Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Światła na diodach LED przeróbka

27 Paź 2003 12:48 27132 35
  • Poziom 32  
    Witam all.

    Czy ktoś wykonywał przeróbkę świateł tylnych np. świateł "stop" na diody LED.
    Chcę przerobić wszystkie światła z tyłu na diody (kierunkowskazy,stop i postojowe). Diody będą umieszczone za oryginalnymi kloszami.
    Chcę połączyć po kilka (-naście) diod o dużej jasności zamiast jednej żarówki.
    Co sądzicie o takiej przeróbce?
    Prąd na pewno się zmniejszy i to bardzo 8)
  • Poziom 13  
    Ciekawy pomysł tylko co na to policja no i przeglądy ??Może być problem.
  • Poziom 15  
    ...nie tylko zmniejszy się prąd ale w sposób znaczący zwiększy się żywotność takiego rozwiązania nie tylko ze względu na ''słabości'' wolframu który się przepala,przerywa(od wstrząsów)....
    takie rozwiązania stają się coraz popularniejsze i w nowszych modelach autek montowane seryjnie ; oświetlenie boczne obrysowe zamiast żarówek pojawiły się diody jak również oświetlenie tylne.....
    pojawia się tylko pytanie ???? jak to w krajach cywilizowanych -czy pomimo zalet (diody LED nad żarówką) nie czepi się ktoś, o coś typu HOMOLOGACJA ?????????
  • Poziom 32  
    Kuba_25 napisał:
    Ciekawy pomysł tylko co na to policja no i przeglądy ??Może być problem.


    Nie spotkałem sie jeszcze z sytuacją że ktoś (uprawniony) sprawdzał by czy w lampie jest zamontowana żarówka czy diody.
    Skoro efekt jest ten sam to dlaczego nie.
    Większość spojlerów wyposażonych a światło "stop" i większość dodatkowych świateł stop jest zrobiona na diodach i są one dopuszczone do użytku.
    Pozatym w przepisach o ruchu drogowym nic na ten temat nie ma (chyba 8) ).
    Tak czy inaczej chyba sobie zrobie - "tak na próbę" takie światła.
    Nie jest to droga inwestycja.
  • Poziom 25  
    Tak jak mówi Kuba_25 co z przęglądami diagnosta przy samym wjezdzie do garażu sprawdza oświetlenie zewnętrzne pojazdu
    Ja bym ci proponował zrobić te cudo bo to fajna rzecz ale co do badań technicznych pojazdu to bym sobie załatwił drugi komplet kloszy(całych lamp) zawsze idzie przełożyc na jeden dzień.Powodzenia.
  • Poziom 34  
    mnie zatrzymali na przeglądzie bo na reflektorze było oznaczenie , że jest do normalnych żarówek a nie halogenów, do tych drugich powinienem zmienić reflektor.
    W związku z tym skąd weźmiesz reflektor?? jeszcze nie widziałem żeby któryś producent robił obudowy na ledy
  • Poziom 33  
    Hmm, jeszcze nigdy mi diagnosta nie kazał odkręcić klosza z tylnej lampy żeby sprawdzić czy tam jest dioda czy żarowka. To samo dotyczy policji na drodze - też sprawdzajaą czy swieci, a nie co świeci.
    Kodeks drogowy dokładnie określa ilość i kolor oświetlenia w samochodzie ale zdaje się nic nie mówi czy w lampie tylnej ma być żarowka czy dioda. Ważne żeby odpowiednio mocno swieciła.
    Co do reflektorów to sprawa wygląda nieco inaczej ale to chyba zrozumiałe, chyba nikt by nie chciał dostać po oczach lampą do oświetlania boiska na drodze...
  • Poziom 25  
    Tdv masz racje diagnosta nie patrzy co jest pod kloszem ale jak są samochody produkowane seryjnie z ledami z tyłu to sie zaraz rzuca w oczy ze to są ledy a nie zarówki
    jezeli chodzi o policje lub diagnoste to ma prawo nie przepuscic samochodu do ruchu a policja moze miec tez powód np: atest i zatrzymać dowód
  • Poziom 13  
    Przerabiaj ,mało prawdopodobne aby ktos to sprawdził i sie domyslił,jezeli intesywnosc swiatła bedzie taka sama to niema szans na wpadke :sm24:
  • Poziom 14  
    Proponuję zrobić jedną LEDożarówkę do testów. Na bagnecie żarówki zrobić pajączka z LEDami. Pytanie tylko ile i jakie diody? Jaka różnica w poborze prądu? A co żywotności to od 3-4 lat nie wymieniałem jeszcze ani jednej zarówki w samochodzie :) .
  • Poziom 22  
    Pomysł może i niezły lecz w przypadku kolizji oświetlenie niezgodne z homologacją może przesądzić o winie niewinnego uczestnika tejże kolizji (czego oczywiście nikomu nie życzę).
  • Poziom 28  
    Gdzieś wyczytałem, że żarówka 4V, 0,5A zastąpiona powinna zostać 28 :!: Ledami o jasności 5600mCd. Wówczas sprawność jest największa a pobór mocy najmniejszy ;) Więc jak widać koszt takiej przeróbki nie tani, a w efekcie możemy mić problem z "niebieskimi" :(


    Dadam jeszcze że sprawność LEDÓW zawiera się pomiędzy 10 -20% zaś żarówek (lamp żarowych) 3-4% Różnica widoczna. Zachęcam do lektóry artykułu: http://www.lighting.pl/vademecu/diody_LED.htm
  • Poziom 16  
    To jest nie mozliwe żeby policja się do tego przyczepiła. Atestu chyba tez nie trzeba mieć bo po co jeżeli kolory sie zgadzają i jasność świecenia bedzie taka sama a nawet lepsza!!!! :!: :!: . Chyba tez sobie takie coś zrobie bedzie ładnie wyglądać. Nowe samochody z super cena też już maja takie rozwiązanie. :!:
  • Poziom 22  
    IrekKo napisał:
    Witam all.

    Czy ktoś wykonywał przeróbkę świateł tylnych np. świateł "stop" na diody LED.
    Chcę przerobić wszystkie światła z tyłu na diody (kierunkowskazy,stop i postojowe). Diody będą umieszczone za oryginalnymi kloszami.
    Chcę połączyć po kilka (-naście) diod o dużej jasności zamiast jednej żarówki.
    Co sądzicie o takiej przeróbce?
    Prąd na pewno się zmniejszy i to bardzo 8)


    A może zrób matrycę diodową , dołóż sterowniczek i będziesz mógł wyświetlić np f..ck'a przy hamowaniu :roll:
  • Poziom 28  
    :arrow: waisik

    Nie wązne że świecić będzie lepiej nawet i kolory się zgadzają. Nikt na to nie wydał atestu i policja może jak najbardziej zabrać dowód rej. Dla nich atest to jak dla chrześcijanina 10 przykazań
  • Poziom 32  
    A na jakiej żarówce jest znak atestu?
    Czyba, że wszystkie żarówki bez względu na firme mają atest.
    Polecam lekture w ostatnim "AutoŚwiecie" o żarówkach, niektóre to takie gówna, że nie spełniają połowy norm, a są w sprzedaży.
    Teraz to sam nie wiem - przerabiać , czy nie :?:
  • Poziom 19  
    Mam diody ktore powinny CI pasowac, sa to najjansniejsze diody led produkowane na swiecie HPWT-BD00-E400, czerwone, podejrzewam ze 5, 6 szt wystarczty zamiast jednej zarowki. Robia na tych diodaach tranzmisje poprzez lacze swietlne na ponad 1km(projekt RONJA).
    Sam mam zamiar wlozyc te ledy zamiast zarowek z tylu, powino sie dac je przykleic do rezystora i umiescic zamiast banki szklanej w cokole zarowki
    rozmieszczajc diody dookola tak zeby dawaly swiatlo na calym obwodzie i jedna /dwie skierowana wprost.
  • Poziom 33  
    Proponuję odwiedzić allegro, spotakałem tam ostatanio gotowe lampy na LEDach do różnych samochodó z homologacją.
  • Poziom 16  
    :arrow: WoŹnY


    W sumie to tez jest racja ale to wszystko zależy na jakiego policjanta się trafi. Taki sam motyw był z ciemnymi szybami że nie można a jak sie pytałem policji to mówili że trzeba mieć atest inni że nie ale dodatkowe prawe lusterko 8) . A co do LEDów to watpie żeby ktoś się przyczepił jak będą dobrze świecić i bedzie ten sam efekt. :!: :!: :!:
  • Poziom 11  
    avatar napisał:
    takie zarowki na ledach (w tym miejscu powinno być słowo "już") widzialem w sklepach , moze lepiej kupic ? ..co prawda nie w polsce ale napewno sa sklepy z wysyłką


    przetestowałem chyba wiekszosc dostepnych na rynku zółtych ledów gotowych do wstawienia w kierunkowskazy zamiast zarówki-były i takie 9-diodowe ale zadne z nich nie dawały jasnosci nawet zblizonej do żarówki.Wróciłem do standartowych żarówek. Jesli tylna lampa nie jest całkowicie przezroczysta to swiatło led-a jest przez szybke skutecznie tłumione zreszta te szybki robione "pod żarówke" są na zasadzie pryzmatu tak wiec oswieltlenie ledem bedzie zawsze gorsze od żarówki. chyba ze pojawią sie jeszcze jasniejsze ledy niz obecnie (ponad 15 000mcd) to wtedy problemem pozostanie juz tylko dobre (nie punktowe)rozmieszczenie swiatła w lampie.Jesli ktos koniecznie chce to zrobic na led-ach to w miare bezpieczny efekt moze byc tylko pod warunkiem wywalenia bebechów ze srodka i umieszczeniu kilkudziesieciu hiper-jasnych diod bezposrednio przy szybce i na calej powierzchni-najwiecej zalezy od fabrycznej konstrukcji lampy-niektore sie do tego nadają a inne wcale
    pozdr
    Daro
  • Poziom 18  
    Witam
    Tylne lampy są tak skonstrułowane aby były widzialne One nie mogą oślepiać
    gmp Jak byś się czuł jadąc w nocy za takim samochodem który dla bajeru oświetla sobie drogę z tyłu na kilometr
    Wszystkie zmiani oświetlenia takie jak niebieskie diody z przodu czy neony pod podwoziem są karane utratą dowodu Mało tego to założenie żarówki innej niż powinna być też może skończyć się mandatem
    Pozdro
  • Poziom 11  
    Witam!
    Chciałem spytać, jakie skutki (pozytywne i negatywne) dla samochodu będzie miało zmniejszenie poboru prądu przez LEDowe oświetlenie ?
    Pozdrawiam


    Co do wymaganego oświetlenia i ich skutecznosci proponuje poczytać "ROZPORZĄDZENIE MINISTRA ... w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia." paragraf 12 "Światła": http://www.prawo.psm.pl/index.phtml?x=D2003_32_262_1
    i załącznik 6: "WARUNKI SZCZEGÓŁOWE DOTYCZĄCE ŚWIATEŁ ZEWNĘTRZNYCH POJAZDU SAMOCHODOWEGO I PRZYCZEPY" http://www.prawo.psm.pl/?x=D2003_32_262_8
  • Poziom 10  
    z tych ustaw wynika, że najważniejszy jest kolor i położenie światła na pojezdzie.
    Czyli ja mam założone przednie postojówki LED, koloru białego, więc nie powinni mundurowi się czepiać tego, no nie ?
  • Poziom 15  
    Jak będzie misiek wredny to się przyczepi, bo nie mają homologacji i już.
    Ja jeździłem na białych "W5W" i nie miałem problemów, poza wyjmowaniem na czas przeglądu.
    Teraz wyjąłem, bo zamontowałem dzienne i jestem często zatrzymywany, że niby jadę na "halogenach", ale kończy się na tłumaczeniach, że to dzienne.


    Co do skutków w związku ze zmniejszeniem pobieranego prądu, to gdy zastosujemy diody np. w bocznych migaczach, to mogą migać szybciej.
  • Poziom 13  
    A ja powiem jedno co do policjantów to pamiętajmy że oni też są ludźmi i trzeba z nimi umieć zagadać :> sprawdzone. A co do LEDów w tylkych lampach to obawiam się jednego. Mianowicie te klosze są pod zarówki, i mają specjalną geometrię. Rżónica polega na tym że żarówka świeci w miarę równo we wszystkich kierunkach, natomiast światło diody jest o wiele badziej zbieżene w jednym kieuknu. Zauważcie jak skonstuowane są lampy diodowe w dajmy na to BMW, otóż klosze nie są przymatyczne, a diody są ustawione w kierunku do tyłu. Dlatego nie jest potrzebny paraboidalny odbłyśnik w lampach opartych na diodach LED. Co można doradzić to robota musi profesjonalnie wygładać i w razie czego trzeba wkręcać że LEDki sa kupione w Niemczech i mają homologację ogólnoeuropejską wydaną przez TUV :)
  • Poziom 31  
    zamontowalem sobie probnie zakupione na allegro, firmowane przez sklep, a nie "wacka" co sobie nakupil za granica, zeby opchnac u nas i...
    nie jestem zbyt zadowolony. pobor pradu jest 1wat, co nawet w polaczeniu z przednim 21w daje dwu-,trzykrotnie wieksza szybkosc blyskow, po wlaczeniu awaryjnych - jest prawidlowa, bo chodza wtedy 2.przednie po 21 i dwie tylne po 1 wat. na pewno widocznosc nie jest lepsza, niz zarowek, z tym ze sa za przezroczystym kloszem.
    natomiast stop/postojowe za czerwonym kloszem sa malo widoczne. pare kolegow klubowych ma juz i tą czesc klosza z przezroczystego, u nich widac lepiej, ale to tez nie to. niedlugo bede "rzezbil", bo w moim aucie jest 1.dwuwłóknowa stop/postoj i obok dodatkowa 5watowa postojowa, gdyby i ta oprawke przerobic na druga dwuwłóknowa- jasnosc dwóch obok siebie stopow bylaby zblizona do zarowki, tylko z kolei oprawka jest do 5watowej o mniejszych rozmiarach. ale jak sie chce to sie da....
  • Spec od Mercedesów
    Ja to z doświadczeń optycznych mogę zaproponować rozwiązanie (dla kloszy ryflowanych, nie gładkich) w którym rezygnuje się z promieni odbitych od odbłyśnika, osie optyczne diod muszą zaś być skierowane równolegle do osi promieni żarówki. Załącznik prezentuje nieudolną rekonstrukcję lampy powstałą w programie graficznym. Jeszcze jedno: Każda z diod generuje pewien "stożek światła". Suma wszystkich "plamek" (od każdej z diod) powinna dosyć dokładnie pokrywać powierzchnię klosza - oświetlenie będzie wtedy dosyć równomierne. Jeżeli użyte diody mają większy kąt oświetlania - można umieścić je bliżej powierzchni klosza. Jeżeli ich kąt świecenia jest bardziej skupiony - muszą znajdować się dalej od powierzchni klosza, lub musi ich być więcej.
    Pzdr.