Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Wykorzystanie silnika z napędu CD-ROM

1234567890 20 Feb 2007 21:04 16723 29
    1234567890
    Level 12  
    Więc tak , napoczątek chciałbym powiedzieć że jestem początkujący więc proszę o wyrozumiałość, wiem że ten temat był wałkowany wielokrotnie ale na forum nie znalazłem niczego co by mi pasowało.
    Mam silniczek z CD-ROMU LITEONA 52x(jest to silnik który obraca płytą)
    1)W jaki sposób można by go w tani i prosty sposób rozpędzić do dużej prędkości obrotowej(np. 10000)

2) jaką ten silnik ma moc w Wattach
    1234567890
    Level 12  
    Słyszałem że można ten silniczek rospędzić do dużych obrotów za pomocą wzmacniacza do wieży,
    ale słyszałem też że w taki sam sposób można popsuć te dwa użądzenia, ale jeżeli by się dało np. 1 w skali do 30 to też wzmacniać czy silniczek by się popsuł

Dodano po 18 [minuty]:

Ostatnio oglądam na Discovery pewien serial, i tam mówili że napęd CD-ROM pewnej firmy(niestety zapomniałem jakiej) rozpędza płytę do 25000 obr/min , czy to jest prawda (napęd 52x)
    kozikowski11
    Level 17  
    Tez mialem problemy z odpaleniem tego silniczka, ostrzegam, ze na 12V mozna go bardzo latwo spalic, Ale wciaz nie udalo mi sie go wlaczyc, wiec wydaje mi sie , ze trrzeba to podlaczyc do tych podajrze 10 doprowadzen.
    hefid
    R.I.P. Meritorious for the elektroda.pl
    Post był raportowany.
    Przeniosłem z: Układy elektroniczne DIY pomysły, problemy
  • Helpful post
    bogdan_p
    Level 39  
    nie polecam testów o których była mowa wcześniej szkoda uszkodzenia sprzętu , najprostszym sposobem sterownia silnika BLDC jest zastosowanie specjalizowanego układu TDA 5140A http://boss.iele.polsl.gliwice.pl/pdf/Philips/tda5140a_2.pdf
    lub podobnego