Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Banalne - jak wymienić żarówki w Renault?

stirling 19 Sty 2008 21:31 66401 36
  • #1 19 Sty 2008 21:31
    stirling
    Poziom 8  

    Witam.
    Pytane jak w temacie, jak dojść do żarówek w Renault Modus.
    Gdy przepaliła mi się żarówka otworzyłem pokrywę silnika i sięgnąłem w kierunku lampy osłupiałem, z żadnej strony nie można dojść do żarówek, zazwyczaj wkładasz ręce zdejmujesz uszczelki, wymieniasz i już a tu lipa bez jakiegoś demontażu lampy raczej się nie obejdzie.
    Pytam o tą skomplikowaną procedurę, ponieważ nie chciałbym zdemontować niepotrzebnie wielu części samochodu.
    Pozdrawiam i czekam na info.

  • #2 19 Sty 2008 21:33
    Michu10
    Poziom 32  

    Demontaż poszczególnych części wskazany i ręce sprawne jak ginekolog, ot po prostu wymiana żarówek w nowych autach.

  • #3 19 Sty 2008 21:41
    stirling
    Poziom 8  

    Wybacz, ale potrzebowałbym parę konkretów by nie rozpocząć demontażu od przedniej szyby.
    A tak poważnie czy jest konieczne zdjęcie zderzaka ?.

    Regulamin, p.11. Proszę poprawić. [MS]

  • #4 19 Sty 2008 22:36
    autoas
    Poziom 41  

    Zderzak trzeba ściągać ! :)
    A tak na marginesie to łatwiej wymienić tłumik niż żarówkę :)
    Zastanawiam się jak takie auta jak Modus czy Smart uzyskują homologację ???????
    W zasadzie tylko serwis albo zakład na drodze nie ma szans !!!!!!!!!!!!!!! a obowiązek istnieje jazdy na światłach
    Trzeba mieć np. zapasowe żarówki jak policja zatrzyma, trzeba by ich wtedy poprosić o pomoc!!!!!!!!!!!!!!!

  • #5 19 Sty 2008 23:07
    MichaelR
    Poziom 20  

    A gdzie zapodziałeś instrukcje obsługi samochodu ?
    Tam jest zawsze opisane jak to zrobić, Zderzak w miare łatwo powinien dać się zdemontować.

    P.S. w A4 z 2004 roku w instrukcji napisano wymiany żarówek może dokonać tylko ASO - porażka bo wymiana pozycyjnej z przodu to demontaż zderzaka + wyjecie lampy + ustawianie świateł mijania.
    A w BMW 7 E61 wymiana żarówki od pozycji z przodu w serwisie kosztuje 750PLN.

  • #6 24 Sty 2008 20:58
    carsmot
    Poziom 19  

    Proponuję sprawdzic czy w nadkolach przednich na wyskości lamp nie ma otworów rewizyjnych do wymiany żarówek tak jak w Megance II

  • #7 27 Sty 2008 21:33
    gall89
    Poziom 9  

    powinny byc zaślepki na kolszach.Sam osobiście wymieniałem w scenicu (tym nowszym od pierwszej wersji) i Clio2.jedna żarówka zajęła około 40minut.. :|

    autoas napisał:
    Zderzak trzeba ściągać ! :)
    A tak na marginesie to łatwiej wymienić tłumik niż żarówkę :)
    Zastanawiam się jak takie auta jak Modus czy Smart uzyskują homologację ???????
    W zasadzie tylko serwis albo zakład na drodze nie ma szans !!!!!!!!!!!!!!! a obowiązek istnieje jazdy na światłach
    Trzeba mieć np. zapasowe żarówki jak policja zatrzyma, trzeba by ich wtedy poprosić o pomoc!!!!!!!!!!!!!!!

    popieram Cię autoas :!:

    wymiana żarówek z jednej str(z przodu)w Renault zajmuje mi tyle samo czasu co zdemontowanie alternatora w matizie i gdzie tu sens?heh:D

  • #8 28 Sty 2008 00:46
    szczerzuja
    Poziom 13  

    Witam

    Przychylam się do wypowiedzi kolegi "carsmot"
    stawiam na nadkola,ale minimum pół godziny i koło trzeba zdjąć .W nowej Lagunie są rewizje.

    Pozdrawiam

  • #9 28 Sty 2008 14:38
    Dudi2007
    Poziom 15  

    sadze ze zaslpek(otworów rewizjnych)nie znajdzecie tak samo jest C5 specjalne druty do odbezpieczania żarówki demontaż i montaż przy pomocy lusterka lub endoskopu dwóch ludzi 2 godz.

  • #10 28 Sty 2008 18:06
    stomat
    Specjalista elektryk

    W normalnych krajach żarówki wymienia sie w serwisie podczas przeglądów co określoną ilość przejechanych kilometrów. Nie czeka się aż się przepali. Tak jak np. pasek rozrządu, nikt nie czeka aż się zerwie. Taki jest współczesny świat. Żarówka ma określoną żywotność i należy ją wymienić czy jest jeszcze "dobra" czy nie. W Polsce pewnie trzeba by robić to częściej niż podaje instrukcja bo obowiązuje ten absurdalny przepis o jeździe na światłach.

  • #11 28 Sty 2008 21:10
    carsmot
    Poziom 19  

    Nie wiem jak innym ale mi wymiana zarówek w Megance II zajmuje ok 15 min. jedna żarówka .A co do wypowiedzi kol. stomat to nie zgodzę sie z przegladami gdyż "kochane H7"leca co mniej wiecej trzy m-ce. Raczej nie pokrywa sie to z przeglądami okresowymi.

  • #12 28 Sty 2008 22:34
    Moulder
    Poziom 23  

    Jest taka książka która ma nazwę "Instrukcja obsługi" lub "instrukcja użytkownika" itp. Wszystko jest opisane i narysowane. Temat jest trywialny. Jak nie wiesz jak się za to zabrać to jedź do serwisu/mechanika................

  • #13 29 Sty 2008 08:18
    szogun0
    Specjalista grupy V.A.G.

    Moulder, w takiej książce jest właśnie napisane, żeby jechać do serwisu.
    Ale co powiesz na to, że dyskutują tu serwisanci? Gdzie ich odeślesz?

  • #14 29 Sty 2008 10:35
    Moulder
    Poziom 23  

    Np w książce kilku samochodów (normalnych) z ktorymi miałem do czynienia , wszystko było opisane narysowane. Rysunki krok po kroku, że kobieta by sobie poradziła.
    Skoro serwisanci udzielają darmowych porad to ich warsztaty zbankrutują... Gdy bym dysponował jakimś warsztatem to odesłał bym tych "serwisantów" do siebie

  • #15 29 Sty 2008 11:51
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    to kolego :Moulder, zapraszam do wymiany żarówki w megane II i wielu innych nowych autach. Chętnie bym cię nawet do tego zatrudnił. Jest tylko kilka warunków: samowydłużająca się ręka o elastycznej kości, do tego o grubości 1,5 cm i chwytne osiem długich palców w każdej dłoni, z 16 stawami każdy.

  • #16 29 Sty 2008 11:59
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Moulder napisał:
    Np w książce kilku samochodów (normalnych)...


    Francuskie nigdy nie należały do normalnych

  • #17 29 Sty 2008 12:17
    robokop
    Moderator Samochody

    stomat napisał:
    W normalnych krajach żarówki wymienia sie w serwisie podczas przeglądów co określoną ilość przejechanych kilometrów. Nie czeka się aż się przepali. Tak jak np. pasek rozrządu, nikt nie czeka aż się zerwie. Taki jest współczesny świat. Żarówka ma określoną żywotność i należy ją wymienić czy jest jeszcze "dobra" czy nie. W Polsce pewnie trzeba by robić to częściej niż podaje instrukcja bo obowiązuje ten absurdalny przepis o jeździe na światłach.

    Tylko że pasek rozrządu wymienia się co 90 tys. km. albo i jeszcze rzadziej, przeglądy po okresie gwarancyjnym robisz raz do roku, i co ?. W Peugeocie 307 z 2004 roku żarówki w przednich reflektorach żyją miesiąc góra dwa przy codziennej eksploatacji w ruchu miejskim, dobrze że tam wymienia się bez problemu.
    A ponad to to skąd kolega wyciągnął takiego newsa ?.tzw. instrukcja serwisowa żadnego ze znanych mi producentów nie przewiduje profilaktycznej wymiany żarówek, wentyli czy śrub mocujących elementy pojazdu w ramach przeglądu.

  • #18 24 Lut 2008 21:01
    RalphOcean
    Poziom 9  

    Tak się składa, że mam używane Renault Modus i niestety nie mam instrukcji. Niby mogę kupić, ale to potrwa a żarówkę musze wymienić szybko. Może ktoś zacytuje z tej instrukcji?

    Dzięki z góry!

  • #19 25 Lut 2008 16:39
    RalphOcean
    Poziom 9  

    Byłem zmuszony jechać do stacji - wybrałem Norauto i ledwo się zgodzili to zrobić. Oczywiście cena specjalna - 100 zł nie licząc żarówek - normalnie 25 zł w trudnych warunkach od sztuki. Jak widziałem co dwaj panowie robili z samochodem przez 1,5 godziny łącznie z podnoszeniem samochodu, zdejmowaniem zderzaka, wyjmowaniem całych lamp to nie wiem czy chciałbym to robić za nich. Można jednak coś zepsuć jak się nie ma sprzętu. W końcu wymienili obie żarówki (ta druga była dobra, ale jak by sie miała przepalić ;-) i wiem już, że sprawa jest nietrywialna. Kanał, dobre oświetlenie i umiejętności wskazane! Oczywiście dla zdolnych mechaników nie jest to wielki kłopot, tylko czasu trzeba sporo zaplanować, szczególnie na pierwszy raz.

  • #20 25 Lut 2008 19:29
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    POdlaczaja sie do tematu to powiem ze na trwalosc tych H7 maja tez wplyw DZIURY , a jaki to kazdy wie.

  • #21 07 Lis 2009 17:51
    czerwos7
    Poziom 1  

    Mogę pocieszyć wszystkich posiadaczy Modusa po liftingu. Jest dostęp do lamp po otwarciu maski. Jedyny problem to trochę za wąski otwór jak na moją rękę (z żarówką).

  • #22 07 Lis 2009 21:50
    milejow
    Poziom 42  

    Z pierwszym modusem pie........em sie prawie 2 godz,nastepny z nowymi H7 byl juz po 40min.Od strony komory silnika jest mikroskopijne miejsce na ich wymiane,lusterko na teleskopie,dluga peseta i sprawne dlonie(raczej szczuple)i da sie zrobic.Nie potrafie tego opisac,trzeba to po prostu zrobic

  • #23 07 Lis 2009 23:29
    piotreknuk
    Poziom 10  

    w nadkolach sa zaslepkii rewizyjne nie trzeba sciagac kola tylko skrecic nimi w zaleznosci ktora zarowe wymieniasz jezeli lewa to kola w prawo i dojdziesz tak samo z druga str. tj. jezeli prawa to kola w lewo aha nadmieniam oczysc nadkole to znajdziesz zaslepke

  • #24 08 Lis 2009 00:04
    jerzyf
    Poziom 22  

    piotreknuk napisał:
    w nadkolach sa zaslepkii rewizyjne nie trzeba sciagac kola tylko skrecic nimi w zaleznosci ktora zarowe wymieniasz jezeli lewa to kola w prawo i dojdziesz tak samo z druga str. tj. jezeli prawa to kola w lewo aha nadmieniam oczysc nadkole to znajdziesz zaslepke

    Rozumiem, że masz Modusa i widziałeś w nim te zaślepki rewizyjne?. Bo tak się składa, że ja mam rzeczonego Modusa i zapewniam Cię, że zaślepek nie ma, co nie znaczy, że przy sprawnych rękach żarówek nie można wymienić bez rozbierania zderzaka!.

  • #25 08 Lis 2009 00:26
    Usunięty
  • #26 08 Lis 2009 15:15
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    owik napisał:
    Cóż, ja nie mam Modusa ale jak ktoś twierdzi, że przez zaślepki w nadkolu wymieni żarówkę, to ma ręce z gumy, oczy na wysięgniku i mnóstwo wiary w siebie.

    Zrobiłem to raz w megance, ale to był mój pierwszy i ostatni - niech se inni walczą

  • #27 08 Lis 2009 15:21
    viper555
    spec od auto-elektro

    goldwinger napisał:

    Zrobiłem to raz w megance, ale to był mój pierwszy i ostatni - niech se inni walczą


    Panowie ten otwór w nadkolu to zbawienie, goldwinger nie jest tak źle a co z tymi co nie ma otworu aa?

  • #28 08 Lis 2009 15:31
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Nie mówię że źle (no ale dobrze nie jest). Po prostu nie będę tego robił bo jak wiadomo wymiana żarówki to groszowa sprawa a ja nie mam zamiaru za marne pieniądze szarpać sobie łap. Chyba że klient przełknie cenę podobną do tej podanej kilka postów wyżej. JAk nie to wolę ten czas poświęcić na inną robotę z której będą podobne pieniądze a praca przyjemniejsza.

  • #29 08 Lis 2009 15:44
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    I później wytłumacz klientowi, co to przyjechał, bo "Panie! TYLKO żarówkę trzeba wymienić!" :D

  • #30 24 Lis 2009 19:37
    Peker203
    Poziom 8  

    Witam. Koledzy mam pytanko. Czy moglibyście mi napisać gdzie są mocowania zderzaka w Modusie bo postojówka sie spaliła a jak chciałem wymienić to kompletna masakra. I to w dodatku po tej stronie co akumulator jest. Prosze o odp. jak odkręcić ten zderzak i gdzie są śrubki trzymające go itp. Z góry thx

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME