Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

DZIWNY PROBLEM Z ZAPŁONEM W POLONEZIE CARO PLUS

Mario_Bross 05 Mar 2008 12:29 3668 8
  • #1 05 Mar 2008 12:29
    Mario_Bross
    Poziom 2  

    WITAM

    Jeżdżę POLONEZEM CARO PLUS 1.6 gli (1-punkt BOSH) z instalacją gazową RENZO LANDI (typ reduktora SE 81 VITON)

    Zapalam go zawsze na benzynie na gaz przełączam gdy silnik osiągnie temperaturę 50-70st.
    Tankuję tylko na BP i tylko na 2-3 stacjach w Krakowie, do baku leję zawsze Pb98.

    Nedawno wymienione:

    -filtr powietrza 500km
    -świece i kable 6000km
    -cewka zapłonowa 6000km
    -olej i filtr oleju 4000km
    -filtr paliwa 14000km


    PROBLEM:

    Od pewnego czasu.
    Nagminnie przy porannym odpalaniu lub bardzo często po długim postoju (ZIMNY SILNIK) mam problem z zapłonem. Rozrusznik „mieli” i nie może zapalić. Po minucie lub dwóch kręcenia na ogół zapala i:
    obroty ustawiają się na 1400-1600
    silnik strasznie się dusi i przy dociśniętym gazie bardzo powoli rosną obroty. Jeśli próbuję ruszyć strasznie nim szarpie. CO CIEKAWE gdy uda mi się „dokręcić” go do 2500 obr i przełączyć na gaz (silnik nadal zimny) objawy ustają obroty spadają na 800-900 i z jazdą też nie ma żadnych problemów.
    Ala ogół stoję i czekam aż się zagrzeje. Wtedy obroty same spadają na 800-900 i silnik pięknie chodzi zarówno na paliwie jak i potem po przełączeniu na gazie.

    A PONADTO:
    Problem z zapłonem powtarza się też na GORĄCYM SILNIKU gdy mam któtki postój np. tankowanie. Wtedy też bardzo często nie chce odpalać trzeba kręcić 1-2 min żeby zaskoczył. W extremalnych sytuacjach w ogóle nie odpala wtedy go przepycham spod dystrybutora i muszę czekać kilkanaście minut aż przestygnie i łaskawie odpali.

    Czasem podczas jazdy lubi mi się zaświecić bursztynowa kontrolka „układ elektroniczny silnika”
    Auto czasami samo dodaje gazu wtedy obroty gwałtownie rosną

    W czym problem???

    Zasięgałem opinii kilku „fachowców” i każdy mówi coś innego, a nie bardzo stać mnie na wymianę wszystkich podzespołów.

    Ich typy:

    -sonda lambda lub czujnik temperatury płynu chłodzącego - podaje błędny odczyt i komputer programuje mieszankę paliwową w złych proporcjach
    -urządzenie wtryskowe
    -reduktor lub elektrozawór od gazu – nieszczelne i gaz się ulatnia do komory mieszania i podczas zapłonu w komorze jest gaz paliwo i powietrze na raz
    -auto alarm lub immobilajzer – odcinają zapłon (ale czy wtedy rozrusznik by chodził???)

    Zrobiłem doświadczenie zakręcając zawór na butli by ewentualnie wyeliminować jeden z chipotetycznych powodów i problem nie ustąpił. Czyli wina tkwi ewidentnie po stronie układu paliwowego.
    Sprawdziłem styki na świecach, kablach i cewce zapłonowej – wszystkie w porządku pięknie się błyszczą.

    Proszę o POMOC i RADĘ.

    0 8
  • Fibaro
  • #2 05 Mar 2008 12:38
    jakub560
    Poziom 14  

    witam.objawy bardzo typowe .pompa paliwa lub wtryskiwacz.pozdr

    0
  • Fibaro
  • #3 05 Mar 2008 13:00
    Mario_Bross
    Poziom 2  

    Witam
    Pompa ta w baku? Czy pompka ta co jest zakamuflowana pod filrtrem powietrza razem z resztą urządzenia wtryskowego?
    Pozdrawiam

    0
  • Fibaro
  • #4 05 Mar 2008 13:26
    adam7009
    Poziom 38  

    Mam pytanie na jak długo zakręciłeś zawór w butli podczas próby ,bo jeżeli na chwilke to nic nie da,a wygląda mi na to ,że rzeczywiście podczas odpalania na bęzynie dostaje niekontrolowanę dawkę gazu dlatego,że po przełączeniu na gaz objawy ustępują.

    0
  • #5 05 Mar 2008 13:32
    Mario_Bross
    Poziom 2  

    Witam
    Zawór zakręcony jest już od kilku dni teraz jeżdżę tylko na paliwie.
    Zakręcony jest do końca i nie ma możliwości by przepuszczał ponieważ gdy przełączę na gaz silnik gaśnie w momencie.
    Pozdrawiam

    Regulamin pkt 10,9 i 11 proszę poprawić. goldwinger

    0
  • #6 05 Mar 2008 13:40
    robokop
    Moderator Samochody

    Jako że to jest silnik sterowany elektronicznie, to należało by wpierw zczytać błędy sterownika, w przeciwnym razie czeka cię wymiana zespołu wtrysku i jeszcze może być źle. Najprawdopodobniej wtryskiwacz do wymiany.

    0
  • #7 05 Mar 2008 14:32
    jakub560
    Poziom 14  

    witam.pompa jest w zbiorniku.radze zaczac od pompy aby wyeliminowac ta usterke i nie popasc w koszty.pozniej reszta. dostep z bagaznika.najlepiej wyjac i sprawdzic.pozdr

    0
  • #8 05 Mar 2008 14:51
    markus15021959
    Poziom 16  

    Sprawdź pompę paliwa w zbiorniku benzyny , pompa ta pracuje cały czas nawet podczas jezdzie na gazie , moze dostała jakies zanieczyszczenia na filtrze wstepnym siatkowym , pompa ta pracuje caly czas aby nie wprowadzac mylnych danych do komputera sterujacego praca wtrysku , gdyby była wylaczona to komputer sygnalizował by brak zasilania ...zacznij od niej.Powodzenia

    0
  • #9 11 Mar 2008 21:14
    Mario_Bross
    Poziom 2  

    I po kłopocie.
    Wymieniłem czujnik temperatury płynu chłodzącego - 39zł (ten który idzie do komputera) przy okazji też termostat -20zł i wyczyściłem obudowę termostatu strasznie dużo syfu się w środku nazbierało. musiałem dokupić litr płynu chłodzącego bo mi wyciekł przy odkręceniu obudowy termostatu - 12zł i uszczelkę 1,50zł.
    Auto odpala jak nowe
    Dzięki za pomoc
    Pozdrawiam

    1
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo