logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak zbudować układ do sterowania oświetleniem LED w obudowie PC?

Salet007 27 Gru 2007 13:48 1826 7
REKLAMA
  • #1 4627965
    Salet007
    Poziom 10  
    Witam wszystkich, to mój debiut na forum.
    Mówiąc w przenośni, mimo swojego wieku dowiedziałem się właśnie do czego służy lutownica,
    czyli jestem zupełnym laikiem.
    Do rzeczy. Wymyśliłem właśnie prościutki układzik, który będzie służył do włączania oświetlenia diodowego w
    mojej obudowie komputerowej. W sumie trudno mi go opisać, więc przedstawię schemacik:

http://i229.photobucket.com/albums/ee312/Salet007/projekt.jpg

Na górze widać cztery przełączniki on/on, które wmontowane będą w zaślepkę napędu 5,25 cala. Na dole zaś
    cztery wtyczki 3pin, do których podłączane będą poszczególne układy diod. Widać również wtyk MOLEX męski, do
    którego podłączony zostanie odpowiedni kabel z zasilacza doprowadzający napięcie 5V.
    Czyli na przykład robie nowy "układ świecący", może to być jakiś neon diodowy czy inne licho, i na końcu jego
    kabla montuje wtyk 3pin żeński. Teraz wystarczy podłączyć go do wtyku na moim "układzie" i już można nim
    sterować. Całość jest tak prosta, że aż miałem obawy przed umieszczaniem tego pomysłu na tak zaawansowanym forum :]
    No, ale:
    -czy rzeczywiście prąd może dostarczać jeden MOLEX do wszystkich "układów diod"? Tak mi się w sumie wydaje,
    bo przecież i tak kabelki ze wszystkich molexów łączą się potem w zasilaczu....
    -nie wiecie może gdzie dostanę duuuużo par wtyków 3pin? Przejrzałem allegro, i znalazłem coś takiego:
    Allegro, aukcja nr. 287279948
    oraz
    Allegro, aukcja nr. 289247485
    (tu są dodatkowo zwykłe molexy, a cena wyjdzie taka sama)

Tylko jak na mój portfel drogo wychodzi, szczególnie, ze będę robił około 3 takich układów....