Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem z ładowaniem VW Golf II

seven777 01 Lut 2007 13:27 6624 18
  • #1 01 Lut 2007 13:27
    seven777
    Poziom 9  

    Posiadam VW Golfa II 1,6 b. g. Mam problem ze słabym ładowaniem aku, po naładowaniu przez prostownik wytrzymuje ok 1 tygodnia przy wilgotnym powietrzu to tylko 3 dni. Sprawdzałem na innym akumulatorze i jest podobnie. Wymieniłem regulator napięcia i to samo. Chciałem dodać że były takie problemy że nawet światła przygasały przy pracy silnika po naładowaniu problem znikał, ale wyczerpywanie aku trwa do dziś. Wymieniłem wyłącznik świateł i problem z przygasaniem świateł znikł. tylko nie mogę zapalić auto. Proszę o pomoc

    1 18
  • #2 01 Lut 2007 13:31
    viper555
    spec od auto-elektro

    Jaki alternator Bosch czy Valeo.P

    0
  • #3 01 Lut 2007 13:32
    seven777
    Poziom 9  

    To jest alternator Bosch'a

    0
  • #4 01 Lut 2007 13:38
    viper555
    spec od auto-elektro

    Na tym forum już dużo napisano na ten temat od luźnego paska przez straty na zasilaniu i masie i od tego trzeba zacząć.P

    0
  • #5 01 Lut 2007 16:52
    poeta5
    Poziom 23  

    a sprawdzileś ładowanie (napięcie) może mostek prostowniczy na alternatorze

    0
  • #6 02 Lut 2007 10:31
    seven777
    Poziom 9  

    Przepraszam że jestem natrętny ale myślę że to jest osobliwy przypadek.
    Wszystko sprawdzałem jest ok ładowanie czyli 14,3 V po kilku minutach po uruchomieniu silnika, regulator, akumulator, napięty pasek, przewody tylko mam problem po włączeniu świateł i wentylatora ładowanie spada do 12,8 V czy to poprawne?

    0
  • #7 02 Lut 2007 11:31
    tc
    Poziom 18  

    mogą być wyrobione pieirścienie w alternatorze

    0
  • #8 02 Lut 2007 12:08
    viper555
    spec od auto-elektro

    A jakie jest napięcie na alternatorze po włączeniu odbiorników bo to napięcie 12.8 to zapewne na akumulatorze.P

    0
  • #9 02 Lut 2007 12:21
    seven777
    Poziom 9  

    Jest takie same jak na klemrach czyli na alternatorze 12,89 a na klemrach 12,85V czyli niewielka różnica?

    Dodano po 3 [minuty]:

    Mam pytanie czy oznaką wyrobionych pierścieni jest to że po włączeniu odbiorników zmienia się odgłos pracy silnika, silnik spowalnia (oznaka obciązonego silnika)?

    0
  • #10 02 Lut 2007 12:24
    viper555
    spec od auto-elektro

    Jeżeli regulator został wymieniony to pozostają tylko słabe diody stojan odpada nie byłoby napięcia bez obciążenia chociaż może być przegrzany.P

    0
  • #11 02 Lut 2007 12:27
    seven777
    Poziom 9  

    A czy światła, czy może wentylator może wprowadzać zbyt wysokie obciążenie co może powodować niedoładowanie akumulatora?

    0
  • #12 02 Lut 2007 12:34
    viper555
    spec od auto-elektro

    A jakie jest napięcie na samych światłach.P

    0
  • #13 02 Lut 2007 12:34
    seven777
    Poziom 9  

    Jestem uparty być może nie jest to wina alternatora szukam przyczyny w czym innym ponieważ stało się to nagle w ciągu 1 dnia ale to było w dniu w którym przprowadziłem od mechanika dokładnie był czyszczony i regulowany być może tu jest pies pogrzebany(silnik krokowy pobiera dużo prądu)
    Dziękuję.

    0
  • #14 03 Lut 2007 21:23
    tryni81
    Poziom 13  

    Wyciąg alternator i sprawdź jaki prąd daje.
    Jak daje go za mało to przy obciążeniu spada napięcie.
    Jak będzie dobry to zostaje ci tylko coś z instalację lub paskiem (ślizga)

    0
  • #15 03 Lut 2007 23:43
    kartbis
    Poziom 11  

    Proponuje najpierw zmiezyc nateżenie pradu jakie daje alternator na obciażeniu,duże przy włączonych odbiornikach i odwrotnie przy wyłączonych,ale sprawdziłbym napięcie na 30 alternatora i porównał z napieciem na D+ .Na D+ powinno byc wieksze o ok. 0,2V w przedziale 14V.Podaj mi wyniki pomiaru to napisze co dalej.

    0
  • #16 22 Maj 2008 23:17
    tomekcie
    Poziom 1  

    hej! mam podobny problem...
    po odpaleniu silnika, kontrolka ładowania gaśnie ale alternator nie ładuje. po przejechaniu 10-15 km i zgaszeniu silnika, akumulator jest rozładowany. podczas jazdy wskaźniki spadają do zera, wycieraczki coraz wolniej chodzą. szcotki wymieniałam i nie ma żadnej poprawy.odp.

    0
  • #17 22 Maj 2008 23:29
    aceton
    Poziom 26  

    Najpierw zmierzył bym prąd jaki pobiera samochód w stanie spoczynku

    0
  • #18 22 Maj 2008 23:44
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    aceton napisał:
    Najpierw zmierzył bym prąd jaki pobiera samochód w stanie spoczynku


    Nie chrzań!
    A do kolegi dwa posty wyżej, posprawdzaj masy, zasilanie od akumulatora do alternatora. Pomierz spadki napięć!

    0
  • #19 24 Maj 2008 21:28
    mansky
    Poziom 18  

    Może zużyty lub nieodpowiedni pasek[za wąski]lub zużyte koło pasowe na alternatorze i pasek chodzi po dnie kółka i przy obciążeniu ślizga się.Ale to wszystko być może ,na odległość trudno postawić trafną diagnozę tym bardziej że jest tyle możliwości,ale w tym temacie chyba wszystko zostało zasugerowane,pozostało tylko sprawdzać.

    0