logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak zwiększyć moc wzmacniacza na TDA2040 z tranzystorem NPN BD135?

djmaly17 22 Kwi 2007 14:43 2786 16
REKLAMA
  • #1 3810642
    djmaly17
    Poziom 19  
    Ocena: 27
    Witam. Znalazłem schemat wzmacniacza na układzie z mostkowanym TDA2040 i posiada on moc 30W. Jestem początkującym a zarazem fanem elektroakustyki. Czy jest możliwość aby dorzucić mu parę wat więcej mocy przy zastosowaniu jakiegoś tranzystora nawet i średniej mocy? Prześlę schemat tego wzmacniacza i może ktoś mi doradzi lub opisze na tym schemacie jak włączyć taki tranzystor i jak go zasilić i oczywiście jakim napięciem. Nie wiem jaki dokładnie to ma być tranzystor PNP czy NPN? Myślałem na tranzystorze NPN BD135 o wzmocnieniu średnim 12.5 W choć jakby go połączył mostkowo to możliwe że chyba bym uzyskał do tego wzmacniacza na TDA2040 dodatkowe 20W. Proszę o pomoc, będę bardzo wdzięczny!
    Załączniki:
    • Jak zwiększyć moc wzmacniacza na TDA2040 z tranzystorem NPN BD135? bez tytułu123.JPG (39.42 KB) Musisz być zalogowany, aby pobrać ten załącznik.
  • REKLAMA
  • #2 3811108
    Kuczus
    Poziom 19  
    Ocena: 8
    nie lepiej będzie zbudować coś na TDA7294 jeśli poszukujesz czegoś mocniejszego? w zasadzie nie pomogłem Ci...
    ale do kostki tda7294 jest potrzebne zaledwie kilka elementów i taniej Cię wyjdzie w stosunku co do mocy :) jak zrobisz tą kostkę... nabierzesz trochę wprawy to polecam poszukać coś na tranzystorach :)
  • #3 3811267
    djmaly17
    Poziom 19  
    Takżę o tym myslałem ale ja posiadam części wszystkie aby złożyć taki wzmacniacz na tda2040 i chodi mi tu o to czy będzie dardy go jakoś podrasować po przez wmontowanie dodatkowych tranzystorów aby uzyskoć około 50w lub mniej???
  • REKLAMA
  • #4 3811673
    żarówka rtęciowa
    Poziom 38  
    Ocena: 393