logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Sterownik PLC do naprzemiennego sterowania pompami w zbiorniku - porady

terminux 18 Lip 2007 12:14 3462 13
  • #1 4091820
    terminux
    Poziom 23  
    Ocena: 168
    Witam.
    Mam do rozwiązania problem opróżniania zbiornika. W zbiorniku zawieszone 3 pływaki: MAX, MIN, ALARM. Do tego dochodzą 2 pompy, które mają być załączane naprzemiennie tzn jak raz jedna opróżni zbiornik, to następnym razem rusza druga. Myślałem o sterowniku PLC ALPHA AL-10R Mitsubishi. Tylko, że nie znam się na sterownikach i nie wiem, czy to dobry wybór. Może jest coś innego taniego co możecie polecić?
  • #2 4091876
    sbartos
    Poziom 25  
    Ocena: 153
    Ja do przełączania pomp z powodzeniem używam przekaźnik finder;
    http://www.findernet.com/en/products/detail.php?codice=202382300000&lang=en&gruppo=gruppo1
    a do sond;
    http://www.metalchem.pl/admin/prod/spc-1k.pdf
    do tego styki pomocnicze do bezpieczników typu S, że w razie wybicia jednej pompy włącza się druga, z zabezpieczeniem silnikowym podobnie
    sygnał alarm uruchamia obie pompy :)
    sterowniki zatem zbędne :)
  • #3 4094770
    *paweł*

Specjalista Automatyk
    Ocena: 95
    No ale za takie pieniadze to kolega dostanie jakies proste sterowniki napewno i rozwiaze na tym nietylko pompy ale bedzie miał zapas jakby mu kiedyś przyszło coś rozbudować.Proponuje załozyć coś ze sterowników kompaktowych.

Pozdrawiam
    Konto firmowe:
    Automation-Systems
    Domatków 36, Kolbuszowa, 36-100 | Tel.: 17 XXXXXXX (Pokaż) | Strona WWW: automatyka-sklep.eu
  • #4 4095117
    terminux
    Poziom 23  
    Ocena: 168
    Sbartos - a jak w takim sterowaniu zabezpieczyć się przed zanikiem fazy ew. asymetrią napięcia? Te pompy są za drogie, żeby je puścić bez zabezpieczeń.
    *paweł* - możesz rozwinąć myśl? Czy masz coś konkretnego na myśli?
  • #5 4095198
    roks