Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Centralny zamek w clio I 1997r.

19 Lip 2007 16:15 3978 11
  • Poziom 20  
    Witam serdecznie!
    Jestem na etapie montazu alarmu w clio 1,2 z 1997 r. Samochod posiada fabryczny centralny zamek sterowany na podczerwien z pilota. Moje pytanie dotyczy podlaczenie przewodow sterujacych zamkiem z alarmu. Wyczytalem na elektrodzie ze sterowany jest on + ale gdy robilem proby okazalo sie ze przycisk obslugi c.z. (ten obok lewarka) zwiera do masy. Tak tez podlaczylem alarm ale okazalo sie, ze po zamknieciu z pilota alarmu (jednoznaczne z nacisnieciem przycisku zamknij) zamek reaguje prawidlowo, po kilkunastu minutach zaczyna migac dioda zamka centralnego, alarm otwiera samochod jdnak przy probie zapalenia dioda c.z. szybko pulsuje i samochod nie chce odpalic, otwarcie samochodu z pilota w kluczyku skutkuje mozliwoscia zapalenia go. Podejrzewam ze jest wbudowana fabryczna blokada zaplonu. Gdzie podpiac sterowanie zamkiem aby impulsy z alarmu byly traktowane jako impulsy z odbiornika podczerwieni. Do odbiornika podczerwieni (tego kolo lusterka wstecznego dochodza tylko 3 przewody. Znalazlem sterownik zamka i lampki oswietlania lecz zglupialem i nie wiem gdzie wpiac sygnaly sterujace. Bardzo prosilbym o dokladny opis ewentualnego zlacza..... instrukcje znalezione na elektrodzie mowia o sterowaniu plusem i wpieciu sie w okolicach odbiornika podczerwieni lub do 7 pinowego zlacza.... tylko gdzie to zlacze?? Pozdrawiam
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 28  
    Skoro masz fabrycznego pilota do sterowania centralnym zamkiem i fabrycznym immo, to nie lepiej było zamontować alarm bezpilotowy? Ile kłopotów mniej. Po co "drugi" pilot ? Seo Perfect - i wszystko jasne.
  • Poziom 20  
    madry Polak po szkodzie....... skoro juz zamontowalem ten to teraz trzeba sie pomeczyc i jakos ominac immo.:) Na drugi raz bede madrzejszy..... Prosze o wszelkie sugestie dotyczace dzialania tego seryjnego ustrojstwa:)
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 28  
    Zdecydowanie taniej będzie zamontować SEO niż wywalać immo (jak się da). Poza tym, nie ma takiej opcji, żebyś "obcym" pilotem mógł sterować fabrycznym zamkiem i jednocześnie wyłączał fabryczny immobiliser. Przemyśl to. Na Twoim miejscu zdemontowałbym ten alarm, sprzedał go nawet ze stratą i zlecił montaż bezpilotówki. Ale Ty zrobisz jak uważasz.
  • Poziom 20  
    sam sobie zalozylem ten alarm wiec mysle, ze jesli cos to i tak sam zalozylbym bezpilotowke, choc prawde mowiac nigdy wczesniej tego nie robilem...... nie jest to chyba az tak straszne?? A tak na marginesie to bezpilotowka zazbraja sie z sygnalow zamka centralnego czy w inny sposob??
  • Moderator Samochody
    Na autokaciku (autokacik.pl) jest opis takiej przeróbki ale dla Punta - czyli jak się podłączyć alarm pod fabryczne sterownie c. z. (a raczej jak "wywalić" oryginalny moduł od pilota IR i w jego miejsce wpiąć przewody z alarmu).
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Kolego tzok: punto = FIAT, clio = RENAULT. Jakby nie było INNA marka i CAŁKOWICIE INNA TECHNOLOGIA! W punto jest kostka o wielkości przekaźnika, która realizuje sterowanie centralnym. W renault jest to zblokowane w moduł realizujący więcej funkcji.

    Ja nie wiem, czy ten pilot od centralnego obsługuję też blokadę zapłonu w tym modelu. W II już tak, ale I chyba nie. Ale można to sprawdzić. Wystarczy zamknąć auto z oryginalnego pilota, a następnie otworzyć kluczykiem (nie pilotem!) i spróbować odpalić. Jak odpali, to można spokojnie zostawić ten alarm, a odłączyć układ na podczerwień. Jak nie odpali, to polecam założenie bezpilotówki.
  • Użytkownik usunął konto  
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Właśnie nie we wszystkich, bo miałem takie, gdzie można było spokojnie odpalić auto. Tylko nie pamiętam rocznika. Dlatego zaleciłem sprawdzenie. A immo z pilota, to na 100 % meganki, clio II i wszystkie nowsze.
  • Użytkownik usunął konto  
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    To faktycznie wygląda na immo w kluczyku. Jeśli faktycznie bez "strzału" z pilota nie da sie uruchomić auta, to wymienił bym ten alarm na bezpilotówkę. Możesz założyć np. AMPIO BP, bo ma przydatną funkcje blokownie dwóch obwodów. Jednym odetniesz zapłon, a drugim przycisk centralnego w samochodzie.
  • Poziom 20  
    Widze ze chyba faktycznie nie pozostaje mi nic innego jak wymienic ten alarm..... no coz straty musza byc:) Narazie sie pomecze tak jak jest, a noz komus wpadnie jakis genialny pomysl do glowy:) a tak przy okazjii w jaki sposob jest transmitowany sygnal z odbiornika IR do modulu?? Tak sobie pomyslalem ze w sumie mozna by zrobic generatorek imulsu, ktory nasladuje dokladnie ten kod co jest wysylany przez odbiornik IR do modulu i podpiac go do alarmu..... efekt bylby taki, ze w momencie otwierania/zamykania samochodu z alarmu zostalby wyslany identyczny sygnal jak z pilota w kluczyku.... Co wy na to??