logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

RS-232, LPT, RJ-45 - bezprzewodowy transfer danych...

LOST_815 02 Kwi 2007 15:19 2356 9
REKLAMA
  • #1 3744547
    LOST_815
    Poziom 10  
    Ocena: 1
    Mam dwa komputery, które dzieli ok. 200metrów.
    Nie chcę inwestować w WiFi, ponieważ połączenie potrzebuję rzadko, ale jadnak potrzebuję.

Muszę zrobić coś w rodzaju radia, tylko zamiast głosu, wysyłać dane. Prędkość najlepiej ok. 512Kbps (choć RS-232 ma ok 100, ale LTP ma za to 2MB/s).

Na usb chyba się nie da.

Jeszcze jest RJ-45. Może tym?

Z mojej wiedzy wynika tyle, że trzeba utworzyć falę elektromagnetyczną o danej częstotliwości i nałożyć te dane.

Nie mam doświadczenia w budowaniu układów elektrycznych, natomiast bardzo dużo lutowałem, ale gotowych projektów.
    Poza tym z programowaniem mikroprocesorów nie ma problemu. Tylko nie wiem jak ułożyć takie cudo...
  • REKLAMA
  • #2 3745221
    eP
    Poziom 27  
    Ocena: 21
    A ile zamierzasz zainwestowac w to polaczenie ?

Bo cos mi sie wydaje ze taniej niz na WiFi to cie nie wyjdzie.
  • #3 3752534
    LOST_815
    Poziom 10  
    Dlaczego?

Nadajnik radiowy chodzi bez problemu za 10zł.
    Tylko trzeba zmienić częstotliwość i zamiast dźwięku dać dane...

Czy to jest takie trudne?*

*Pytam bo nie mam zielonego pojęcia.
  • REKLAMA
  • #4 3752621
    tzok
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Ocena: 6533
    Tak, to jest takie trudne, w amatorskich warunkach do uzyskania są prędkości na poziomie kilkuset baud - mowa o packet radio (na paśmie CB).
    Gotowe nadajniki na 433MHz mają za małą moc na taką odległość.

Karty 11Mbps na PCI lub USB można kupić za 30-40zł... realny transfer to jakieś 300-500kB/s.
  • REKLAMA
  • #5 3754748
    LOST_815
    Poziom 10  
    to musi być bezprzewodowe
    realny transfer 64kB/s
    odległość 300metrów