Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Passat VR6 2.8 AAA wymiana pierścieni i panewek jakie ?

Pioro33 09 Mar 2008 19:50 18364 49
  • #1
    Pioro33
    Level 19  
    Witam!
    muszę zmienić pierścienie i panewki w swoim passacie B3 silnik VR6 2.8 kod silnika AAA rok 1993 i zastanawiam się nad tym jakie kupić w sklepie motoryzacyjnym zaoferowali mi:
    - komplet pierścieni na jeden tłok firmy GOETZE za 41zł
    - komplet panewek za około 200zł
    chciałem zapytać czy warto wziąśc te które oferuje sklep czy jakieś inne może lepsze jeśli chodzi o sport to samochód nie służy do jakiejś nadmiernie wyczynowej jazdy jest normalnie eksploatowany żadne wyścigi czy coś takiego proszę o poradę bo takich wymian nie dokonuje się jak z wymianą oleju chciałbym żeby to pochodziło bo samochód raczej jeszcze długo zostanie u mnie dziękuję za pomoc i prosze o podawanie konkretnych firm, modeli czy linków dziękuję bardzo pozdrawiam
  • Helpful post
    #3
    marcys20
    Level 18  
    ja powiem tak : goetz to dobra firma! co do panewek to dobre robi np.Mogul, dobre tloki to Nural lub Mahle..
    a tak na marginesie - mam nadzieje ze przy okazji wymiany panewek robisz tez szlif walu??
  • Helpful post
    #4
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Bierz Goetze, zakładałem kilka razy i sprawują się dobrze. Co do panewek,to na dobrą sprawę ciężko coś doradzić, rzadko są wymieniane. Marcyś20, a po cholerę szlif od razu, jeśli po ząłożeniu nowych panewek luz wału będzie mieścił się w ustalonej przez producenta normie?
  • #5
    Pioro33
    Level 19  
    witam
    dziękuję za pomoc to chyba zdecyduje się na Goetze
    o szlifie wału nie myślałem żeby lepiej wyjaśnić sytuacje to powiem dlaczego mam zamiar wymieniać pierścienie i panewki głównym powodem jest to że pękł mi blok silnika i muszę przełozyć graty ze swojego silnika do nowego (w sensie używanego ale dobrego bloku) tak to wygląda powiem jeszcze że mój silnik sprawował się dobrze ale...
  • Helpful post
    #6
    adam7009

    Level 40  
    w takim wypadku jak nie ma potrzeby to nie wymieniaj pojeżdzisz dłużej.
  • Helpful post
    #7
    karolx
    Level 11  
    jeżeli chcesz trzymać te auto zainwestuj w orginalne pierscienie i panewki bo nawet taka firma jak goetze mimo dobrej renomy wyrabia zamienniki bardzo dobrze ale materiał z jakiego są ich pierscienie pozostawia wiele do życzenia, podam swój przykład mam mercedesa w123 300d po wymianie pierscieni goetze spalanie oleju znikneło ale tylko na 15 000 km koszt pierscieni 250zł wkurzyło mnie to kupiłem jeszcze raz nowe tym razem oryginalne pierścienie w serwisie mercedesa za 800 zł (a samochód ma wartość 2,5tyś zł ) wymieniłem z bratem który jest mechanikiem jeżdze juz 5 rok zrobiłem 73 000km i nadal mam spokój z olejem!!!!!!!!
  • Helpful post
    #8
    marcys20
    Level 18  
    >Marcyś20, a po cholerę szlif od razu, jeśli po ząłożeniu nowych panewek >luz wału będzie mieścił się w ustalonej przez producenta normie?

    panewka to tak jakby jedna czesc ukladu, wal jest jego druga czescia - obie czesci wspolpracuja ze soba i stad raczej powinno sie "wymieniac" oba wspolpracujace ze soba elementy.
    kol.arkadiusz na poczatku nie napisal co sie mu sie stalo z silnikiem. vw to nie polonez gdzie profilaktycznie co 50kkm trzeba panewki wymieniac bo sie tluka!
    ps.jesli poprzedni blok pekl,to mimo wszystko oddal bym wal do dobrego szlifierza celem jego pomierzenia czy nie zostal zwichrowany!
  • #9
    Pioro33
    Level 19  
    hmmm właśnie o to chodzi że nie mam pojęcia dlaczego pękł mi blok po prostu w pewnego dnia w zbiorniczku zobaczyłem płyn wymieszany z olejem zabrałem się za wymianę uszczelki pod głowicą, sciągam głowice a tam takie pęknięcie że sie naprawdę wkurzyłem ma chyba z 4cm ale tylko w miejscu gdzie jest kanał wodny ale jest już jakieś 3mm od cylindra i nie mam pojęcia dlaczego tak się stało ale musiało być to bardzo długo bo zarosło brudem uszczelka też już się ułożyła do pęknięcia (a jest wyraźny próg) i polecono mi wymianę pierścieni i panewek a może wymienić same pierścienie na oryginalne a panewki zostawić stare no i co ze szlifem wału i samochód napewno u mnie zostanie dlatego poasowałoby to zrobić z jajem dziękuję i pozdrawiam

    Dodano po 1 [minuty]:

    a kasy poszło już mnóstwo za samo zabranie się do wymiany szczelki 1680zł zapytam ile w serwisie oryginalne pierścienie do szewczyka mam blisko hehehe chociaż o tyle dobrze
  • Helpful post
    #11
    goldwinger
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Co wy za remonty ludzie robicie - wymiana samych pierścieni bez szlifu (nie chciałoby mi się rąk brudzić i narzędzi zużywać)
    Niech mi który napisze jak wygląda otwór w cylindrze który już swoje przejechał, okrągły jest? raczej nie. A nowy pierścień jest okrągły, wniosek prosty
  • Helpful post
    #12
    hubertbaran
    Level 17  
    Tu bardziej chodzi o rysy honownicze;) To dzieki nim tworzy sie film olejowy. Ciekawe czy i tego posta strace...

    Jesli wydaje sie komuś ze pisze głupoty moge przedstawić skan jednego z prostych podreczników do technikum;]
  • Helpful post
    #13
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    goldwinger wrote:
    Co wy za remonty ludzie robicie - wymiana samych pierścieni bez szlifu (nie chciałoby mi się rąk brudzić i narzędzi zużywać)
    Niech mi który napisze jak wygląda otwór w cylindrze który już swoje przejechał, okrągły jest? raczej nie. A nowy pierścień jest okrągły, wniosek prosty



    No cóż, kwestia dyskusyjna, każdy robi taki remont na jaki go stać. szlif cylindra to ok 50 zł od dziury, tłoki ok 200 zł sztuka, szlif wału z obróbką powierzchni czopów pod simmeringi to pewnie z 500 zł, panewki, przestrzelenie mocowań wału , uszczelki cholera wie co jeszcze, razem grubo ponad 2 tysiące, czyli można ryzykować zakup całkiem drugiego kompletnego. używanego silnika. A sama wymiana pierścieni ot tak profilaktycznie , na stare tłoki przy zachowanym wymiarze cylindra zdaje egzamin, w dodatku jest tania. Kiedyś jak robiłem sobie remont dużego fiata to z nominału trzeba było od razu na drugi nadwymiar robić szlif i ledwie starczyło.
  • Helpful post
    #14
    0__0
    Level 30  
    Z tym peknieciem rozgrzanego silnika to jakas lipa -owszem vr6 maja tendencje do przegrzewania ale dotyczy to glowicy , konstruktorzy to dostrzegli i jakos od poczatku lat 90 montuja do tych silnikow dodatkowa elektryczna pompe wody ktora po wylaczeniu silnika jeszcze przez jakis czas podtrzymuje cyrkulacje plynu.
  • Helpful post
    #15
    hubertbaran
    Level 17  
    problem pojawia sie własciwie tylko w zimie;] Jednak jest zreszta silniki TDS powyżej 2litrów tez miały z tym problemy.


    p.s. gdzie sie moge dowiedzieć za co mój post poszedł w powietrze??
  • Helpful post
    #16
    bohun555
    User under supervision
    hubertbaran wrote:
    Jednak jest zreszta silniki TDS powyżej 2litrów tez miały z tym problemy.


    Zgadza się, TDS'y poniżej 2 litrów nie miały z tym nigdy problemu :D
  • Helpful post
    #17
    hubertbaran
    Level 17  
    Nie tyle ze nie maiły poprostu nie spotkałem sie z tymi mniejszymi wiec pisze o tych wiekszych.
  • Helpful post
    #18
    User removed account
    User removed account  
  • #19
    Pioro33
    Level 19  
    zdjęcie wrzuce nie ma problemu ale już jutro...
    co do przebiegu samochód ma 70 000 tys. MIL czyli ok 110tys. (czy oryginalny kto to wie) poprzednim właścicielem auta był niestety chłopaczek dwadzieścia pare lat więc co do jego sposobu jazdy pewnie można by było dużo powiedzieć ale nie o to tu chodzi blok pękł trudno trzeba się zastanowić jak najlepiej wyjść z tej sytuacji każdy z kolegów napewno ma racje ale wkład kolejnych 2tys. jest lekko na wyrost więc jakieś szlify wszystkiego co się da odpadają zróbmy to co trzeba by pojeździć ale bez nadgorliwości czyli pierścienie wymieniamy a co z panewkami...
  • Helpful post
    #20
    hubertbaran
    Level 17  
    honowanie nie oznacza nastepnego nadwymiaru, poprostu chodzi przeleceniu honownica cylidra;] Wtedy pierscienie nalezycie sie dotrą. Napisałem długi post i chyba stwierdzono ze zalecenia sprawdzenia wymiarów okazały sie złe. Nie mówie zeby szlifowac co sie da jednak na twoim miejscu bym sie wkurzył gdybym wydał 2 stówy za pierscienie i po 5 tys silnik zaczoł pic olej;] Albo gdybym poskładał silnik i okaząło sie ze wał jest krzywy. Blok nie peka od tak itp. nalezy sprawdzić w takim silniku wszystko przynajmniej sprawdzić...
  • Helpful post
    #21
    tomekb
    Level 25  
    pierścienie Goetza
    panewki Glyco
    sprawdzić średnice czopów na wale czy trzymają wymiar
    sprawdzić średnicówką cylindry czy nie ma jaja poprawić honownicą
    głowica do obróbki tzn poprawienie gniazd, ewentualne szlifowanie zaworów i docieranie całości
    nie zapomnij o nowych uszczelniaczach na zaworach
    bedzie problem pisz
  • Helpful post
    #22
    User removed account
    User removed account  
  • #23
    Pioro33
    Level 19  
    witam
    dziękuję za pomoc znalazłem warsztat który zajmuje się właśnie obróbką silników i przed włożeniem wszystkie podzespoły trafią do sprawdzenia martwią mnie tylko pierścienie bo koszt na 6 cylindrów wszystkich w serwisie to 1200zł a to jest dla mnie już bardzo duża kwota pomijając ile już tysięcy leży w częsciach także zastanawiam się nad czymś typu goetze ale też niechciałbym żeby padły za szybko więc może zastanowić się nad pierścieniami dedykowanymi przez firmy produkujące powiedzmy sportowe akcesoria żeby było taniej niż te 1200zł i powiedzmy nie gorzej...
  • Helpful post
    #24
    kwok
    Level 39  
    kup goetze i nie wydawaj kasy na "oryginały" z serwisu
    w serwisach b.często są te same części co w sklepie tyle że 3x droższe
    na goetze nikt nie nażeka a oryginały też wieczne nie będą
  • #26
    Pioro33
    Level 19  
    przeprasza za prowizję ale tyle portal pobiera odwdzięczam się opcją pomógł :) proszę o komentarze
  • #29
    Pioro33
    Level 19  
    hmmm a więc przyczyną tego pęknięcia mogłobyć jeżdzenie kiedyś na wodzie i zamarznięcie tej wody... hmmm jesli tak bymbył trochę bardziej spokojny bo cały czas myślę dlaczego...
  • #30
    adam7009

    Level 40  
    O ile jeżdziłeś na wodzie i zamroziłeś silnik to tak ,ale na to pytanie możesz tylko ty odpowiedziec.