Czy ktoś wie coś na temat akumulatora srebrowo-wapniowego.
Czy warte są kupna cena w serwisie 317zł / 50Ah gwarancja 3 lata.
Czy to dobre akumulatory
Dziękuje za odpowiedzi
TadeuszZ
Miałem stycznoś z jakimiś akumulatorami Srebrowo - ??????, nie potrafię sobie przypomnieć co było dalej.
Odpowiem tak - bardzo drogie, wymagały specialnego prostownika każde ogniwo było ładowane osobno z dokładnością napięcia końcowego do 0,01 V.
Zalety bardzo małe przy stosunkowo dużej pojemności, i to chyba wszystkie zalety ?.
Były zastosowane w przenośnym urządzeniu pomiarowym które miało pracować samodzielnie przez wiele godzin (chyba dlatego zastosowano te akumulatory małe o dużej pojemności).
Przepraszam wszystkich ale zapimniałem dodać że to ma być akumulator do samochodu. Taki zaoferowano mi w serwisie. A nie wiem czy wart jest wydania 317zł. Może poprostu zamontować zwykły ??
TadeuszZ
Przepraszam wszystkich ale zapimniałem dodać że to ma być akumulator do samochodu. Taki zaoferowano mi w serwisie. A nie wiem czy wart jest wydania 317zł. Może poprostu zamontować zwykły ??
TadeuszZ
PS. Nie wiem czemu dwa posty poszły bo wysłalem jeden.
A akumulator jest Firmy Motorkraft i oferują go do Forda
Srebrowo - wapniowy do samochodu, chyba jakiś kit Ci pocisnęli - dziwne to wapniowy.
12 V/ 50 Ah musiałby kosztować majątek jakby był srebrowy.
Ciekaw jestem co to za cudo - możesz dowiedzieć się o nim coś więcej ?.
Pozdrowionka od AK. Nigdy nie słyszałem o aku srebrowo-wapniowym za to dużo o srebrowo-cynkowych. Jedne z najleprzych aku czym bliżej całkowitego rozładowania tym więkrza spawność spowodowana wytrącaniem srebra.
Rozumiał bym potrzebe takiego akku w samolocie (bo tam sa akku srebrowo jakies tam) ale w samochodzie???
Jaki to samochód? Jakis z majwyzszej półki? - Ciekawosc tylko.
Rozumiał bym potrzebe takiego akku w samolocie (bo tam sa akku srebrowo jakies tam) ale w samochodzie???
Jaki to samochód? Jakis z majwyzszej półki? - Ciekawosc tylko.
Chyba nie zrozumiałeś o co pytałem
Nie słyszałem o takim akumulatorze i chciałem się coś dowiedzieć co to za akumulator i jakie ma zalety. Piszesz post że w samolocie są i do końca nie wiesz jakie bo piszesz jakieśtam. Jak chcesz zarobić punkty a nie znasz odpowiedzi na pytanie polecam doładowanie np. przez komórkę za pomocą SMS. Tu na tym forum naprawdę można czegoś się nauczyć.
Ale nie z takich postów jak Twój.
Pozdrawiam
TadeuszZ
W latach 50 i 60 XX wieku na pokładach statków kosmicznych stosowane były akumulatory srebrowo – cynkowe AgZn (Wostok, Woschod, Sojuz, Mercury, Gemini, Apollo,...), a od początku lat 70 XX wieku akumulatory niklowo – kadmowe NiCd (Salut, SkyLab,...). Akumulatory srebrowo – cynkowe posiadają lepsze parametry energetyczne niż akumulatory niklowo – kadmowe, ale są od nich kilkakrotnie droższe i mają krótszy czas eksploatacji. W latach 80 XX wieku wprowadzono do eksploatacji akumulatory niklowo – wodorowe NiH2, Ni-MH (Międzynarodowa stacja kosmiczna ALFA 1,...). Akumulatory niklowo – wodorowe posiadają zbliżone parametry energetyczne jak akumulatory niklowo – kadmowe, ale mają kilkakrotnie dłuższy czas eksploatacji (6,5 roku – ALFA 1) i nie posiadają efektu pamięci (akumulatory NiCd). Obecnie prowadzi się intensywne prace badawcze nad akumulatorami sodowo – siarkowymi (temp. pracy 300 ÷ 400oC – badania powierzchni Wenus, Merkurego), litowymi (większa gęstość gromadzonej energii) i polimerowymi (bardzo długi czas pracy ~10 000 cykli ładowania i rozładowania).
Z innych znanych elektrod drugiego rodzaju należy wymienić elektrodę chlorosrebrową Ag // AgCl(s) //Cl- oraz elektrodę siarczanowo-miedziowa Cu // CuSO4 // SO42-.
Często jako wzorca siły elektromotorycznej w pomiarach potencjometrycznych wykorzystywane jest ogniwo Westona zbudowane z półogniwa drugiego rodzaju i z półogniwa pierwszego rodzaju.
Dla pojazdów mechanicznych stosuje się "akumulatory rozruchowe", których konstrukcja pozwala na krótkotrwały pobór prądu o natężeniu znacznie przekraczającym natężenie znamionowe, bez wywierania niekorzystnego wpływu na trwałość akumulatora. Są to najczęściej akumulatory kwasowe, zwane często akumulatorami kwasowo-ołowiowymi. Inne rodzaje akumulatorów takie jak: żelazowo-niklowe, kadmowo-niklowe, srebrowo-cynkowe są znacznie większe, cięższe i droższe. Charakteryzują się też wyższą wytrzymałością zwarciową, która wynika z ich dużej rezystancji wewnętrznej, co czyni je jednak mniej przydatnymi do celów rozruchowych.
DO TadeuszZ zapewniam Cie ze nie zalezy mi na punktach - nie sa mi do niczego potrzebne - moge ci je przekazac