Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Odciecie pompy paliwa czy zaplonu - wlasny pomysł.

08 Cze 2007 00:22 18507 40
  • Poziom 10  
    Prosze o jakies sugestie czy odciecie pompy paliwa czy rozrusznika jest sposobem trudniejszym do ominiecia przez zlodzieja ? potrzebuje to wykonac w oplu, wiem jaki przewod i do czego tylko kwestie z "zycia" ktore lepiej rozlaczyc pompa, zaplon, rozrusznik ? wiem, wiem najlepiej wszystkie ale poki co jeden ;)
    Moj wlasny pomysl na kradziez lawetowa, to czujnik polozenia (koszt ok. 60 zl.) zespolony z radiopowiadamianiem do 1km. zawsze jakies zabezpiecznie przed lawetowaniem, podnoszeniem itp.
  • Poziom 26  
    rssilver napisał:
    ...... czy odciecie pompy paliwa czy rozrusznika jest sposobem trudniejszym do ominiecia przez zlodzieja ?

    A to wszystko zależy od tego, ile czasu będzie miał złodziej na pokonanie alarmu.
  • Poziom 10  
    solecki.m napisał:
    rssilver napisał:
    ...... czy odciecie pompy paliwa czy rozrusznika jest sposobem trudniejszym do ominiecia przez zlodzieja ?

    A to wszystko zależy od tego, ile czasu będzie miał złodziej na pokonanie alarmu.


    OK. wiadomo ze takie rozwiazanie to tez zadne rozwiazanie, ale myslalem ze jakas sugestia na korzysc jednego ze sposobow okaze sie lepsza. Ogolnie rozchodzi sie o utrudnienie a nie jako taki super forteca alarm.
  • Poziom 18  
    Jak odetniesz tylko rozrusznik to na popych zapali więc pozostają Ci dwie ewentualności paliwo jest najczęściej odcinane więc pierwsze będą szukać tam pozostaje elektronika ale często mają swoją podrasowaną na ich potrzeby więc siąść i płakać hehe.Wszystko zależy od chodliwości bryki polecam przekaźnik z 3 stykami i odpinasz wszystko co wymieniłeś.Przekaźnik zasilany po przekręceniu stacyjki tak do pewności/ hihi/ no i sterowany najlepiej np.magnesem/kontaktron/sprytnie oczywiście schowanym.No i rozpinasz układy po bezpiecznikach /tak do pewności gdyby się komuś chciało podawać napięcia na bezpieczniki/Kilka flaszeczek już wypiłem od znajomych którym taki układzik uratował samochód.:D
  • Poziom 10  
    adi_al napisał:
    (...) polecam przekaźnik z 3 stykami i odpinasz wszystko co wymieniłeś.Przekaźnik zasilany po przekręceniu stacyjki tak do pewności/ hihi/ no i sterowany najlepiej np.magnesem/kontaktron/sprytnie oczywiście schowanym.No i rozpinasz układy po bezpiecznikach(...)


    Tak tez sie nad tym zastanawialem ze nie ma co sie zastanawiac tylko odciac to i to i trafna sugestia aby obwod bezpiecznikow tez cos tam odciac ;) mam gotowca wlasnie na kontaktronie firmy amt, jest tam jeden przekaznik doloze jeszcze dwie sztuki by miec kazdy na osobny obwod i trzeba zabrac sie do roboty ;)) sugestia z bezpiecznikami trafna, tylko u mnie jest dostep kiepski do niej (opel astra).
  • Poziom 26  
    Ładnie tu chłopaki mówicie, macie rację, tylko co będzie, jak nygus poda plusa po zapłonie, tam gdzie ma się pojawić, np. na ECMie i innych newralgicznych punktach. Pomyśleliście o tym?
    Nie będę tu zaśmiecaj tego forum, ale awaryjnie udało mi się na mieście odpalić parę wózków "nie do ukradzenia".
    Ja powiem jedno: Jest to tylko kwestia czasu, ile ma złodziej ( no i jaką ma praktykę, wiedzę i doświadczenie).
    Ufffffff.....
    Ale się napisałem.
  • Poziom 10  
    solecki.m napisał:
    Ładnie tu chłopaki mówicie, macie rację, tylko co będzie, jak nygus poda plusa po zapłonie, tam gdzie ma się pojawić, np. na ECMie i innych newralgicznych punktach. Pomyśleliście o tym?


    Hmm..tutaj tego nie "jaze" co ma spowodowac podanie + po zalponie ? przez przewody przy stacyjce ? moja wiedza moze i mizerna, ale jak odlaczony jest np. bezpiecznik lub przekaznik od czegokolwiek to ten element nie zaskoczy wg. mojego myslania..moze sie myle. Jesli to jest mozliwe, to jakie magie uczynic by bylo to utrudnione ? czytalem o propozycjach np. odciecia roznych czujnikow, np. polozenia walu etc. Wiem ,ze nie ma rady jak ktos bedzie chcial zwinac auto to pewnie tak bedzie. Ale chcialbym utrudnic niezbyt wprawnemu amatorowi cudzej wlasnosci.
  • Poziom 26  
    rssilver napisał:
    ................czytalem o propozycjach np. odciecia roznych czujnikow, np. polozenia walu etc. ............................

    A jak myślisz, ile kosztuje kasowanie"helikopterków" w serwisie?
    Szanujący się instalator, nie będzie bicza na swoją d....ę ukręcał.
    W swoim aucie możesz zrobić co chcesz, ja natomiast tego w aucie klienta nie zrobię.
  • Poziom 10  
    solecki.m napisał:
    A jak myślisz, ile kosztuje kasowanie"helikopterków" w serwisie?
    Szanujący się instalator, nie będzie bicza na swoją d....ę ukręcał.
    W swoim aucie możesz zrobić co chcesz, ja natomiast tego w aucie klienta nie zrobię.


    Racja, wiem ile kosztuje kasowanie kodow usterek, ok. 70 zl. ale mam interfejs diagnostyczny wiec z kasowaniem ustsrek nie bylo problemu ale nie oto chodzi. Wiec co byc kolega proponowal w zwiazku moim planowanym uzbrajaniem bolidu w rozmaitosci elektroniczne ? co konkretnie poodcinac ? o czujnikach czytalem a nie mialem zamiaru tego wdrażać w życie.
  • Poziom 42  
    Witam.

    Przy tym <natłoku> elektroniki,którą posiadasz,radzę na przewodzie pompy paliwowej zainstalować przekażnik,z ukrytym przełącznikiem.Niezawodne.Pozdrawiam.
  • Poziom 10  
    emeryt2 napisał:
    Witam.

    Przy tym <natłoku> elektroniki,którą posiadasz,radzę na przewodzie pompy paliwowej zainstalować przekażnik,z ukrytym przełącznikiem.Niezawodne.Pozdrawiam.


    Takie tez bylo moje zalozenie z poczatku ale naczytalem sie niepotrzebnie moze i popadlem w paranoje,ze i to mozna obejsc ponoc podlaczajac zasilanie bezposrednio do pompy. ale z tego co wiem to nawet bezposrednie przylozenie do pompy moze spowodowac czkawki auta...wlasnie jestem w trakcie przygotywania, lutowania przewodow, dolozylem jeszcze jeden przykaznik by oprocz pompy odciac cos jeszcze ze skrzynki bepiecznikowej. Zastanawiam sie czy zasialnie popmy odlaczyc z poziomu przedow za skrzynka bezpiecznikow czy za oslona przed lub za przekaznikiem pompy, oczywiscie nie za blisko bo to wtedy bez sensu.
  • Poziom 42  
    Witam. Obowiązkowo za przekaznikiem pompy.Ja w Trzecim samochodzie używam tego zabezpieczenia,pracuje niezawodnie.Wyłącznik ukryj,ale nie przy desce rozdzielczej - pomyśl!.Powodzenia

  • Poziom 20  
    Ja mam w Lanosie odcięcie ECMa (czyli komputera) a bez niego nic nie ruszy (m.in. wtryski i cewka zapłonowa). Każde rozwiązanie nietypowe jest wielkim problemem dla złodzieja.

    A odcięcie pompy paliwa to mam zainstalowane ale związane jest to z LPG. Dokładnie chodzi o to, że odcięcie przekażnikiem sterowanym z elektromagnesu LPG zabezpiecza przez padaniem pompy paliwa). Sprawdzo - w pierwszych 2 latach od nowego 4 awarie pompy, od czasy kiedy sam zamontowałem odcięcie pompy paliwa ZERO awarii i super licha jej praca.

    Pozdrawiam.
  • Poziom 10  
    sunlux napisał:
    Ja mam w Lanosie odcięcie ECMa (czyli komputera) a bez niego nic nie ruszy(...)


    Tez sposob;) ale przy jednostce nie bede grzebal.

    emeryt2 napisał:
    Witam. Obowiązkowo za przekaznikiem pompy.Ja w Trzecim samochodzie używam tego zabezpieczenia,pracuje niezawodnie.Wyłącznik ukryj,ale nie przy desce rozdzielczej - pomyśl!.Powodzenia


    Tzn. miedzy przekaznikiem a pompa czy miedzy przekaznikiem a skrzynka bezpiecznikowa ?

    Tak, wiem...bedzie na kontaktron, magnesik neodym przy breloku i ukryte napewno nie w zasiegu reki...ani w schowku,bo to juz oklepane ;)

    Pozdrawiam. Dzieki za sugestie!

  • Poziom 20  
    Przy ecmie nie trzeba grzebać prawie nic - po prostu ecm jest zasilany przez bezpiecznik i wystarczy zrobić włącznik/wyłącznik na tym właśnie kabelu.
  • Poziom 42  
    Witam. Pomiędzy przekaznikiem , a pompą.To najlepsze rozwiązanie.Powodzenia.
  • Poziom 42  
    przekażnik ze stykiem przelączanym
    rosbrojony na + pompy podaje + z instalacji, uzbrojony podaje masę na + pompy...
    nawet podłączenie zasilania pompy na "krótko" spowoduje tylko masę iskier
  • Poziom 28  
    Witam.Wszystkie odcięcia łatwo ominąć.Dobry efekt daje użycie wyłącznika zwłocznego.Wtedy złodziej niczego nie szuka a na drodze już nie ma możliwości spokojnej "pracy"
  • Poziom 10  
    kortyleski napisał:
    przekażnik ze stykiem przelączanym
    rosbrojony na + pompy podaje + z instalacji, uzbrojony podaje masę na + pompy...
    nawet podłączenie zasilania pompy na "krótko" spowoduje tylko masę iskier


    A co bedzie jak zapomne uruchomic wylacznik...to z tego wynika ze po przekrecniu zaplonu pojdzie napiecie a ze zapomne zalacznik to napiecie pojdzie i bedzie zwarcie...wiec walnie bezpiecznik.

    Dodano po 2 [minuty]:

    emeryt2 napisał:
    Witam. Pomiędzy przekaznikiem , a pompą.To najlepsze rozwiązanie.Powodzenia.


    Tak tez zrobie :) pomysl jednego z kolegi sunlux wydaje sie byc niezly, bez kompa nic pojdzie, ale pewnie to tez jest do obejscia...a co np. gdy zawiedzie przelacznik i caly komp sie odlaczy ? w przypadki pompy dostanie najwyzej czkawki i zgasnie...a ECM strach pomyslec....siada wszystko :O

  • Poziom 20  
    Kilka razy odpalałem Lanosa z odłączonym ECMem (wyciągniętym bezpiecznikiem) - po prostu nie chce odpalić - to wszystko.
    Po wsadzeniu bezpiecznika spowrotem normalnie się odpalił i działa.
  • Poziom 10  
    kortyleski napisał:
    Odciecie pompy paliwa czy zaplonu - wlasny pomysł.
    dolne położenie zestyku - uzbrojony, instalacja odcięta od pompy, podanie + bezpośrednio na pompe spowoduje zwarcie"obejścia"
    górne polożenie to normalna praca, pompa pracuje



    Hehe nie zaskoczylem ze oto chodzilo, tak, reasumujac to rozwiazanie najbardziej mi przypadlo "do gustu" ;) wszystkim kolega z forum ktorzy udzielili garsc porad i sugestii dziekuje :)

    Mialem dzis to cudo montowac ale wolalem spedzic je na dzialce,zreszta w taki ukrop jaki dzis byl nie bardzo garnalem sie do roboty hehe.
  • Poziom 10  
    Dzis wlasnie zainstalowalem modul odcinajacy zaplon i pompe paliwa za przekaznikiem, dobrze poukrywalem w przewodach oryginalnych nie widac skad ida i dokad ida. poki co dziala ja chcialem, przelacznik na kontaktronie. Mialem zrobic manual z fotkami ale bez sensu podpowiadc i chwalic sie czyms takim. Wiec zdaje relacje ze wszystko poszlo zgodnie z planem. pozdrawiam!
  • Poziom 16  
    Uwaga dla wszystkich, którzy uwielbiają odcinać zapłon, należy pamiętać o użyciu bardzo dobrych elementów do tego odcięcia, w przeciwnym wypadku każda usterka w tym obwodzie spowoduje napompowanie paliwem katalizatora, a gdy już silnik zapali to rozgrzeje się on do białości topiąc asfalt pod samochodem. Widziałem już takie świecące samochody.
  • Poziom 10  
    bebefirst napisał:
    Uwaga dla wszystkich, którzy uwielbiają odcinać zapłon, należy pamiętać o użyciu bardzo dobrych elementów do tego odcięcia, w przeciwnym wypadku każda usterka w tym obwodzie spowoduje napompowanie paliwem katalizatora, a gdy już silnik zapali to rozgrzeje się on do białości topiąc asfalt pod samochodem. Widziałem już takie świecące samochody.


    Mysle ze fuszery nie zrobilem, poniewaz przewodow uzylem 2,5 a przekaznik kupilem nowy samochodowy na 30/40 A 12V wiec mysle ze + dobra izolacja , chyba martwic sie nie musze ;)
  • Poziom 10  
    Witam serdecznie ja mam fajny pomysł na własne zabezpieczenie auta przed kradzieżą ze względów bezpieczeństwa nie podam dokładnie gdzie to mam w aucie zamontowane podam to na przykładzie podłączenia przekaźnika ale gdzie zostanie zamontowane to urządzenie to już zależy od wyobraźni osoby montującej to zabezpieczenie . A więc tak polega to na zastosowaniu triaka BT 139 (raczej każdy wie jak taki triak działa więc nie będę tego opisywał ),wystarczy taki triak zamontować na przewodzie plusowym np przekaźnika a bramką należy sterować przepływ prądu czyli tak jeśli chcemy np uruchomić silnik i mamy odcięty prąd komputera na zasadzie triaka to należy tylko włączyć zapłon i przełącznikiem chwilowym złączyć styki i triak działa i trzyma tak długo i przewodzi prąd dopóki nie wyłączymy zapłonu lub tez nie zgasimy silnika .Warzna informacja prąd który podajemy na bramkę triaka musi być z tego samego źródła co prąd podawany na przekaznik tzn nie może być zastosowane osobne źródło zasilania np bateria i najlepiej jeśli prąd który podajemy na bramkę należy znaleźć gdzieś na przewodzie gdzie zaczyna płynąc prąd po wałczeniu zapłonu triak musi być zamieszczony w miejscu gdzie ma dobre chłodzenie bo dość mocno sie grzeje .Ja zrobiłem to w swoim aucie i działa bez problemu mam to już jakieś 6 miesięcy i nie mam z tym problemu .Cały schemat jak podłączyć zamieszczam poniżej .Wszelkie poprawki i usprawnienia mile widziane pozdro w razie jakiś problemów piszcie pomogę.Wybaczcie za jakieś niedomagania jestem nowy w tej dziedzinie i czasami mogę popełnić jakieś błędy wybaczcie
  • Specjalista - Alarmy Samochodowe
    szymonpaker napisał:
    Witam serdecznie ja mam fajny pomysł na własne zabezpieczenie auta przed kradzieżą ze względów bezpieczeństwa nie podam dokładnie gdzie to mam w aucie zamontowane podam to na przykładzie podłączenia przekaźnika ale gdzie zostanie zamontowane to urządzenie to już zależy od wyobraźni osoby montującej to zabezpieczenie . A więc tak polega to na zastosowaniu triaka BT 139 (raczej każdy wie jak taki triak działa więc nie będę tego opisywał ),wystarczy taki triak zamontować na przewodzie plusowym np przekaźnika a bramką należy sterować przepływ prądu czyli tak jeśli chcemy np uruchomić silnik i mamy odcięty prąd komputera na zasadzie triaka to należy tylko włączyć zapłon i przełącznikiem chwilowym złączyć styki i triak działa i trzyma tak długo i przewodzi prąd dopóki nie wyłączymy zapłonu lub tez nie zgasimy silnika .Warzna informacja prąd który podajemy na bramkę triaka musi być z tego samego źródła co prąd podawany na przekaznik tzn nie może być zastosowane osobne źródło zasilania np bateria i najlepiej jeśli prąd który podajemy na bramkę należy znaleźć gdzieś na przewodzie gdzie zaczyna płynąc prąd po wałczeniu zapłonu triak musi być zamieszczony w miejscu gdzie ma dobre chłodzenie bo dość mocno sie grzeje .Ja zrobiłem to w swoim aucie i działa bez problemu mam to już jakieś 6 miesięcy i nie mam z tym problemu .Cały schemat jak podłączyć zamieszczam poniżej .Wszelkie poprawki i usprawnienia mile widziane pozdro w razie jakiś problemów piszcie pomogę.Wybaczcie za jakieś niedomagania jestem nowy w tej dziedzinie i czasami mogę popełnić jakieś błędy wybaczcie


    Inicjatywa dobra, ale triak jest nie potrzebny i się grzeje, wystarczy zrobić układ na przekaźniku, który sam się podtrzyma Odciecie pompy paliwa czy zaplonu - wlasny pomysł.
  • Poziom 28  
    :arrow: carrier, ten mikrostyk powinien raczej być solidny (początkowy prąd załączania odbiornika). Można to zrobić inaczej z wykorzystaniem dwóch diod prostowniczych (nawet niskoamperowych).
  • Poziom 10  
    wykorzystując wyjscie jak sterowanie kolejnego przekaznika powoduje znikome obciarzenie mikrostyka i mozliwosc odciecia dowolnego obwodu