sie tryb awaryjny i zostaja tylko dwa biegi?
tak jest , po nieudanej parokrotnej próbie załączenia 3-go biegu przechodzi w stan awaryjny i tak zostaje aż do momentu wygaszenia silnika i wyłączeniu zapłonu.
Po ponownym uruchomieniu tak samo , próba włączenia 3-ki parę razy a potem bieg awaryjny.
wyczyściłem całego manuala , tłoczek o którym wspominałeś u mnie jest z aluminium ( pomarańczowy u ciebie), taki sam jak te znajdujące sie na manualu , na magnesie w misce olejowej był dywan opiłków ( nie wiem ile powinno być , wg mnie było dużo ) cały magnes wokoło , złożyłem , odpaliłem , ruszyłem i to samo , nadal trzeci bieg się nie wpina.
owszem, moze on byc aluminiowy, a sprawdziles tez pozostale 3 tloczki (tu sa 2 PICT7635.JPG, i tu PICT7750.JPG) czy o'ringi na nich cale? no i czy rozpolowiales plyte zaworowa? tam wyczyscic plyte i sprawdzic czy nie pozacinaly sie inne tloczki (PICT7834.JPG)....jesli tu wszystko ok, to hmm...jesli chcesz dla pewnosci no i jesli to mozliwe sprawdzic przystawke choc malo prawdopodobne ze padly akurat dwa elektrozawory, pozostaje rozlozyc skrzynie i tam szukac przyczyn
co do opilkow, jesli byl tylko drobnymi (jak mąka? oblozony magnez to jeszcze ok...
Przede wszystkim kody, które odczytałeś i lista, którą otrzymałeś od Darrego nie dotyczą skrzyni biegów tylko silnika i osprzętu (jak słusznie zauważył sam Darry).
Zupełnie coś innego oznacza np. kod 41 dla silnika (cos tam z alternatorem), a co innego kod 41 dla ASB (elektromagnesy i/lub komputer TCM walnięty i/lub wiązka elektryczna między komp. a elektromagnesami).
Musisz podjechać do jakiegoś warsztatu ASB, który ma sprzęt i odczyta Ci te błędy ze skrzyni, a nie z silnika!
W Poznaniu znam 3 miejsca, gdzie takowy sprzęt mają (przynajmniej do mojej A604 z roku 95). Koszt odczytu to jakieś 50 - 80 zł, lub 220 + VAT (w ASO ).
Zanim zaczniesz rozbierać skrzynię i narażać się na spore koszty, pokuśtykaj do Poznania i niech Ci to normalnie zeskanują. Być może, tak jak w moim przypadku, skończy się na np. wymianie TCMa za 350 zł.
Ahhh faktycznie... sorry.
No ale takim "uniwersalnym skanerem" nie są chyba w stanie odczytać ew. błędów speed sensora i innych (skoro nie "widział" skrzyni).
Dlatego radzę podjechać na właściwy skaner, tak dla pewności.
ASB A604/41TE , pojazd z 1997r. ,
Skrzynia padał tak nagle , jadąc teraz przełącza dwójkę normalnie , gdy wyłączy dwójkę nie włącza się trójka , żadnej reakcji skrzynii , po zwolnieniu tocząc się włącza się ponownie dwójka i tak 3-4 razy i "awaryjka".Odkryłem coś ciekawego , ponownie jest olej we wtyczce na selenoidach i znalazłem połączenia miedziane mięzdy bolcami 1 i 2 oraz 7 i 8.Pomiędzy 1 i2 jest porządek miedziaki wtopione w plastik , ale między 7i8 te miedziaki są pozakrzywiane (na zdjęciu - nie widać za bardzo)
selenoidy otwierają i zamykają kanały olejowo-ciśnieniowe do poszczególnych tarczek sprzęgłowych biegów 1,2,3,4 i R , czyżby było tak, że zamyka się obwód olejowy 2-go biegu a nie ma sygnałów otwarcie kanału 3-go biegu
Zientas , jeśli możesz daj jakieś namiary na skaner ASB w Poznaniu.
Dodano po 5 [minuty]:
k'woli dopełnnienia informacji na dwójce jedzie aż do odcięcia paliwa - ok 105 km/h , z odłączoną wtyczką na selenoidach jeźdi na 1 i R tą z gniazda na zdjęciu powyżej
Dodano po 13 [minuty]:
jeszcze jedna nowość , w ASB są dwa układy planetanre przekazujące napęd , pierwszy obsługuje 1 i 3 bieg , drugi 2 i 4 bieg- inforację od serwisu częsści zamiennych do ASB
kompletnie zregenerowna ASB (wszystkie częsci ) kosztuje w USA 750 USD z gwarancją na 120 tys. MIL , oczywiści plus przesłanie i najprawdopodobniej cło ( 10% od faktury) nie wiem jak VAT od używanych towarów. Cena dobra w porównaniu do naszych serwisów.
Dodano po 25 [minuty]:
co do nowości z układami planeternymi , muszą być u mnie ok ( tak myślę ) bo jeździ , tarczki sprzęgłowe 1 i 2-go biegu ok - biegi działają , 3i4 narazie tajemnica bez skanowania , selenoidy-mówią ,że się nie psują , ale to tylko urządzenie ( może zapchane , zacięte , brak sygnału , zwara w kostce , kabelki przerwane itd..)
Przyjrzałem sie dokladnie schematowi i ja stawiam na dwie rzeczy, latwa do usuniecia czyli o'ringi (pierscienie) tloczka overdrive (PICT7635.JPG to chyba ten z lewej, ale mozesz sprawdzic obydwa) lub jest zablokowany, druga gorsza, to juz sciagniecie skrzyni i wymiana tarczek overdrive ale predzej sądze ze pękł piercień (PICT7730.JPG) trzymajacy tarczki w tzw input shaft (zdj. PICT7639.JPG). Przegladajac schematy cisnieniowe podczas zalaczania poszczegolnych biegow wychodzi wlasnie na to ze przy 3cim biegu zalaczany jest obwod wlasnie overdrive a popuszczany jest 2-4, ten dziala, bo jest 2 bieg, underdrive tez jest zalaczony przy trzecim biegu, ale rowniez przy pierwszym a ten dziala, wiec pozostaje wlasnie overdrive...przy czwartym biegu zalaczany jest obwod 2-4 a wylaczany jest underdrive, zostaje natomiast znowu overdrive i dlatego moga byc rowniez bledy 4th biegu...mam nadzieje ze nie zamotalem...