logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak zbudować spawarkę z funkcją rozruchu samochodów 12/24V?

mroziątko 25 Cze 2007 10:35 2597 6
REKLAMA
  • #1 4018065
    mroziątko
    Poziom 2  
    Ocena: 1
    Witam jestem amatorem ale lubię czasami coś zrobic pożytecznego. mam transformator a właściwie jego rdzeń (nawinę go w zależności od potrzeb) i chciałbym zrobic spawarkę, prostownik do ładowania akumulatorów 12, 24 V rozruchowych i wspomaganiem rozruchu przy prądzie rozruchu około 200,250A. wiem że można takie coś zrobic. Gdzieś słyszałem ze można wykozystac napięcie spawarki i tylko włożyc tyrystor z odpowiednim układem sterowania, który by obniżał napięcie. czy takie coś jest wogule możliwe? zakładając ze napięcie po stronie wtórnej będzie już wyprostowane. chciałbym żeby był to prosty układ bez zbędnych zabezpieczeń.
  • REKLAMA
  • REKLAMA
  • #3 4021684
    mroziątko
    Poziom 2  
    Ocena: 1
    Dziękuje za odpowiedz. Ale nie o to mi chodziło. Koledzy mają mają obniżone napięcie do około 20v. Ja mam napiecie ok. 80v i z tego napięcia chce zrobic ten rozruch nie potrafie obniżyc tego napięcia. Czy jest to możliwe?? bez dodatkowego odczepu??
  • REKLAMA
  • #4 4022782
    janek1815
    Poziom 38  
    Ocena: 1061