Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Srebrowo-wapniowy

TadeuszZ 30 Aug 2003 12:16 13746 10
  • #1
    TadeuszZ
    Level 21  
    Czy ktoś wie coś na temat akumulatora srebrowo-wapniowego.
    Czy warte są kupna cena w serwisie 317zł / 50Ah gwarancja 3 lata.
    Czy to dobre akumulatory
    Dziękuje za odpowiedzi
    TadeuszZ
  • #2
    oldking
    Level 32  
    Witam

    Miałem stycznoś z jakimiś akumulatorami Srebrowo - ??????, nie potrafię sobie przypomnieć co było dalej.
    Odpowiem tak - bardzo drogie, wymagały specialnego prostownika każde ogniwo było ładowane osobno z dokładnością napięcia końcowego do 0,01 V.
    Zalety bardzo małe przy stosunkowo dużej pojemności, i to chyba wszystkie zalety ?.
    Były zastosowane w przenośnym urządzeniu pomiarowym które miało pracować samodzielnie przez wiele godzin (chyba dlatego zastosowano te akumulatory małe o dużej pojemności).
  • #3
    djlj24
    Car audio specialist
    Srebrowe accu mają jeszcze płaską charakterystykę rozładowywania.
  • #4
    TadeuszZ
    Level 21  
    Przepraszam wszystkich ale zapimniałem dodać że to ma być akumulator do samochodu. Taki zaoferowano mi w serwisie. A nie wiem czy wart jest wydania 317zł. Może poprostu zamontować zwykły ??
    TadeuszZ
  • #5
    TadeuszZ
    Level 21  
    Przepraszam wszystkich ale zapimniałem dodać że to ma być akumulator do samochodu. Taki zaoferowano mi w serwisie. A nie wiem czy wart jest wydania 317zł. Może poprostu zamontować zwykły ??
    TadeuszZ

    PS. Nie wiem czemu dwa posty poszły bo wysłalem jeden.
    A akumulator jest Firmy Motorkraft i oferują go do Forda
  • #6
    oldking
    Level 32  
    Witam

    Srebrowo - wapniowy do samochodu, chyba jakiś kit Ci pocisnęli - dziwne to wapniowy.
    12 V/ 50 Ah musiałby kosztować majątek jakby był srebrowy.
    Ciekaw jestem co to za cudo - możesz dowiedzieć się o nim coś więcej ?.
  • #7
    Andrzej Kuca
    Level 11  
    Pozdrowionka od AK. Nigdy nie słyszałem o aku srebrowo-wapniowym za to dużo o srebrowo-cynkowych. Jedne z najleprzych aku czym bliżej całkowitego rozładowania tym więkrza spawność spowodowana wytrącaniem srebra.
  • #8
    ZDZICH.
    Level 13  
    Rozumiał bym potrzebe takiego akku w samolocie (bo tam sa akku srebrowo jakies tam) ale w samochodzie???
    Jaki to samochód? Jakis z majwyzszej półki? - Ciekawosc tylko.
  • #9
    TadeuszZ
    Level 21  
    JVC K11 wrote:
    Rozumiał bym potrzebe takiego akku w samolocie (bo tam sa akku srebrowo jakies tam) ale w samochodzie???
    Jaki to samochód? Jakis z majwyzszej półki? - Ciekawosc tylko.

    Chyba nie zrozumiałeś o co pytałem
    Nie słyszałem o takim akumulatorze i chciałem się coś dowiedzieć co to za akumulator i jakie ma zalety. Piszesz post że w samolocie są i do końca nie wiesz jakie bo piszesz jakieśtam. Jak chcesz zarobić punkty a nie znasz odpowiedzi na pytanie polecam doładowanie np. przez komórkę za pomocą SMS. Tu na tym forum naprawdę można czegoś się nauczyć.
    Ale nie z takich postów jak Twój.
    Pozdrawiam
    TadeuszZ
  • #10
    ZDZICH.
    Level 13  
    W latach 50 i 60 XX wieku na pokładach statków kosmicznych stosowane były akumulatory srebrowo – cynkowe AgZn (Wostok, Woschod, Sojuz, Mercury, Gemini, Apollo,...), a od początku lat 70 XX wieku akumulatory niklowo – kadmowe NiCd (Salut, SkyLab,...). Akumulatory srebrowo – cynkowe posiadają lepsze parametry energetyczne niż akumulatory niklowo – kadmowe, ale są od nich kilkakrotnie droższe i mają krótszy czas eksploatacji. W latach 80 XX wieku wprowadzono do eksploatacji akumulatory niklowo – wodorowe NiH2, Ni-MH (Międzynarodowa stacja kosmiczna ALFA 1,...). Akumulatory niklowo – wodorowe posiadają zbliżone parametry energetyczne jak akumulatory niklowo – kadmowe, ale mają kilkakrotnie dłuższy czas eksploatacji (6,5 roku – ALFA 1) i nie posiadają efektu pamięci (akumulatory NiCd). Obecnie prowadzi się intensywne prace badawcze nad akumulatorami sodowo – siarkowymi (temp. pracy 300 ÷ 400oC – badania powierzchni Wenus, Merkurego), litowymi (większa gęstość gromadzonej energii) i polimerowymi (bardzo długi czas pracy ~10 000 cykli ładowania i rozładowania).

    Z innych znanych elektrod drugiego rodzaju należy wymienić elektrodę chlorosrebrową Ag // AgCl(s) //Cl- oraz elektrodę siarczanowo-miedziowa Cu // CuSO4 // SO42-.
    Często jako wzorca siły elektromotorycznej w pomiarach potencjometrycznych wykorzystywane jest ogniwo Westona zbudowane z półogniwa drugiego rodzaju i z półogniwa pierwszego rodzaju.

    Dla pojazdów mechanicznych stosuje się "akumulatory rozruchowe", których konstrukcja pozwala na krótkotrwały pobór prądu o natężeniu znacznie przekraczającym natężenie znamionowe, bez wywierania niekorzystnego wpływu na trwałość akumulatora. Są to najczęściej akumulatory kwasowe, zwane często akumulatorami kwasowo-ołowiowymi. Inne rodzaje akumulatorów takie jak: żelazowo-niklowe, kadmowo-niklowe, srebrowo-cynkowe są znacznie większe, cięższe i droższe. Charakteryzują się też wyższą wytrzymałością zwarciową, która wynika z ich dużej rezystancji wewnętrznej, co czyni je jednak mniej przydatnymi do celów rozruchowych.

    DO TadeuszZ zapewniam Cie ze nie zalezy mi na punktach - nie sa mi do niczego potrzebne - moge ci je przekazac :)
  • #11
    TadeuszZ
    Level 21  
    Widzisz teraz obaj się czegoś dowiedzieliśmy.Obaj i jeszcze Ci którzy czytają.
    Za punkty dziękuję też nie są mi potrzebne.
    Pozdrawiam
    TadeuszZ