Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Alternator Kawasaki GPX 750 potrzebne informacje

Januszs0 11 Feb 2008 22:34 5497 11
  • #1
    Januszs0
    Level 12  
    Witam. Posiadam alternator do motocykla Kawasaki GPX 750. Zainstalowałem ten alternator w moim Junaku. Niestety mam ciągle problemy z ładowaniem. Szukałem informacji na temat regulatora napięcia zastosowanego w tym alternatorze ale nic nie znalazłem. Regulator ma oznaczenie 1J18. Będę bardzo wdzięczny za każdą informacje na temat w/w regulatora oraz sposobu prawidłowego podłączenia alternatora w moim motorze. W sieci znalazłem opis że alternator ma system Dry Alternator Drive System w skrócie DADS. To wszystkie informacje jakie udało mi się znaleźć do tej pory.

    Pozdrawiam Janusz
  • Helpful post
    #2
    bartek_j
    Level 35  
    A jaki to alternator ?
    Z magnesami trwałymi czy ze wzbudzeniem wyprowadzonym ? Ilu fazowy ? (ile kabli z niego wychodzi?)
    Jeżeli ze wbudzeniem to można regulator samochodowy zastosować. No plus prostownik oczywiście stosowny. Jak z magnesami trwałymi to tu się sprawa komplikuje. Najlepiej zastosować taki regulator jaki był orginalnie z tym alternatorem...
  • #3
    Januszs0
    Level 12  
    Witam ponownie

    W uzupełnieniu dodam że alternator jest 3 fazowy posiada swój mostek prostowniczy na który wchodzą uzwojenia stojana. Uzwojenie wzbudzenia zasilane jest przez pierścienie ślizgowe. Na regulatorze jest tylko oznaczenie 1J18 i jest to scalak w obudowie 3 nóżkowej, obudowa podobna do tranzystora 2N3055. Regulator, mostek oraz szczotki stanowią 1 zespół dlatego zależy mi na uruchomieniu alternatora w układzie zbliżonym do oryginału. Co do samego mostka to na 99% jest tam 6 diód prostowniczych. Na zewnątrz alternatora wychodzi tylko 2 przewody tzn plus do akumulatora oraz drugi przewód który jest podłączony z nóżką regulatora i szczotką. Druga szczotka jest połączona z 2 końcówka regulatora. Trzecia nóżka regulatora jest podłączona do masy przy mostku prostowniczym. To wszystkie połączenia jakie udało mi się znaleźć w tym alternatorze.

    Pozdrawiam Janusz
  • #4
    goldwinger
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Alternator samowzbudny bez kontrolki.
    Jakie te problemy z ładowaniem?
  • #5
    bartek_j
    Level 35  
    Hmm jesteś goldwinger pewien że na ten drugi przewód co idzie do regulatora nie trzeba zapodać + po stacyjce do zasilania wzbudzenia właśnie ?
  • #6
    Januszs0
    Level 12  
    Alternator podłączyłem w następujący sposób. Kabel z mostka prostowniczego oczywiście do plusa akumulatora a drugi ten od regulatora przez żarówkę i stacyjkę do plusa. W takim układzie alternator ładuje za dużym napięciem. Zrobiłem miernik który wpiąłem w instalacje i przy wolnych obrotach napięcie wynosiło ok 10-11V. Przy większych obrotach myślę że od ok 2 tysięcy napięcie wynosi ok 16-17V i skacze razem z obrotami.
  • #7
    bartek_j
    Level 35  
    Aha, no to tymbardziej wskazuje że raczej ten kabelek co dałeś przez żaróweczkę do plusa trzeba raczej bezpośrednio do plusa (po stacyjce) podłączyć.
    A żaróweczka pewnie cały czas świecila ?
  • #9
    bartek_j
    Level 35  
    No to do plusa go za stacyjką i będzie ok. (tak myśle hehe)

    Dla pewności sprawdz na schemacie tej kawy GPX 750
    Albo wklej go tu lepiej.
  • #10
    goldwinger
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Źle sie wyraziłem, (chodziło mi tylko że w tym układzie nie ma kontrolki)
    Jest tak, dwa przewody z alternatora jeden bezpośrednio na akumulator drugi to plus po zapłonie
    Biały to plus na akumulator przez bezpiecznik 30A na zdjęciu
    Brązowy plus po stacyjce
    Alternator Kawasaki GPX 750 potrzebne informacje
  • #11
    Januszs0
    Level 12  
    Dziękuję koledzy za pomoc. Jutro postaram się zamontować alternator do motoru i zdam relacje jak pracuje. Zastanawiam się jeszcze jakie minimalne obroty może potrzebować ten alternator. W junaku wolne obroty maja ok 900 obr/min. Napęd alternatora jest zrealizowany ze studni prądnicy więc na wałku alternatora powinno być ok 1100 obr/min. Czy takie obroty wystarczą do normalnej pracy alternatora pracującego w silniku o dużo większych obrotach?

    pozdrawiam Janusz
  • Helpful post
    #12
    goldwinger
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Wystarczy mu te 1100 na wolnych