Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

OPEL CORSA problem z up³ywem pr±du

waljo 02 Jul 2007 08:06 11873 26
e-mierniki
  • #1
    waljo
    Level 21  
    Mam problem z up³ywem pr±du w poje¼dzie jak wy¿ej. Akumulator 64Ah, po na³adowaniu akumulator trzyma oko³o 4 do 5 dni. £adowanie dobre warto¶æ oko³o 14,5 V. Po zmierzeniu okaza³o siê, ¿e po wy³±czeniu wszystkich odbiorników od³±czeniu akumulatora, pokazana warto¶æ to 0,86 A. Wyjmowa³em po kolei wszystkie bezpieczniki, po wyjêciu bezpiecznika nr 1 warto¶æ pr±du spad³a do 0,55. Zacz±³em przegl±daæ instalacjê miêdzy innymi o¶wietlenie wnêtrza, radio zegarek, termometr, czyli to co jest pod ten bezpiecznik podpiête i nic wszystko wygl±da OK, a pr±d nadal ucieka. podejrzewa³em jeszcze rozrusznik ale te¿ jest dobry. Nawet po jego wyjêciu nadal pokazywana jest warto¶æ 0,86A. Pojazd to Opel Corsa B 96 r silnik 1,5D (Isuzu).
    Proszê o jak±¶ poradê bo moje pomys³y na rozwi±zanie problemu siê skoñczy³y.
    Dziêki
  • e-mierniki
  • Helpful post
    #2
    adamo
    Level 21  
    Witam od³±cz alternator i wtedy sprawdz jaki jest pobór
    Pzdr
  • #3
    waljo
    Level 21  
    Od³±czy³em, a nawet go wyj±³em i nadal jest 0,86A
  • Helpful post
    #4
    Radeon 24
    Level 24  
    Witam!
    Czy przy pomiarze ¶wieci³o Ci siê ¶wiate³ko sufitowe?
    Moze masz alarm który co¶ "wciaga" jakis sterownik (centralnego), radio, które jest podpiête pod nie ten kabel co odl±cza³e¶ (wyci±g je).

    Zastanawia mnie jescze jedno: jak mogles mierzyæ pr±d z wyci±gnietym akumulatorem?

    Pozdrawiam!
  • Helpful post
    #5
    gordon1
    Level 15  
    Pobór pradu powinien byc oko³o 0,02-0,05 A , kluczyk wyciagniety (bo wtedy gasnie wyswietlacz ) drzwi zamkniete bo w lampce sufitowej nie ma wy³acznika .Jesli masz wtedy pobor wiekszy jak pisze to od³acz radio na kostce i zobacz jak jest pod³aczony wzmacniacz antenowy o ile jest ,powinien byc na wyjsciu z radia ,czesto pod³aczaja na 30 i wtedy jest pobor oko³ 0,5 A jesli jest alarm to go od³acz .Nie wiem czy masz oswietlenie bagaznika ,jesli jest to sprawdz czy sie wy³ancza.Mi³ej pracy :D
  • e-mierniki
  • #6
    waljo
    Level 21  
    Bezpiecznik nr 1 odpowiada za radio, o¶wietlenie wnêtrza, baga¿nika, sygna³ dzwiêkowy, kierunkowskazy, ¶wiat³a awaryjne, i modu³ gdzie jest zegarek i termometr tzw. DID. Wszystko to od³±czy³em i nadal nic. Na schemacie znalaz³em ten wzmacniacz antenowy, czy to jest dodatkowe urz±dzenie zamontowane w samochodzie, czy w antenie?. Je¿eli jest to zwi±zane z kostk± od radia to radio wypi±³em i nadal bez zmian. Przejrza³em schemat i dochodzê do wniosku, ¿e mo¿e który¶ z licznych przeka¼ników robi to zamieszanei ale ¿aden nie jest zwi±zany z bezpiecznikiem nr 1. Teraz to ju¿ nic nie wiem:cry:

    PS. Miernik wpinam pomiêdzy klemê minusow±, a minusowy przewód akumulatora.
  • Helpful post
    #7
    User removed account
    User removed account  
  • #8
    waljo
    Level 21  
    Dok³adnie to taka warto¶æ ale jak pisa³em wcze¶niej po wyjêciu wszystkich ¿arówek z o¶wietlenia wnêtrza i baga¿nika nadal bez zmian.
    Ampera¿ obni¿a siê tylko po wyjêciu bezpiecznika nr 1, ale tak do oko³o o,5 A.
  • Helpful post
    #9
    manieek
    Level 14  
    waljo wrote:
    Dok³adnie to taka warto¶æ ale jak pisa³em wcze¶niej po wyjêciu wszystkich ¿arówek z o¶wietlenia wnêtrza i baga¿nika nadal bez zmian.
    Ampera¿ obni¿a siê tylko po wyjêciu bezpiecznika nr 1, ale tak do oko³o o,5 A.


    To od³anczaj nastêpne odbiorniki tak ¿eby spad³o do tej warto¶ci dopuszczalnej
  • #10
    waljo
    Level 21  
    To trochê trudne bo po wyjêciu elementu nie widomo pó¼niej gdzie go w³o¿yæ, ¿arówki to pestka ale wszystkie przeka¼niki to ju¿ problem, wszystkie tak samo wygl±daj±, mo¿e poproszê o jaki¶ inny sposób bez totalnego wyjmowania elementów.
  • Helpful post
    #11
    Marunio
    Level 15  
    S± takie ma³e mierniki CN-200mA oraz CN-20A razem w cenie ok 100 z³ w Conrad Electronik firmy VOLCRAFT. Wyjmujesz bezpiecznik, który wk³adasz z boku wtyczki, aby zabezpieczyæ badany obwód. Wtyczkê wk³adasz w miejsce wyjetego bezpiecznika i czytasz warto¶æ pr±du w danym obwodzie. Bardzo przydatna rzecz do takich poszukiwañ. Mo¿na na wzór i podobieñstwo przerobiæ spalony bezpiecznik jako wtyczkê do normalnego miernika i dokonaæ takich samych pomirów. Powodzenia :)
    OPEL CORSA problem z up³ywem pr±du
  • #12
    User removed account
    User removed account  
  • #13
    waljo
    Level 21  
    Czyli sugerujesz aby pomierzyæ czy w danym obwodzie zabezpieczonym bezpiecznikiem pr±d i zobaczyæ dlaczego on tam jest dobrze rozumiem, przyznam ¿e tego jeszcze nie próbowa³em, jutro sprawdzê.
    Dzieki.
  • Helpful post
    #14
    Marunio
    Level 15  
    Co do amperomierza cêgowego to mo¿liwe pod warunkiem, ¿e jest to amperomierz cêgowy do pomiaru pr±du sta³ego, s± takie np UT204. Bêdzie trudno podej¶æ szczêkami do przewodów. Pomiar tego typu miernikiem obarczony bêdzie w takich ma³ych zakresach b³êdem spowodowanym niecentrycznym umieszczeniem przewodu w du¿ych szczêkach. Najpowa¿niejsze zagro¿enie wynikaj±ce z wyjmowania bezpieczników to rozkodowanie radia, pozosta³e s± do ustawienia. Kolega Waljo pisa³, ¿e od³±cza³ ju¿ akumulator, a wiêc wszystkie te ustawienia ju¿ przeæwiczy³, ³±cznie z radiem, które te¿ nie mia³o zasilania. Ja podejrzewam, ¿e jest uszkodzenie izolacji którego¶ z przwodów w wi±zce elektrycznej i st±d te up³ywno¶ci, zw³aszcza w tak± pogodê. Mog± te¿ byæ za¶niedzia³e po³±czenia np w kostkach przy³aczeñ ¶wiate³ tylnych. Lubi siê tam gromadziæ wilgoæ co powoduje up³ywno¶ci. Proponowana metoda pozwoli wskazaæ obwód w którym nale¿y szukaæ uszkodzeñ, a to ju¿ du¿o bli¿ej do okre¶lenia miejsca uszkodzenia.
  • #15
    User removed account
    User removed account  
  • #16
    Marunio
    Level 15  
    Piêkny miernik, naprawdê zazdroszczê koledze, zw³aszcza ¿e jest to cyt. z podanej strony:"pierwsza na ¶wiecie konstrukcja stosuj±ca technologiê pomiaru pr±du sta³ego i przemiennego otwartymi cêgami" i do tego chwilowo niedostepny (brak towaru) na podanej stronie SEP. Na innej stronie zagranicznej, proponowany za jedyne 90 GBF. Teraz to kolega Waljo bêdzie mia³ prawdziwy problem ze swoim autem. Przepraszam za sarkastyczny ton tego komentarza, ale ja chcia³em tylko, naprawdê pomóc w prosty, dostêpny sposób w usuniêciu usterki, a tu taka krytyka, ¿e "to niedobra metoda". Pozdrawiam :)
  • #17
    User removed account
    User removed account  
  • Helpful post
    #18
    viper555
    Level 39  
    Proponowa³bym od³±czenie tylnej wi±zki / z³±cze s³upek kierowcy/ czêste gnicie i korodowanie pod wyk³adzin± , aby poszukiwania zawêziæ do- przód czy ty³.P
  • #19
    waljo
    Level 21  
    Dziêki za porady czytam je uwa¿nie bo wszystkie co¶ nowego wnosz±, o tych gnij±cych przewodach we wi±zkach ju¿ czyta³em i na pewno je sprawdzê, podobno jest jeszcze jeden newralgiczny punkt gdzie gnij± przewody, wi±zka gdzies w okolicy przednich reflektorów. Dzisiaj zabieram siê do roboty.
  • #20
    mickemaster
    Level 27  
    A o¶witlenie schowka dzia³a po przekrêceniu kluczyka czy nie?, w oplu kumpla dzia³a³o niezale¿nie i...wy³adowa³o mu akumulator ;)
  • Helpful post
    #21
    Mihó
    Level 27  
    mickemaster wrote:
    A o¶witlenie schowka dzia³a po przekrêceniu kluczyka czy nie?, w oplu kumpla dzia³a³o niezale¿nie i...wy³adowa³o mu akumulator ;)


    W Corsie B po stacyjce
  • #22
    jacknn

    Level 21  
    G³upie mo¿e pytanie, ale jakie masz radio? sam pod³±cza³e¶ czy jest zamontowane fabrycznie?
  • #23
    waljo
    Level 21  
    Witam jeszcze raz wszystkich. Uda³o siê to dla mnie wiadomo¶æ dnia. W³a¶nie wracam z gara¿u i znalaz³em usterkê. Przyczyna le¿a³a w trzech miejscach, w wi±zce biegn±cej od kostek przy drzwiach kierowcy do ty³u pojazdu (przetarte dwa przewody), zimne luty w DIDzie czyli zegarku i jest jaki¶ problem w alternatorze, po wyjêciu jednego przewodu z alternatora, i usuniêciu pozosta³ych usterek, up³yw pr±du zupe³nie zanika. Tak wiêc te rzeczy wp³ywa³y na ca³± usterkê i dlatego ciê¿ko by³o to zlokalizowaæ poniewa¿ nigdy nie robi³em tak aby wszystkie te wadliwe miejsca by³y zupe³nie od³±czone (mój b³±d).
    Wracaj±c do alternatora to pytanie jak go sprawdziæ?. z wstêpnych oglêdzin wynika, ¿e kto¶ ju¿ w nim robi³ zmiany poniewa¿ brak jest oryginalnej wtyczki przy alternatorze, a zamiast niej s± wyprowadzone cztery przewody, które poprzez wsuwki ³±cz± siê z alternatorem. Co zatem zrobiæ aby zbadaæ co mu dolega. Alternator pracuje normalnie daje oko³o 14,5V napiêcia i kontrolka ga¶nie podcza spracy silnika. Czyli zachowuje siê normalnie. Czy mo¿liwe, ¿e jest uszkodzony w nim regulator czy mo¿e diody. Poproszê o jakie¶ porady jak go sprawdziæ miernikiem. Alternator napêdza jednocze¶nie pompê oleju.
    Dziêkujê jednocze¶nie wszystkim kolegom bior±cym do tej pory udzia³ w pomocy.
  • #24
    jacknn

    Level 21  
    Przy alternatorze to nie pompa oleju a vacu pompa, czyli wspomaganie hamulców. W tych alternatorach (do¿o ju¿ napisano na tym forum o nich) czêsto siadaj± diody. Jednak diody i regulator to jeden modu³ dlatego wymienia siê to jednocze¶nie (chyba, ¿e siê mylê ale u mnie jest podobnie astra 1.7 isuzu i wymienia³em ca³y modu³). Przeróbki masz prawdopodobnie dlatego bo ciê¿ko jest dostaæ orygina³ i czêsto jest bardzo drogi i mechanicy przerabiaj± modu³y z innych alternatorów (u mnie zrobiono tak samo).
  • #25
    waljo
    Level 21  
    A od jakiego innego alternatora pasuje ten modu³?.
  • #26
    jacknn

    Level 21  
    Nie wiem od czego zamontowano mi ten regulator wraz z diodami. Naprawê swojego alternatora robi³em u fachowca i zap³aci³em za ta operacje 200z³ wiêc nie du¿o. Na pewno idealnie pasuj±cego nie ma, u mnie te¿ robili jakie¶ przeróbki aby da³ siê ten regulator przykrêciæ. Mogê jednak Ciebie pocieszyæ, ¿e po naprawie nie mam ¿adnych problemów z alternatorem.
  • #27
    waljo
    Level 21  
    W zasadzie usterka zdjagnozowana, wiadomo gdzie tkwi problem, wiêc uwa¿am temat za zamkniêty. Dziêkujê jeszcze raz wszystkim kolegom za pomoc.
    Pozdrawiam