Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

OPEL CORSA problem z up造wem pr康u

waljo 02 Jul 2007 08:06 11873 26
e-mierniki
  • #1
    waljo
    Level 21  
    Mam problem z up造wem pr康u w poje寮zie jak wy瞠j. Akumulator 64Ah, po na豉dowaniu akumulator trzyma oko這 4 do 5 dni. ζdowanie dobre warto嗆 oko這 14,5 V. Po zmierzeniu okaza這 si, 瞠 po wy陰czeniu wszystkich odbiornik闚 od陰czeniu akumulatora, pokazana warto嗆 to 0,86 A. Wyjmowa貫m po kolei wszystkie bezpieczniki, po wyj璚iu bezpiecznika nr 1 warto嗆 pr康u spad豉 do 0,55. Zacz掖em przegl康a instalacj mi璠zy innymi o鈍ietlenie wn皻rza, radio zegarek, termometr, czyli to co jest pod ten bezpiecznik podpi皻e i nic wszystko wygl康a OK, a pr康 nadal ucieka. podejrzewa貫m jeszcze rozrusznik ale te jest dobry. Nawet po jego wyj璚iu nadal pokazywana jest warto嗆 0,86A. Pojazd to Opel Corsa B 96 r silnik 1,5D (Isuzu).
    Prosz o jak捷 porad bo moje pomys造 na rozwi您anie problemu si sko鎍zy造.
    Dzi瘯i
  • e-mierniki
  • Helpful post
    #2
    adamo
    Level 21  
    Witam od陰cz alternator i wtedy sprawdz jaki jest pob鏎
    Pzdr
  • #3
    waljo
    Level 21  
    Od陰czy貫m, a nawet go wyj掖em i nadal jest 0,86A
  • Helpful post
    #4
    Radeon 24
    Level 24  
    Witam!
    Czy przy pomiarze 鈍ieci這 Ci si 鈍iate趾o sufitowe?
    Moze masz alarm kt鏎y co "wciaga" jakis sterownik (centralnego), radio, kt鏎e jest podpi皻e pod nie ten kabel co odl帷za貫 (wyci庵 je).

    Zastanawia mnie jescze jedno: jak mogles mierzy pr康 z wyci庵nietym akumulatorem?

    Pozdrawiam!
  • Helpful post
    #5
    gordon1
    Level 15  
    Pob鏎 pradu powinien byc oko這 0,02-0,05 A , kluczyk wyciagniety (bo wtedy gasnie wyswietlacz ) drzwi zamkniete bo w lampce sufitowej nie ma wy豉cznika .Jesli masz wtedy pobor wiekszy jak pisze to od豉cz radio na kostce i zobacz jak jest pod豉czony wzmacniacz antenowy o ile jest ,powinien byc na wyjsciu z radia ,czesto pod豉czaja na 30 i wtedy jest pobor oko 0,5 A jesli jest alarm to go od豉cz .Nie wiem czy masz oswietlenie bagaznika ,jesli jest to sprawdz czy sie wy豉ncza.Mi貫j pracy :D
  • e-mierniki
  • #6
    waljo
    Level 21  
    Bezpiecznik nr 1 odpowiada za radio, o鈍ietlenie wn皻rza, baga積ika, sygna dzwi瘯owy, kierunkowskazy, 鈍iat豉 awaryjne, i modu gdzie jest zegarek i termometr tzw. DID. Wszystko to od陰czy貫m i nadal nic. Na schemacie znalaz貫m ten wzmacniacz antenowy, czy to jest dodatkowe urz康zenie zamontowane w samochodzie, czy w antenie?. Je瞠li jest to zwi您ane z kostk od radia to radio wypi掖em i nadal bez zmian. Przejrza貫m schemat i dochodz do wniosku, 瞠 mo瞠 kt鏎y z licznych przeka幡ik闚 robi to zamieszanei ale 瘸den nie jest zwi您any z bezpiecznikiem nr 1. Teraz to ju nic nie wiem:cry:

    PS. Miernik wpinam pomi璠zy klem minusow, a minusowy przew鏚 akumulatora.
  • Helpful post
    #7
    User removed account
    User removed account  
  • #8
    waljo
    Level 21  
    Dok豉dnie to taka warto嗆 ale jak pisa貫m wcze郾iej po wyj璚iu wszystkich 瘸r闚ek z o鈍ietlenia wn皻rza i baga積ika nadal bez zmian.
    Ampera obni瘸 si tylko po wyj璚iu bezpiecznika nr 1, ale tak do oko這 o,5 A.
  • Helpful post
    #9
    manieek
    Level 14  
    waljo wrote:
    Dok豉dnie to taka warto嗆 ale jak pisa貫m wcze郾iej po wyj璚iu wszystkich 瘸r闚ek z o鈍ietlenia wn皻rza i baga積ika nadal bez zmian.
    Ampera obni瘸 si tylko po wyj璚iu bezpiecznika nr 1, ale tak do oko這 o,5 A.


    To od豉nczaj nast瘼ne odbiorniki tak 瞠by spad這 do tej warto軼i dopuszczalnej
  • #10
    waljo
    Level 21  
    To troch trudne bo po wyj璚iu elementu nie widomo p騧niej gdzie go w這篡, 瘸r闚ki to pestka ale wszystkie przeka幡iki to ju problem, wszystkie tak samo wygl康aj, mo瞠 poprosz o jaki inny spos鏏 bez totalnego wyjmowania element闚.
  • Helpful post
    #11
    Marunio
    Level 15  
    S takie ma貫 mierniki CN-200mA oraz CN-20A razem w cenie ok 100 z w Conrad Electronik firmy VOLCRAFT. Wyjmujesz bezpiecznik, kt鏎y wk豉dasz z boku wtyczki, aby zabezpieczy badany obw鏚. Wtyczk wk豉dasz w miejsce wyjetego bezpiecznika i czytasz warto嗆 pr康u w danym obwodzie. Bardzo przydatna rzecz do takich poszukiwa. Mo積a na wz鏎 i podobie雟two przerobi spalony bezpiecznik jako wtyczk do normalnego miernika i dokona takich samych pomir闚. Powodzenia :)
    OPEL CORSA problem z up造wem pr康u
  • #12
    User removed account
    User removed account  
  • #13
    waljo
    Level 21  
    Czyli sugerujesz aby pomierzy czy w danym obwodzie zabezpieczonym bezpiecznikiem pr康 i zobaczy dlaczego on tam jest dobrze rozumiem, przyznam 瞠 tego jeszcze nie pr鏏owa貫m, jutro sprawdz.
    Dzieki.
  • Helpful post
    #14
    Marunio
    Level 15  
    Co do amperomierza c璕owego to mo磧iwe pod warunkiem, 瞠 jest to amperomierz c璕owy do pomiaru pr康u sta貫go, s takie np UT204. B璠zie trudno podej嗆 szcz瘯ami do przewod闚. Pomiar tego typu miernikiem obarczony b璠zie w takich ma造ch zakresach b喚dem spowodowanym niecentrycznym umieszczeniem przewodu w du篡ch szcz瘯ach. Najpowa積iejsze zagro瞠nie wynikaj帷e z wyjmowania bezpiecznik闚 to rozkodowanie radia, pozosta貫 s do ustawienia. Kolega Waljo pisa, 瞠 od陰cza ju akumulator, a wi璚 wszystkie te ustawienia ju prze獞iczy, 陰cznie z radiem, kt鏎e te nie mia這 zasilania. Ja podejrzewam, 瞠 jest uszkodzenie izolacji kt鏎ego z przwod闚 w wi您ce elektrycznej i st康 te up造wno軼i, zw豉szcza w tak pogod. Mog te by za郾iedzia貫 po陰czenia np w kostkach przy豉cze 鈍iate tylnych. Lubi si tam gromadzi wilgo co powoduje up造wno軼i. Proponowana metoda pozwoli wskaza obw鏚 w kt鏎ym nale篡 szuka uszkodze, a to ju du穎 bli瞠j do okre郵enia miejsca uszkodzenia.
  • #15
    User removed account
    User removed account  
  • #16
    Marunio
    Level 15  
    Pi瘯ny miernik, naprawd zazdroszcz koledze, zw豉szcza 瞠 jest to cyt. z podanej strony:"pierwsza na 鈍iecie konstrukcja stosuj帷a technologi pomiaru pr康u sta貫go i przemiennego otwartymi c璕ami" i do tego chwilowo niedostepny (brak towaru) na podanej stronie SEP. Na innej stronie zagranicznej, proponowany za jedyne 90 GBF. Teraz to kolega Waljo b璠zie mia prawdziwy problem ze swoim autem. Przepraszam za sarkastyczny ton tego komentarza, ale ja chcia貫m tylko, naprawd pom鏂 w prosty, dost瘼ny spos鏏 w usuni璚iu usterki, a tu taka krytyka, 瞠 "to niedobra metoda". Pozdrawiam :)
  • #17
    User removed account
    User removed account  
  • Helpful post
    #18
    viper555
    Level 39  
    Proponowa豚ym od陰czenie tylnej wi您ki / z陰cze s逝pek kierowcy/ cz瘰te gnicie i korodowanie pod wyk豉dzin , aby poszukiwania zaw瞛i do- prz鏚 czy ty.P
  • #19
    waljo
    Level 21  
    Dzi瘯i za porady czytam je uwa積ie bo wszystkie co nowego wnosz, o tych gnij帷ych przewodach we wi您kach ju czyta貫m i na pewno je sprawdz, podobno jest jeszcze jeden newralgiczny punkt gdzie gnij przewody, wi您ka gdzies w okolicy przednich reflektor闚. Dzisiaj zabieram si do roboty.
  • #20
    mickemaster
    Level 27  
    A o鈍itlenie schowka dzia豉 po przekr璚eniu kluczyka czy nie?, w oplu kumpla dzia豉這 niezale積ie i...wy豉dowa這 mu akumulator ;)
  • Helpful post
    #21
    Mih
    Level 27  
    mickemaster wrote:
    A o鈍itlenie schowka dzia豉 po przekr璚eniu kluczyka czy nie?, w oplu kumpla dzia豉這 niezale積ie i...wy豉dowa這 mu akumulator ;)


    W Corsie B po stacyjce
  • #22
    jacknn

    Level 21  
    G逝pie mo瞠 pytanie, ale jakie masz radio? sam pod陰cza貫 czy jest zamontowane fabrycznie?
  • #23
    waljo
    Level 21  
    Witam jeszcze raz wszystkich. Uda這 si to dla mnie wiadomo嗆 dnia. W豉郾ie wracam z gara簑 i znalaz貫m usterk. Przyczyna le瘸豉 w trzech miejscach, w wi您ce biegn帷ej od kostek przy drzwiach kierowcy do ty逝 pojazdu (przetarte dwa przewody), zimne luty w DIDzie czyli zegarku i jest jaki problem w alternatorze, po wyj璚iu jednego przewodu z alternatora, i usuni璚iu pozosta造ch usterek, up造w pr康u zupe軟ie zanika. Tak wi璚 te rzeczy wp造wa造 na ca陰 usterk i dlatego ci篹ko by這 to zlokalizowa poniewa nigdy nie robi貫m tak aby wszystkie te wadliwe miejsca by造 zupe軟ie od陰czone (m鎩 b陰d).
    Wracaj帷 do alternatora to pytanie jak go sprawdzi?. z wst瘼nych ogl璠zin wynika, 瞠 kto ju w nim robi zmiany poniewa brak jest oryginalnej wtyczki przy alternatorze, a zamiast niej s wyprowadzone cztery przewody, kt鏎e poprzez wsuwki 陰cz si z alternatorem. Co zatem zrobi aby zbada co mu dolega. Alternator pracuje normalnie daje oko這 14,5V napi璚ia i kontrolka ga郾ie podcza spracy silnika. Czyli zachowuje si normalnie. Czy mo磧iwe, 瞠 jest uszkodzony w nim regulator czy mo瞠 diody. Poprosz o jakie porady jak go sprawdzi miernikiem. Alternator nap璠za jednocze郾ie pomp oleju.
    Dzi瘯uj jednocze郾ie wszystkim kolegom bior帷ym do tej pory udzia w pomocy.
  • #24
    jacknn

    Level 21  
    Przy alternatorze to nie pompa oleju a vacu pompa, czyli wspomaganie hamulc闚. W tych alternatorach (do穎 ju napisano na tym forum o nich) cz瘰to siadaj diody. Jednak diody i regulator to jeden modu dlatego wymienia si to jednocze郾ie (chyba, 瞠 si myl ale u mnie jest podobnie astra 1.7 isuzu i wymienia貫m ca造 modu). Przer鏏ki masz prawdopodobnie dlatego bo ci篹ko jest dosta orygina i cz瘰to jest bardzo drogi i mechanicy przerabiaj modu造 z innych alternator闚 (u mnie zrobiono tak samo).
  • #25
    waljo
    Level 21  
    A od jakiego innego alternatora pasuje ten modu?.
  • #26
    jacknn

    Level 21  
    Nie wiem od czego zamontowano mi ten regulator wraz z diodami. Napraw swojego alternatora robi貫m u fachowca i zap豉ci貫m za ta operacje 200z wi璚 nie du穎. Na pewno idealnie pasuj帷ego nie ma, u mnie te robili jakie przer鏏ki aby da si ten regulator przykr璚i. Mog jednak Ciebie pocieszy, 瞠 po naprawie nie mam 瘸dnych problem闚 z alternatorem.
  • #27
    waljo
    Level 21  
    W zasadzie usterka zdjagnozowana, wiadomo gdzie tkwi problem, wi璚 uwa瘸m temat za zamkni皻y. Dzi瘯uj jeszcze raz wszystkim kolegom za pomoc.
    Pozdrawiam